handdator

Visa fullständig version : Hobbyking expres = 65 dager



karstena
2013-11-22, 12:48
Hobbyking express = 65 dage
Jeg har nu ventet på nogle helt enkle vare fra Hobby King i 65 dage.

Varene var ikke i backorder og der er bestilt og betalt for express levering.

Det er dog ikke første gang jeg venter på vare fra den kant.

Er det bare mig som er uheldig er er det HK som er useriøs.

Jeg stopper nok at handle der da deres priser ikke er så fantastiske når man samtidig tager kvaliteten ked i betraktning.
Og med den nye ordning ved bestilling af batterier fra dem kan man såvel købe dem ved nærmeste forhandler.
Europrisen + fragt så er der ikke meget at spare og skal man så vente på dem 14 til 21 dager. Ja da betaler jeg hellere dette lille mellemlægget.
http://modelflyvning.dk/forum/images%5Cbuttons_dk/edit.gif (http://modelflyvning.dk/forum/editpost.php?do=editpost&p=596161)

numnutchris
2013-11-22, 12:55
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38837-HobbyKing-International-Warehouse-s%C3%A4nder-inte-med-post!?highlight=international

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/39123-Hobbyking-international-warehouse-om-batterier?highlight=international

karstena
2013-11-23, 10:35
det er ikke der det ligger. Jeg forsikret mig om at alt var på lager i Holland. og det var det.
Jeg bestilte derfra og bestilte med express levering.
Når jeg havde ventet ca 30 dage skrev jeg en mail og spurgte hvor det blev af eftersom de havde taget betalt for express levering og jeg ikke syntes 30 dage var det. Så kom der en dum undskyldning om at de desverre ikke havde det på lager i Holland.
Jeg gjorde opmærksom på at det stadig stod som på lager i Holland og fik enda en dum unskyldning.
Man kan da ikke både tage extra betalt og lade kunderne vente.

Fredrik_W
2013-11-23, 10:55
Det är inte alltid som lagersaldot är 100% rätt, det gäller ALLA lagerförande företag.

// Fredrik

petera38
2013-11-23, 11:24
Tyvärr kan man ha otur, som du, som väntat i 65 dagar. Jag har köpt grejer från HK nu 60 gångar och bara en gång har det krånglat och dröjt lika lång tid som din order. Använder aldrig express, bara vanlig registrerat airmail, och i vissa fall, när det inte är bråttom, vanlig airmail. Mest för att jag är nyfiken och vill kolla hur stor skillnad i tid det är på olika typer av försändelser. Senast från Holland dröjde det 11 dagar med helt vanlig airmail.
Jag är väldig nöjd med Hobby King, men behöver jag mina grejer nu och här, då köper jag från svensk eller europeisk leverantör.

/Pete

karstena
2013-11-23, 13:15
Jeg har ikke handlet der så meget. En 4-5 gange, men jeg har aldrig fået noget under 3 veker.
Jeg synes bare at dersom de ikke har det på opgitte lager, så må de give besked til kunden og eventuelt sende det de har for så at eftersende det de ikke har.
De kan da i hvert tilfælde ikke tage betalt for express og ikke lever før efter 2 måneder.
Det kan da umulig være kundens problem at de ikke har styr på deres lager.

Så jeg kan ikke anbefale nogen at handle hos en sådan forhandler.

petera38
2013-11-23, 14:30
Ok Karsten,
Alt er jo relativt. At handle hos Hobby King er vel en slags indköbsstil!! Der er lidt sport i det, bl.a når det gälder priser, arten af det man köber og leveringstiden. Jeg flyver stort set bare jets og EDF. Alt hvad der rör turbiner o.l sofisticeret high tech varer köber jeg hos höjt estimerede leverandörer i Europa...som regel. Billige EDF modeller köber jeg med stor fordel fra bl.a. HK. Det samme gälder LiPo batterier, og små elektroniske dimser. Besparelsen er ofte 50% eller mere...og skulle en forsendelse gå tabt eller väre beskadiget, er det relativt små belöb, det drejer sig om. Iövrigt har jeg ved flere tilfälde fået varer fra HK, som ikke duede, f.eks ESC. Så blir det klart lidt mere besvärligt. For så skal varen returneres, og der går en rum tid, inden du får refunderet belöbet. Men i alle de (få) tilfälde, hvor det er sket for mig, har jeg för eller senere fået belöbet indsat på min konto hos HK. Som jeg opfatter det, er det tidsfaktoren som er mest belastende, og skal man bruge tingene her og nu, så köber man lokalt, og så er det meget enklere, hvis der skal reklameres. Nemlig!
Det var så mine 5 cent!
/Pete

Xermalk
2013-11-23, 18:02
Min senaste order gick riktigt fort, beställde på en torsdag och fick det på måndagen. Lägger man i ett batteri så kan man välja fedex som frakt.
Dock så bir det Alltid tull när man väljer fedex, och de tar ca 160 kr i hanteringsavgift.

DrHanke
2013-11-24, 11:31
Kan bara instämma de är jävligt sega på att skicka sakerna nu för tiden.
Beställde 8nov, fick mail att det var packat å skickat den 11 nov. Idag är första dagen som trackingen fungerar och de säger bara att de mottagit "electronic information", dvs paketet är förmodligen inskannat för första gången hos singapore post. Så man har väl paketet lagom efter jul eller nått...

numnutchris
2013-11-24, 15:46
Mitt senaste tog 4v+, är väl mer båtfrakt till närmsta sg-postkontor. Trackade elektronisk fölrhandsinfo i 2v c:a, sen tuggade det på men långsammare än vanligt...

karstena
2013-11-24, 18:09
Ja men tager det mer end 1 veke kan de vel dårlig tillade sig at tage betalt for express post, som de har gjort i mit tilfelde.
Jeg bestilte den 19.09 og har enda ikke set noget til sagerne