handdator

Visa fullständig version : J37 Viggen 1/9



Baua
2013-10-27, 16:44
Hej alla!
Nu var det länge sedan man postade något nytt ämne i forumet, så jag tyckte det var dags nu.
Var idag och hämtade en gammal Viggen modell i skala 1/9m, men det är ingen Einar modell utan byggd som
MBS skala 1/12 Viggen med spant , stickor och balsabeklädnad. Hon luktar metanol och har spår efter diverse landningar, dock ej allvarligt. Min fråga till Er är om Ni vet om vilket företag som kan ha tillverkat modellen.
Det sitter 2st metanoltankar i henne samt servon och ställ med dubbelhjul som sig bör. Tacksam för svar.
Om detta monster ska upp i luften igen ska det ske med EDF hade jag tänkt. Alternativet blir hängas i taket.

Mvh
Magnus

JonasTecknare
2013-11-21, 14:39
Jag har för mej att Einar ritade en Viggen i balsa innan de blev i glasfiber. Jag såg ritningen en gång hos Raymond Nilsson i Linköping. Fast jag tror den var i 1/10.

mogge
2013-11-21, 16:04
Vad du än gör så häng den inte i taket. Viggen var och är något av det häftigaste som finns.
Det oavsett vad Chuck Yeager tyckte.

Baua
2013-11-21, 21:11
Hej alla!
Skulle ju vara kul om det var en Einar Balsa Viggen, kan inte finnas många därute.
Har själv ingen aning om vem som kan ha gjort den. Insugen är i dock glasfiber.
Om någon skulle vara intresserad av The Beast så tänkte jag lägga ut den till försäljning.
Priset är 3.500kr varken mer eller mindre. Varför ska den då säljas?
Jo pengarna ska gå till en vinch till Jeepen som håller på att skogskonverteras. :)

Mvh
Magnus