handdator

Visa fullständig version : HobbyKing International Warehouse - sänder inte med post!??



Pelleflygare
2013-09-30, 14:54
Beställde för några veckor sedan lite prylar från HK international warehouse. Fastnade i status "paid processeing". Efter kontakt med kundsupport fick jag följande svar:

We can no longer use HK Post (International Air Mail) for shipping. In order for us to continue processing your order, we would like to suggest the following options:1. Change the shipping method of your order. Please be informed that we may require you to settle the amount if ever there is a shipping difference.
2. Cancel the whole order and reorder from your local warehouse.

I princip blir det rätt ointressant att fortsätta handla från HK om skeppningskostnaden blir för hög. Vidare så är sortimentet från Europa lagret rätt begränsat. Är detta en ny erfarenhet eller har det hänt förut? /Pelle

henke2
2013-09-30, 15:28
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38612-Hobbyking-europalager

Kvaddcopter
2013-09-30, 18:53
Jag har också en order som fastnat, gjord för några veckor sedan.

Sitter fortfarande fast men jag trodde att det var pga detta som stog på HKs supportsida:

International Warehouse Order Delays (http://support.hobbyking.com/entries/22581825-International-Warehouse-Order-Delays)
Anthony Sep 26 • Announcements
To our valued customers,
Due to changes in postal company procedures, we are currently experiencing delay shipping orders containing LiPo batteries from our International Warehouse. We have worked out alternative shipping options to be put in place, and your orders will be shipped very shortly once these have been finalised.
We apologise for the inconvenience, and thank you for your patience and understanding on this issue. You can be assured that our team is working together to solve this issue as soon as possible.

Pelleflygare
2013-09-30, 19:11
Det verkar som de inte har full koll på sina skeppningsrutiner - kopplat till nya postala begränsningar. Jag hade ett Life batteri i min order.

Thomas
2013-09-30, 19:32
Jag sätter en spänn på att det är flygbolagen som strular när det gäller LiPo's...

Joonis
2013-09-30, 19:45
Shit jag har ju precis beställt liposar... :(


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

Kenneth E
2013-09-30, 20:15
2veckor är väl inte hela världen, beställ god itid annars gå till din lokala handlare

McRegor
2013-09-30, 20:18
Jo, har man brådis så finns ju många snabba, svenska handlare numera...:)
Roger

simonarvestrand
2013-09-30, 20:33
rätt ointressant i denna tråd , tror dom flesta vet det .

McRegor
2013-09-30, 21:10
rätt ointressant i denna tråd , tror dom flesta vet det .
Inte så säker på det efter vad man läser om att många tycker att t ex 2 w leveranstid ifrån Hongkong är väldigt lång tid. Jag tycker att många svenska handlare har skärpt sig och verkligen har snabba leveranser. Bra att veta om man har brådis även om det kanske kan kosta lite mera. Man skall nog vara på det klara med att beställer men ifrån t ex HK så är 2 W en rätt normal leveranstid och det kan faktiskt ta ytterligare tid med en aning osis.
Roger

simonarvestrand
2013-09-30, 21:14
2 veckor är inte alls ovanligt nej. men nu är det så att det för många tagit 2 veckor eller som för min del mer än så innan det lämnar lagret inte ens skickat då är något fel det är inte vad hobbyking är kända för snarare några dagar upp till max en vecka innan det går iväg.

Thomas
2013-09-30, 23:05
Antar att du har kollat så det inte är Backorder på nån pryl??
Då blir hela orden liggande tills dom får in prylen.
Och DET är jäkligt irriterande!

simonarvestrand
2013-10-01, 06:20
Beställer aldrig något som är backorder då kan det ta hur lång tid som helst

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Pelleflygare
2013-10-01, 11:35
Som sagt det gällde inte "backorder" utan restriktioner i posthanteringen - vilket HK bör avisera sina internationella kunder om de vill behålla förtroendet. Väntar på svar från HK då jag frågat om rekommenderad"shipment method"!??

bokis
2013-10-01, 11:59
HK:s affärside är intressant,anledningen att man köper där är priset,sen spelar de ingen roll hur leveransen ordnas,att det tas betalt i förskott för backorders som man kan få vänta månader på om man missar att det är just backorders,garantiärenden som sköts i trygg förvissning om att man inte har lust o betala frakten tillbaka (nu börjar väl det ändra på sig litegrann dock vad jag förstår..)
Ändå fortsätts det att handlas därifrån.Nånstans känns det för mig (och jag handlar därifrån också) att man får vad man betalar för om jag lägger en order där så är det nåt jag inte behöver på momangen,ibland så går det på en vecka,ibland nån månad,det är liksom vad jag räknar med..
Är det nåt som jag behöver omgående,inom några dagar alltså så är ju inte HK den första firman som jag får upp som en ljus ideé o beställa ifrån.
Såna här trådar om deras leveranstider och villkor finns ju överallt på nätet,två igång här just nu..
Att bli frustrerad över HK:s leveranser m.m är meningslöst,köper man därifrån så kan man förvänta sig att det tar sin tid,någonstans så kostar service..Även i Kina...

Pelleflygare
2013-10-01, 12:36
Jo så är det - you get what you pay for!!

Peter1
2013-10-01, 12:54
Haft mycket kontakt med HK i dagarna. En stor order från kina är inte skickad fast det inte är lipos med i ordern. De säger bara att de försöker fixa det och att de har problem med fraktbolagen. Ordern från Holland är också mycket försenad, men där svarade de att de har stora problem med lagret i Holland. Ingen order innehåller backorder. Så det är bara vänta och hoppas att allt ordnar sig. Man kan alltid vara orolig för konkurs eller försäljning av bolaget som ändrar läget totalt.
Peter

simonarvestrand
2013-10-01, 12:55
Idag verkar det inte ens gå att få kontakt med livesupporten

bokis
2013-10-01, 13:05
Idag verkar det inte ens gå att få kontakt med livesupporten
Jag är så förvånad,kan det ha o göra med att Kina stänger ner just nu?
Ge det några veckor så svara nog nån efter högtidsdagarna...

tomasstrom
2013-10-01, 16:16
Det lär ju drabba även svenska handlare i sinom tid om flygbolagen vägrar frakta lipo batterier. Även jag har en beställning på lipos som legat länge nu. Ingen panik, man fryser ändå fingrarna stela men det är alltid kul med nya grejer.

IngemarTh
2013-10-01, 21:30
Jag fick ett 1kg paket (inga batterier) via Hongkong post idag från HK. Tracking säger fem dagar från beställning till Stockholm, sedan fem dagar i tullen innan avi skickas ut. Batterier beställde jag på europalagret och där säger tracking fyra dagar efter beställning att det passerar Danmark nu så imorgon har jag nog det. Det har alltid funkat bra för mig, men då tar jag batterier och modeller från Europa.

kobraflyer
2013-10-01, 22:16
De har i alla fall skrivit ett notis angående leveransförseningarna:
http://support.hobbyking.com/home (http://support.hobbyking.com/home)

Kugghjulen verkar dock gå trögt, min beställning (innehållande en life ack.) har legat sen 14/9

High Five
2013-10-02, 02:09
Jag hade en beställning från Kina där jag kontaktade Live supporten och bad dem plocka bort LiPo ackarna och då gick ordern iväg. Fick credit för det jag betalt för ackarna. Mycket hjälpsam support faktiskt.


Däremot är jag inte alls imponerad över att kunderna själva måste söka upp orsaken till den här förseningen. Jag kommer börja se mig om efter alternativ till HobbyKing för en del beställningar.

rcflygare
2013-10-02, 09:19
Hur får man kontakt med support. Har försökt ett antal gånger utan kontakt

Henke.a
2013-10-02, 09:27
Hur får man kontakt med support. Har försökt ett antal gånger utan kontakt

Klicka på live chatt i höger hörnet :) fick igenom min order när jag tog bort Lifi acken som fanns med :)


Sent from my Futaba T8Fg Super

Mr J
2013-10-02, 09:49
Nånting är rejält snurrigt i Hong Kong... Jag fick mail om att en liten order var skickad via Hong Kong post den 12/9, sen ingenting, och inga napp i trackingen.

Går jag in och kollar ordern nu så har den fått ett nytt trackingnummer hos Singapore post, men inte heller där går det att få fram några data via trackingnumret.

simonarvestrand
2013-10-02, 09:51
Accarna är ju det viktigaste i min order dom enda med just den storlek och mah som jag vill ha . vart kan man få tag i rhinoaccar om inte hk?

DrHanke
2013-10-02, 11:41
Vad gäller just LiPo så är min erfarenhet att ex rcflight Gravity är i stort sett samma pris som HK nanotech samt att man får dem på två dagar. Känns inte som man orkar strula då... Jag räknar alltid med 2-3 veckors lev tid från HK, allt annat är bara ren bonus.

Så för LiPo se över de svenska handlarna för de är klart konkurrens kraftiga vad gäller pris och även märkes ackar.

simonarvestrand
2013-10-02, 11:52
när det gäller mindre accar köper jag mest Gensace dom är grym kvalitet på levererar vad dom lovar och lite till.
men när man hamnar i dlg träsket så vill man hitta prylar som är små och låg vikt och då är utbudet lite mindre.

har dock hittat en som säljer dom accarna jag vill ha nu , eller en har hittat åt mig förmodligen inhandlade från hk
men det gör mig inget bara jag får dom jag vill ha. dock får jag inte kontakt med hksupport idag heller.
gissar att brutalt många försöker nu när dom har problem.

Henke.a
2013-10-02, 11:55
Jag fick tag i live chatten i morse tog ett tag innan de svarade dock :/


Sent from my Futaba T8Fg Super

simonarvestrand
2013-10-02, 12:02
det har stått please wait i 1,5 timme nu

McRegor
2013-10-02, 12:53
Även Rubin RC tycks ju ha rätt OK priser på LiPo - och i hans fall är det mest Gens Ace vilket ju inte är nån nackdel.
Roger

bokis
2013-10-02, 13:04
Känns ibland som att en del är så inkörda på HK numera så det finns liksom inga alternativ(vilket jag tycker det gör) Håller med Hanke o McRegor,gräset är inte alltid grönare på andra sidan stängslet..
Återigen,det finns spaltmeter och läsa om deras fina garantier m.m,jag har försökt två ggr med lite dyrare grejor men det blev rent löjeväckande dyrt,vart billigare att köpa en ny vilket gör det hela till en lysande affärsidé ..
Har efter det köpt det mesta från annat håll och i Europa eller Sverige,finns många firmor som är bra.

numnutchris
2013-10-02, 13:21
Misar om det redan länkats, men finns en lång tråd om förseningarna på HKs eget forum sen i slutet av augusti redan; bla om paket med lipo i.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=46552&PN=1

simonarvestrand
2013-10-02, 13:48
Även Rubin RC tycks ju ha rätt OK priser på LiPo - och i hans fall är det mest Gens Ace vilket ju inte är nån nackdel.
Roger

jupp Genace köper jag från rubin. väldigt bra priser i mina ögon , dessutom har han rabatter på dom ibland

simonarvestrand
2013-10-02, 14:11
äntligen svarade nån.

Tydligen går några diskussioner med olika fraktbolag och på torsdag skall det komma ett besked.

//edit
Det va inte det lättaste. har fortfarande inte fått bort accarna från min order , det senaste människan sagt är att jag ska kontakta supporten igen senare så dom kan lösa det.
jo tjena det tog 2 timmar för dom att svara nu ska man vänta på det igen

henke2
2013-10-02, 14:52
Hoppas nu ingen tar illa vid sig, men jag fick ett mail av Hobbyking av någon anledning, där står en förklaring.


Dear valued HobbyKing Customer,

RE: Battery Shipping from International Warehouse

Please notice, we have recently been informed by some of our shipping partners that they will no longer be able to ship orders containing lithium based batteries on behalf of HobbyKing from our International Warehouse. As a result, orders placed between 23 September 2013 and 2 October 2013 may have been affected and returned to the International Warehouse.
The shipping options that this will affect are EMS, Singpost, Registered Mail, Air Parcel and China Post.

If your order has been affected, HobbyKing will be upgrading your chosen freight option at no extra cost to you to ensure that you receive your order in a timely fashion.
As a long term solution, HobbyKing will be implementing new shipping suppliers in the following days. Alternatively, we would recommend that you place battery orders through any of our regional warehouses, all of whom have an excellent range of lithium based batteries.

Please note: This will NOT affect orders placed after 2 October 2013.
We at HobbyKing thank you for your continued support and custom and appreciate your patience and understanding in this matter.

Thankfully,
Anthony Hand
President
HobbyKing

simonarvestrand
2013-10-02, 15:01
fick det under tiden jag chattade så jag ställde en fråga angående detta.

HobbyKing will be upgrading your chosen freight option at no extra cost

Verkade vara lite halvsant, idag fick man inte välja nått för det finns inget annat. på torsdag kanske man kan få alternativ men det är inte säkert

Prickskytt
2013-10-02, 15:41
La en order 18/9 utan backorder och inga lipo, fortfarande bara "received".

Pelleflygare
2013-10-02, 17:19
Har fått samma mail som henke2. Verkar som HKs ledning inser att de kommer förlora många av sina europeiska kunder om de inte agerar på rätt sätt.....

Fredrik_W
2013-10-02, 19:25
Har också fått mailet. Bara att hoppas på att de lär sig att hålla lager - i europa, det är inte så jäkla välfyllt som VD´n gör sken av i sitt utskick.

// Fredrik W

simonarvestrand
2013-10-02, 19:57
inget av det jag har i min order finns i eulagret, en del iofs out of stock men accarna finns inte ens i eu

Zazzu
2013-10-02, 20:51
det är inte så jäkla välfyllt som VD´n gör sken av i sitt utskick.

// Fredrik W

En snabbt överslag på deras hemsida 50st olika ackar/sida på sidan 13 blir det out of stock, det blir ca 600 sorter i lager!

/Ulf A

tomasstrom
2013-10-02, 20:57
Fick samma förklaring men min order lades utanför det spannet i tid. Det hjälpte tydligen inte. Billiga Lipos är väl bra men jag tror jag håller mig till andra handlare närmare nästa gång för batterier. Har inget emot att vänta men nu vet jag ju inte ens om det kommer alls känns det som. :toetap05:

simonarvestrand
2013-10-02, 22:07
diskussionerna med hk tog en oväntad vändning ikväll. tidigare idag skulle jag få vänta till torsdag för att få veta om dom kan frakta det med ett annat bolag, jag sa stopp och ville makulera ordern, dom hade inte tid att göra det åt mig så jag skulle återkomma senare. ( hyffsat irriterad då )


nu för en timme sedan fick jag tag i dom igen. då säger han att dom kan skicka det med fedex mot en extra kostnad, högg tillbaka direkt med mailet som kom tidigare om gratis fraktuppdatering, väntar 50min!!! sen svarar han "ok om du fått mailet så kan du få det skickat utan kostnad med fedex vill du att vi gör det isåfall går det iväg ganska omgående"

om det är sant får vi väl se inom en snar framtid

neu
2013-10-02, 22:57
Enligt en vän till mig så är fedex=garanterad tull och moms :( Sitter I skiten betala 53dollar för EMS frakt som skickades efter 14 dagar och nu är den förmodligen skicka tillbaka till hk för att skickas med fedex som bara kostar 22$(var är mina 31 dollar och 3-5dagars leverans?). Försöker undvika hk så got det går men tyvärr så har dom vissa grejer som ingen annan har.

hillebille
2013-10-03, 06:22
lite info angående frakten via singapore som hk använt sig av i några år nu.
jag har en bekant som jobbar med farligtgods utbildningar här i sverige och han säger att 2012 störtade två fraktplan i singapore pga brand i lipo .
så man kan ju förstå varför flygbolagen vägrar

fmxdanne
2013-10-03, 07:07
jag brukar ha bra tålamod med saker och ting och få vänta på HK förstår jag absolut.! Men nu när jag har 2 order sedan över 1 vecka sedan som inte skrivits ut än börjar tålamodet tryta! Pratat med en supertrevlig tjej "Daisy" igår på kundtjänst som lova och bedyra att hon skulle sätta prio på mina orders och att dom skulle skickas igårkväll/natt.. kollade nu och inte hänt ett skit..
Nu sitter dom t,o,m och ljuger tyvärr..
Vill gärna att ni andra som har lagt beställning på hk säger till när dom har skickat iväg era prylar..
Ska tillägga att jag inte har några batterier i mina orders..

simonarvestrand
2013-10-03, 07:49
Enligt en vän till mig så är fedex=garanterad tull och moms :( Sitter I skiten betala 53dollar för EMS frakt som skickades efter 14 dagar och nu är den förmodligen skicka tillbaka till hk för att skickas med fedex som bara kostar 22$(var är mina 31 dollar och 3-5dagars leverans?). Försöker undvika hk så got det går men tyvärr så har dom vissa grejer som ingen annan har.

Sant med moms och tull men man får grejerna sen är ju egentligen inte momsen nått frivilligt men det är en annan diskussion dock tar fedex ibland lite väl mycket betalt för tullningen .

frznlogic
2013-10-03, 08:57
Kan ju vara en reaktion mot tex det här

http://www.flyingmag.com/news/ups-747-crash-highlights-lithium-battery-danger

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

High Five
2013-10-03, 16:32
lite info angående frakten via singapore som hk använt sig av i några år nu.
jag har en bekant som jobbar med farligtgods utbildningar här i sverige och han säger att 2012 störtade två fraktplan i singapore pga brand i lipo .
så man kan ju förstå varför flygbolagen vägrar
Och reglerna är egentligen ganska hårda för transport av LiPo. Om jag tolkar bestämmelse 967 (http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Documents/Lithium-Battery-Packing-Instructions-965-970-EN.pdf) rätt så är det max 4 celler eller 20 Wh per paket som är gränsen. Det är den som Posten i Sverige refererar till när jag vill skicka något utomlands. Dessutom ska paketen vara märkta. Inget paket jag sett från HobbyKing har varit märkt vad jag minns.

simonarvestrand
2013-10-04, 14:59
helt plöstligt så fösvann en bock på ordern och blev heltplötsligt väntande för printning .
kontaktar support igen och frågar vad dom sysslar med och får denna gång detta svar


Since it contains Lipo what we advise is to cancel the order and make an order again and choose the Fedex shipping method as this is the only postage type that ships battery.

enligt förra snubben så skulle han ordna det. hur ska dom ha det?

avbokar hela ordern nu istället för bara accar

Pelleflygare
2013-10-06, 17:16
Har någon hört från HK sista dagarna - har två "tickets" som väntar på svar! Ingen reaktion - bara tystnad i snart en vecka!?? /Pelle

simonarvestrand
2013-10-06, 18:27
lyckades efter ytterligare en chatt som tog evigheter avboka ordern ,
dock har inga pengar kommit in på min paypal så det är inte säkert att det är över än

neu
2013-10-06, 18:28
Nope inte ett skit. Fick ett falskt tracking nummer. Han som jag besällde med kommer kontakta sin bank på måndag för att kräva sina pengar.

dvogonen
2013-10-06, 20:02
Har någon hört från HK sista dagarna - har två "tickets" som väntar på svar! Ingen reaktion - bara tystnad i snart en vecka!?? /Pelle

Hela Kina har varit nedstängt i någon vecka för deras höstfestival. Det är samma sak som runt det kinesiska nyåret: alla låtsas att det är business as usual för att undvika att förlora kunder, men i praktiken händer ingenting.

mickmick
2013-10-06, 20:58
Hela Kina har varit nedstängt i någon vecka för deras höstfestival. Det är samma sak som runt det kinesiska nyåret: alla låtsas att det är business as usual för att undvika att förlora kunder, men i praktiken händer ingenting.

Nej, inte alla låtsas....

fick minst 2 mail från Foxtech med info om attt det blir INGA=0 leveranser mellan 1-7 october. :)

mickmick
2013-10-06, 21:00
lyckades efter ytterligare en chatt som tog evigheter avboka ordern ,
dock har inga pengar kommit in på min paypal så det är inte säkert att det är över än

För mig tog det minst 5 dagar innan pengarna fanns på min PayPal.

simonarvestrand
2013-10-06, 21:34
För mig tog det minst 5 dagar innan pengarna fanns på min PayPal.

Senast gick det på ett dygn. Vi får väl se hur det går.

Sent from my HTC One X using Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

Thomas
2013-10-06, 22:55
Puh!
:thumbup:
Vilken tur att jag väntar paket från Sydkorea!

Dom har väl ingen festival just nu, va??

Och det där med Paypal och återbetalning, jag skickade ett mail angående för hög fraktkostnad till sydkoreanen, han krediterade överskottet direkt till mitt Paypalkonto. Tog väl nästan en halvtimme eller så...
Så det är kanske avsändaren som ligger på pengarna???

High Five
2013-10-07, 00:14
Jo då, dom lever och jobbar på HobbyKing. Fick ett mail i onsdags ang. ett garanti-ärende. Sen har dom skeppat två paket till mig den senaste veckan. Det ena kom till svenska tullen igår, det andra ska ha lämnat ursprungslandet enligt Singpost. Jag avbeställde en lipo i den ena ordern för att få det att röra sig och efter det tog det nog några dagar, kanske en vecka innan det faktiskt skeppades. Dom är långsammare än vanligt på International Warehouse just nu. Och bristen på info om lipo-frakt är underkänt i min åsikt. Troligen sista gången jag beställer lipo från HobbyKing IW.

Fluf
2013-10-11, 13:59
Fick precis detta nyhetsbrevet, förklarar en hel del om att de har haft det hektiskt det sista.

I korta drag, Hong Kong har startat en policy att öppna och inspektera alla utgående paket samt har skärpta regler om LiPo frakt etc, så detta påverkar all frakt från Hong Kong, inte bara HobbyKings.

Paket som tullen nekar skickas tillbaks till HobbyKing som då skickar om dem med ett annat fraktalternativ som tillåter LiPo utan extra kostnad för kunden.

Vidare kommer ett nytt servicecenter öppnas i USA samt att EU-lagret kommer att utökas för att kunna ge bättre service i Europa.

Så det är stökigt nu men kommer bli avsevärt bättre men både service och lagerhållning.



Dear Olof,

URGENT UPDATE

Our International Warehouse based in Hong Kong has been affected by changes in Hong Kong Customs policy. The new Customs Department policy is to inspect ALL parcels leaving Hong Kong (not just HobbyKing) and is refusing to accept shipments containing certain items.
This has caused two major issues that I wish to address:

Issue One
All orders containing lithium-based batteries that were placed between the 23rd of September and 2nd of October have been refused by customs and are being returned to our shipping dock in Hong Kong. Some orders not containing these items could also have been affected. This has also caused further delays to orders containing these items due to the backlog.
To remedy this, we at HobbyKing are upgrading all returned shipped items to a premium courier provider that will deliver your parcels to you shortly.

Issue Two
Due to the above issue, our Customer Service channel has been overwhelmed. This means that unfortunately all customers will have difficulty contacting Customer Service and for this we sincerely apologise.
If you are trying to contact customer service, please know that we WILL get back to you as soon as possible. To improve efficiency and improve response time, we request that you create just ONE support ticket. Your help on this matter is greatly appreciated.


To ensure that this does not happen again, we are:

- Integrating SCS Express as a shipping option from Hong Kong to Europe. SCS have their own in-house Customs officers which will streamline the process and ensure faster dispatch and delivery.
- Establishing another Customer Service Centre in the United States which will be staffed by modelers and will be able to answer all technical product enquiries. This is in addition to our two other Customer Service Centers.
- Expanding our existing EU warehouse so that more customers can enjoy lower shipping costs and receive their orders quickly.
- Negotiating with different shipping companies to be able to offer a complete range of shipping options.


As you can see, we are urgently taking steps to fix this issue. We have all hands on deck packing orders and answering emails (from Senior VPs to secretaries to janitors) to ensure that this backlog is met. We expect to be up-to-date within the a couple of weeks.

Please know that we strive to provide you with the best possible service. We regret any inconvenience or frustration that you have experienced.

Your patronage is important to us, and we hope that you will continue to give us opportunities to serve you.

Sincerely,

Anthony Hand
President
HobbyKing

Kenneth E
2013-10-11, 14:09
För att sprida lite gott.

Beställde igår kväll och igår kväll skickades paketet.

Det kallar jag snabb orderhantering från HK.

Dock inga LiPo, men ändå.
Ken

freddan_6
2013-10-11, 14:38
Detta kom i mail idag

Dear customer,

URGENT UPDATE

Our International Warehouse based in Hong Kong has been affected by changes in Hong Kong Customs policy. The new Customs Department policy is to inspect ALL parcels leaving Hong Kong (not just HobbyKing) and is refusing to accept shipments containing certain items.
This has caused two major issues that I wish to address:

Issue One
All orders containing lithium-based batteries that were placed between the 23rd of September and 2nd of October have been refused by customs and are being returned to our shipping dock in Hong Kong. Some orders not containing these items could also have been affected. This has also caused further delays to orders containing these items due to the backlog.
To remedy this, we at HobbyKing are upgrading all returned shipped items to a premium courier provider that will deliver your parcels to you shortly.

Issue Two
Due to the above issue, our Customer Service channel has been overwhelmed. This means that unfortunately all customers will have difficulty contacting Customer Service and for this we sincerely apologise.
If you are trying to contact customer service, please know that we WILL get back to you as soon as possible. To improve efficiency and improve response time, we request that you create just ONE support ticket. Your help on this matter is greatly appreciated.


To ensure that this does not happen again, we are:

- Integrating SCS Express as a shipping option from Hong Kong to Europe. SCS have their own in-house Customs officers which will streamline the process and ensure faster dispatch and delivery.
- Establishing another Customer Service Centre in the United States which will be staffed by modelers and will be able to answer all technical product enquiries. This is in addition to our two other Customer Service Centers.
- Expanding our existing EU warehouse so that more customers can enjoy lower shipping costs and receive their orders quickly.
- Negotiating with different shipping companies to be able to offer a complete range of shipping options.


As you can see, we are urgently taking steps to fix this issue. We have all hands on deck packing orders and answering emails (from Senior VPs to secretaries to janitors) to ensure that this backlog is met. We expect to be up-to-date within the a couple of weeks.

Please know that we strive to provide you with the best possible service. We regret any inconvenience or frustration that you have experienced.

Your patronage is important to us, and we hope that you will continue to give us opportunities to serve you.

Sincerely,

Anthony Hand
President
HobbyKing

Fluf
2013-10-11, 16:06
http://www.youtube.com/watch?v=r6fysdrZ6Xc

tomasstrom
2013-10-12, 11:58
Kan inte vara roligt och driva en firma som säljer en produkt som fraktbolagen helt plötsligt vägrar skeppa. Har alltid fått bra service av HK så jag litar på att de löser det. Nu fick jag mail att mina batterier är på väg. Härligt.

Peter_L
2013-10-18, 17:46
Fick mail idag att mina grejor är skickade, äntligen. Kompisen som väntat ännu längre fick också ett kollinummer idag. Det mysko är att båda våra paket går iväg via Singapore trots att ingen av oss har några batterier i försändelsen. Har Hobbyking kommit på kant med HongKong-post på allvar, eller har det bara kört ihop sig där?

Pelleflygare
2013-10-18, 18:11
Jag gav upp och krävde att få en återbetalning till PayPal. Fick ett mail för några dagar sedan - HK skulle "refund" mina pengar. Dock skulle det ta ca sju dagar "accounting procedures". Så nu får vi se vad som händer!??

dvogonen
2013-10-19, 18:10
Ny video från HobbyKing med en rapport om hur det går för dem. Uppenbarligen är situationen rätt kritisk. De till och med citerar Churchill i videon: This is not the beginning of the end, but it may be the end of the beginning.
https://www.youtube.com/watch?v=lmUt9Lp023s&feature=youtube_gdata_player

Frank11
2013-10-19, 18:47
Är inget konstigt med att HK har fått problem med att skicka Lipo ackar, har bara väntad på detta!
Posten i Europa har satt en gräns på 100Wh/försändelse.
Detta betyder att tex en 6S 5000mah går inte att skicka : 22.2V x 5 = 111 Wh
Hälsningar Frank

Pelleflygare
2013-10-21, 07:35
Fick återbetalning från HK till mitt PayPal konto efter sju dagar som de lovat. Hur ser det ut nu har ni fått leveranser från HK sista dagarna? Behöver beställa en fläkt till en EDF som jag bara hittat hos HK International Warehouse.

neu
2013-10-21, 09:56
Runt 40 dagar sen jag beställde och det har inte skickats. Han som gjorde ordern till mig betala direkt med sitt bankkort så nu ska banken uttreda vad som hänt innan man får sina pengar >.<

Kvaddcopter
2013-10-21, 23:07
Fick återbetalning från HK till mitt PayPal konto efter sju dagar som de lovat. Hur ser det ut nu har ni fått leveranser från HK sista dagarna? Behöver beställa en fläkt till en EDF som jag bara hittat hos HK International Warehouse.

Jag fick ett paket idag, beatällt ca mitten på september och skulle inte ingå i dem som fick gratis uppgradering av frakten, men det fick jag ändå efter några mail.
Skickades i lördags från HK och anlände lunch idag(mån) FedEx express verkar alltså extremt snabbt om de kan göra om det! :) (innehöll LiPo)

Elflygarn
2013-10-21, 23:40
Är inget konstigt med att HK har fått problem med att skicka Lipo ackar, har bara väntad på detta!
Posten i Europa har satt en gräns på 100Wh/försändelse.
Detta betyder att tex en 6S 5000mah går inte att skicka : 22.2V x 5 = 111 Wh
Hälsningar Frank

Måste vara helt nya regler, eller så slinker ett och annat under radarn, antar jag. Fick hem ett paket från HK i Kina i mitten på september med 4 st 3S 5000-ackar. Det är ju dubbelt upp mot en sån 6S-ack.