handdator

Visa fullständig version : Futaba T14SG



klampe
2013-10-13, 21:50
Futaba T14sg tappar kontakten med modellen och blazen går i backen.Mottagaren lyser rött,provar calmaton lika där provar en till där också lika provar ny mottagare hemma nu funkar det provar calmaton funkar också.Går tillbaka till nya mottagaren funkar inte lyser rött lika på calmaton, provar nya mottagaren igen låser grönt men går över till rött en sekund sen grönt igen, vad händer.Nyladdad acc till radion och nyladdad mottagar acc till calmaton.nyladdade lipo accar också till övriga flygetyg
/Stefan

Daniel L
2013-10-13, 21:58
Jag hade liknande problem med en bilradio och då hade antennen gått av inne i radion

numnutchris
2013-10-13, 22:28
Tänkte också på det, dvs om du öppnar bakstycket precis som när man byter rasterblecket så kan du se om antennen poppat ur kontakten på RFdelen. Fast låter som ett garantiärende, ska ju inte kunna bli så...

41345

klampe
2013-10-14, 10:03
Har skruvat isär radion , kollat kontakten den sitter där den ska sitta. kontakt med mottagaren till och från nu på förmiddagen.
/Stefan

McRegor
2013-10-14, 10:15
Skicka in den på garantiservice - det är nog den enda rimliga åtgärden.
Roger

bem
2013-10-14, 10:41
Har du länkat (bundit) mottagaren korrrekt till sändaren? Prova att följa instruktionen sid 37-38 i svenska handboken till T14SG och R7008Sb mottagaren. Den svenska handboken finns på Minicars hemsida under Futaba, Futaba Radiostyrningar och FPT14SG.

/Bo

numnutchris
2013-10-14, 11:30
Futaban ska inte tappa bind eller behöva bindas om (undantaget telemetrilinken vars ID måste sparas i aktuellt modellminne). När mott. tappat mottagning blir det rött. (en ev. långsökt: mottagaren/na har väl tillräcklig strömförsörjning iom nyladdat?)

simonarvestrand
2013-10-14, 11:35
Skicka in den stefan ! nått skumt är det ju.

du flög calmaton först utan problem och sedan blazen och fick problem ?
Tyckte du va på g att starta calmaton när jag åkte.

klampe
2013-10-14, 11:36
Jag har använt radion i 10 månader drygt och har inte haft något problem innan med den så det blir att skicka på garantiservice
precis som McRegor sa.
/Stefan

klampe
2013-10-14, 11:41
Skicka in den stefan ! nått skumt är det ju.

du flög calmaton först utan problem och sedan blazen och fick problem ?
Tyckte du va på g att starta calmaton när jag åkte.
Ingen kontakt med calmaton då och Quaden heller så det får bli service

klampe
2013-10-14, 11:45
Futaban ska inte tappa bind eller behöva bindas om (undantaget telemetrilinken vars ID måste sparas i aktuellt modellminne). När mott. tappat mottagning blir det rött. (en ev. långsökt: mottagaren/na har väl tillräcklig strömförsörjning iom nyladdat?)

Allt var nyladdat tillräcklig strömförsörjning svar ja.
/Stefan