handdator

Visa fullständig version : Behöver ett nosställ till 3,5kg.



Kenneth E
2014-01-08, 18:04
Jag söker ett nosställ som tåler en R2F Mig29, på cirka 3,5kg.
Har sneglat på GZ retract sedan el e' fantastiskt i somras i Ljungby då stället gav upp. Jag är på väg att beställa inom kort typ en vecka, men tycker att nästan 3000kr för ställ och kontrollbox svider i börsen, måste finnas något annat som fungerar och tåler gräs flygning?

GZ är bra grejor och dessa kan säkert flyttas över till nästa modell när Mig:en är slut. Jag kan sträcka mig till 1500kr för ett bra nosställ, måste finnas!
Ken

K-Å
2014-01-08, 20:19
E-flites elektriska ställ funkar mycket bra, nosställ kan köpas separat

MVH K-Å

Thomas
2014-01-08, 21:09
Jag köpte härifrån http://www.sdshobby.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&zenid=8b85af9c7396018b51abd635705aa0d0&keyword=retracts , hyfsat bra kvalitet och rimliga priser.
Luftcylindern bytte jag ut mot en 3mm gängad stötstång, kopplat till ett vanligt 10 kg:s servo. Funkar perfekt!
Sen är det wirestyrning på en hel del av dessa nosställ, jag var lite skeptisk mot detta i början, men det funkar också bra.

Kenneth E
2014-02-21, 23:14
Det blev tillslut ett par från e-flight.
El-Noställ 25-45, 700kr.
Fungerar skit bra, cykel tar nog 2-3 sekunder, dock så är de felvända i mina ögon men det skall nog gå bra att installera dem ändå, får bara tänka i nya banor.

henke2
2014-02-21, 23:47
Om du monterar mekanismen med elmotorn framåt så blir de ju "rätt" Då tar mekaniska stoppet lasten och inte skruven/muttern.

Kenneth E
2014-02-22, 00:01
Den låser i båda lägena, så ingen belastning oavsett. Jag tänker på infästningen där man skruvar fast stället i modellen, detta brukar vara nära benet och inte som här. Skall man montera stället från undersidan blir det problem, stället bygger då hela mekanismhöjden.
Ken



Om du monterar mekanismen med elmotorn framåt så blir de ju "rätt" Då tar mekaniska stoppet lasten och inte skruven/muttern.

henke2
2014-02-22, 00:25
Jo, det ser lite bakvänt ut. Om det verkligen låser i ändläget så är det en annan sak, men det har inga av mina elställ gjort :O

Kenneth E
2014-02-26, 13:50
Det löste sig med installationen, men hoppas att inget händer med den då blir det till att bräcka loss allt igen för stället går inte att ta bort. Film orkar jag inte visa alla har nog sett ett par elektriska ställ gå upp och ner.
Nu skall jag bara snygga till med luckor så blir det säkert bra och sedan testflygning.
Ken