handdator

Visa fullständig version : Martinez kort gimbal



Stiffe
2014-01-02, 13:09
Hej

Sitter ett sånt kort i gimbalen på min spidex V2 monterade det igår och det funkar men när jag skulle ansluta mottagaren för att styra nick så blev ground kabeln väldigt varm och rök till provade en gång till med samma resultat

Någon som råkat ut för samma eller förslag vad som hänt ? gimbalen funkar i övrigt ?

UndCon
2014-01-03, 11:54
kortslutning...

Stiffe
2014-01-03, 19:08
kortslutning...

Jo tyvärr pekar det ju på det , undrar bara vad som hände kopplade ju in det enligt beskrivningen

neu
2014-01-03, 19:14
Du har inga bilder? Låter verkligen som korslutning och att det gick en jädra massa A genom servo kabeln.

Stiffe
2014-01-03, 22:06
Du har inga bilder? Låter verkligen som korslutning och att det gick en jädra massa A genom servo kabeln.

Menar du på servokabeln ? Det märkliga är att kortet verkar funka som det ska i övrigt , det stabiliserar som det ska och mottagaren verkar också funka ??

neu
2014-01-03, 22:17
ahhh jag som läste fel. Trodde det va servokabeln som blev varm och rök till. Låter skumt.

UndCon
2014-01-04, 13:29
skall den matas med ström från bäge hållen?

min Tarot2D matar jag med separat LIPO och den har bara signalkabel och en jordkabel kopplat till resten av elektroniken (mottagare)

Stiffe
2014-01-04, 16:09
skall den matas med ström från bäge hållen?

min Tarot2D matar jag med separat LIPO och den har bara signalkabel och en jordkabel kopplat till resten av elektroniken (mottagare)

Nej och därför klippte jag + kabeln och hade bara signal och jordkabel och det var jordkabeln som typ brann upp ??? ska provflyga maskinen nu inomhus och verkar den bra i övrigt får jag väl köpa ett nytt kort de är inte så dyra på ebay

beetle
2014-01-09, 15:28
Hej

Har råkat ut för samma som dig...trodde att kortet var förstört men funkade utmärkt. Satte dit en ny kabel och körder gimbalet ett antal veckor innan det hände igen. Hittade aldrig förklaringen.
Kör nu Alexmos utan problem.

/F

Stiffe
2014-01-10, 15:38
Hej

Har råkat ut för samma som dig...trodde att kortet var förstört men funkade utmärkt. Satte dit en ny kabel och körder gimbalet ett antal veckor innan det hände igen. Hittade aldrig förklaringen.
Kör nu Alexmos utan problem.

/F

Ok intressant , har beställt ett nytt kort får vi se

Stiffe
2014-02-15, 17:50
Har nu hittat anledningen att det inte funkade , jag matar belysning , videosändare och martinezkortet via balanskontakten på 4S lipon och det har funkat bra MEN jag hade inte riktig jord visade det sig utan hade från fel håll räknat och mätat fram 12 volt , lurigt som sagt märkte det när jag kopplade in min nya OSD och det började ryka även i den jordkabeln och efter lite klurande hittade jag det och nu funkar tilten :) + jag har ett extra Martinez kort

UndCon
2014-02-15, 18:21
bra att du hittade felet!