handdator

Visa fullständig version : Fytetech Dos och Hobbywing quatro ESC



Pelleflygare
2013-12-25, 15:57
Har försökt att få min (låd)quad i luften men den ger mig bara huvudbry. Får inte fartreglage att synca - en motor drar mer än övriga i alla lägen. Kör med Fyetech Dos och ett Hobbywing quatro ESC. Frågan är om vilken komponent som inte vill, motorer, ESC eller styrenheten? ( alternativt piloten!). Några uppslag till en uppgiven flygare som ägnat en regnig juldag till att riva isär och sätt ihop en quad utan resultat. /Pelle

PS. God fortsättning på Julen till alla glada deltagare på forumet. DS

FinnbyFraggel
2013-12-25, 17:49
Har du kallibrerat fartreglagen mot kontrollern?
Hur teagarar fartreglagen direkt mot mottagaren, startar alla vid samma läge på stickan?
/Jonas

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk

Pelleflygare
2013-12-25, 18:00
Jo, alla startar samtidigt när jag kör direkt mot mottagaren men en motor drar mer när jag ger lite trottel. Jag får inte rätt kvittenssignaler när jag kalibrerar ESC!! Samma sak gäller när jag kallibrerar mot kontrollern /Pelle

FinnbyFraggel
2013-12-25, 18:19
Då är det förmodligen det som är problemet.
Har du verifierat att SUB-trim och allt annat står på noll på trottel kanalen?
Ev kan du testa att sätta noll trottel till -110% eller dra ner trimmern när du ska kalibrera.
Jag läste om någon som fick göra tvärt om också och sätta min trottel på -90%, men jag har för mig det var en BNF-modell.
Jag är ganska säker på att problemet med att motorerna drar olika löser sig när du lyckats kalibrera fartreglagen.

/Jonas

Pelleflygare
2013-12-25, 21:27
Bra, ska börja med att byta till min Futaba 14SG med kraftfullare möjligheter - så får vi se hur det går! /Pelle