handdator

Visa fullständig version : Frågor ang standard dji f450 med gopro zenmuse?



Defuncta
2013-10-09, 09:53
Jag har slått till på en f450 med zenmuse samt naza v2 och har några frågor.

Vad är att föredra 3 eller 4s batteri samt vilken är optimal storlek, funderar på 4Ah 4s?

Ska man använda dji 8" eller 10" proppar för optimal filmkvalité?

Jag planerar att flyga allt stock med den första månaderna sen blir det nog andra motorer, men vilken flyg tid kan man räkna med zenmuse å gopro?

Hade varit kanon om jag får reda på era åsikter, har läst lite på rcgroups men är alltid kul att höra lite olika tänk.

Mvh Defuncta

simonarvestrand
2013-10-09, 10:10
när det gäller proppar skulle jag inte köra med dji utan xoar,graupner eller apc det är dom jag fått bäst filmresultat med.
graupner va dock lite dåligt balancerade från början.

dji450 och kameravaggor har jag inte mycket för faktiskt blir tung och jobbig det funkar men inte mer än så enligt mig.

jag körde min på 4cell och 8" propps

Defuncta
2013-10-09, 11:14
när det gäller proppar skulle jag inte köra med dji utan xoar,graupner eller apc det är dom jag fått bäst filmresultat med.
graupner va dock lite dåligt balancerade från början.

dji450 och kameravaggor har jag inte mycket för faktiskt blir tung och jobbig det funkar men inte mer än så enligt mig.

jag körde min på 4cell och 8" propps


okay blir nog också 4s å 8" propps... 230g med borstlös gimbal samt gopro 3 tycker jag inte är så tungt... orkar standard motorerna med 4ah 4s batteri?

simonarvestrand
2013-10-09, 11:38
har själv inte kört med orginalmotorerna men motorer med ungefär samma effekt och dom orkar .
max vikt tror jag att jag konstaterade va straxt under 2kg totalt över där blev den inte rolig alls.

Sipen
2013-10-09, 21:54
Sitter själv med samma kit! Har idag byggt ihop och testat utan Zenmuse med 3s 4500! Körde med medföljande 10"
Gick väldig bra och stabilt!
Har nu monterat Zenmuse, med funderar lite på uppstart!
Uppgraderar man firmware på Zenmuse först, har kopplat ifrån kabeln från pmu och kopplat in mig på med USB på GCU!
Skall man ta bort propparna? Hittar inget bra om detta förfarande!
När detta är gjort, in med kabel i pmu och starta upp!

Peter

Det löste sig! //Peter