handdator

Visa fullständig version : Lite frågor från en nybörjare.



lillefredrik
2013-11-08, 02:48
Hej har en fråga bara har 4 Turnigy Plush 30A.Skall jag ta bortden röda kabeln på alla eller bara på en eller kan dom sitta kvar.Har NAZA V2 motorer har jag SunnySky V2216-12 KV; 800.Den väger 1,8kg någon som vet om mina motorer o ESC funkar bra ihop vill ha lite kraft i quaden.Och en fråga till när jag flyger i början flyger den som den skall men när lipot är på säg 11volt så blir de som att köra på hal is,har Turnigy nano-tech 5.0 helt nya.

freddan_6
2013-11-09, 08:30
Om du avser röd kabel mellan fartreglage och NAZA eller mottagare ska exakt en vara ansluten. Den ger spänning till NAZA/mottagaren. Flera anslutna kan släppa ut den dyra röken ur fartreglagen, då de har FET på utgången. Flera FET anslutna med olika spänning brinner. De är helt enkelt inte gjorda för det.

lillefredrik
2013-11-09, 13:18
Då skall jag ha ettan med den röda i från fartreglaget till nazan?Jag har Futuba T8J har skall jag koppla när jag skall ställa in ESCna villken ingång?

lillefredrik
2013-11-09, 13:19
Jag kör med s-bus.De står ju 12345678 är de någon av dom?

simonarvestrand
2013-11-09, 17:27
nazan har väl en separat bec?

Henke.a
2013-11-09, 18:19
Du kan ta bort alla röda kablar om du ska köra med naza, den har separat bec precis som Simon säger :)


Sent from my Futaba T8Fg Super

simonarvestrand
2013-11-09, 18:29
och jag är rätt säker på att inget brinner om du skue ha kvar dom .

vill nog uppmana folk att veta saker innan man berättar hur det ligger till .

2013-11-09, 18:35
Japp, Nazan har separat bec så ingen röd tåt från nåt av reglagen. Det står i manualen hur nazan ska kopplas in och du bör verkligen läsa igenom den annars är risken stor att du kommer bli väldigt olycklig. Det är viktigt att få till failsafe och alla kalibreringar rätt.

Är 11v spänningen när du har landat eller under flygning? Du bör inte dra ur mer än 80% av batteriet, vilket i ditt fall innebär 4000mAh. Att den flyger konstigt kan bero på att batteriet är för urladdat.

Du nämner inte vilka propellrar du flyger med. Med dom motorerna och den vikten så funkar inte 8" nåt vidare då nazan gärna vill hovra i närheten av halvgas.

edit: Haha, det hinner hända mycket när man kollar på tv och skriver svar samtidigt :)

zooks
2013-11-09, 19:15
Angående de röda sladdarna så står det inget om att man bör ta bort dom i manualen längre. Det fanns med i dom första utgåvorna bara.