handdator

Visa fullständig version : Gopro till Fatshark Attitude



Peter1
2013-12-07, 12:41
Hej!
Har en fråga som jag undrar över. Jag har precis börjat med FPV-flygning, vilket är en helt ny upplevelse. Jag använder Fatshark Attitude och kamera 420tvl. Nu har jag inhandlat Gopro 3BE och har kopplat in den,men upptäcker att bilden i mina goggles inte blir nämnvärt mkt bättre. Filmar jag bara med Gopro så blir det helt fantastisk skärpa nedladdat på datorn, men skärmarna i Attitude visar på mkt sämre. Är det helt enkelt så att man inte kan få bättre skärpa, fra detaljerna på avstånd blir suddiga precis som med 420tvl-kameran från Fatshark, om man köper en bättre kamera... att skärmarna i googles begränsar möjligheten?

Jag har provat att koppla in mig på led-tv:en via AV-utgången med RCA-kablarna som medföljer för att se om det blir lika dålig skärpa med den, men bilden blir bara svart. Ingen signal alls.

Peter

masterson
2013-12-07, 14:49
Det finns två stycken begränsningar, dels glasögonen och dels den analoga videolänken. Du kan aldrig få bättre uplösning än vad glasögonen har (640 X 480 VGA).
Kameran som du använder, 420 tvl, ligger rätt nära glasögonens upplösning (512x492) därför blir det knappt märkbart bättre när du byter till Gopron.
Sen har du en begränsning i videolänken som inte klarar att överföra HD kvalitet