handdator

Visa fullständig version : Startproblem med simulator



teamleader
2013-12-04, 11:16
Hej

Jag har för ett tag sedan bytt grafikkort i min dator till ett XFX Radeon 7850 se bifogade bilder, och jag har Windows Vista Home Premium som operativsystem. När jag laddar in simulatorn, RF 6,5 i datorn och startar programmet får jag alltid ett felmeddelande som säger att "detta program kan inte köras eftersom grafikkortet inte kan hantera 3D-rendering". Vad betyder detta, jag har uppdaterat till DirectX 11 men fortfarande händer inget. Är det simulatorn som är för gammal för kortet eller är det nån inställning på kortet eller simen som behövs, kan någon med datorkunskaper ge mig råd om hur jag löser detta?

4221142212

Henke80
2013-12-04, 12:50
Hej.

Jag hade testat att uppdatera directx först.
Jag antar att du har de senaste driv rutinerna till graffe kortet?

Mvh henrik

teamleader
2013-12-04, 13:08
Hej.

Jag hade testat att uppdatera directx först.
Jag antar att du har de senaste driv rutinerna till graffe kortet?

Mvh henrik

Jo, det har jag, jag har de senast drivrutinerna till kortet, udaterat DirectX till version 11, skärmsläckaren funkar inte heller med nuvarande grafikkort.

Henke80
2013-12-04, 14:06
Börjar låta som att ditt kort och vista inte är så kompatiblet.
Kanske byta till win 7?
Mycket bättre op.system om du frågar mig.

Mvh Henrik

numnutchris
2013-12-04, 18:42
Kolla om du hittar dxdiag (eller ev dxinfo om jag minns fel), borde ligga i win installationsmappen under system eller system32 och kör den; bör tex. dyka upp en flik med Display där du kan testa directdraw o direct3d. Alt. ev blivit något fel på inst. av drivrutin eller om kortet är för nytt för ditt moderkort ändå?

andWho
2013-12-04, 23:04
Vissa program kräver Direct9, kan vara så med RF.
Jag hade detta problem med XBMC på Win8.1. Fick installera dx9 separat.
Skrolla ner en bit på denna sida: http://support.microsoft.com/kb/179113/sv så hittar du en länk o lite text om detta.
/A