handdator

Visa fullständig version : Är ute efter en Antenn Tracker



Kenneth E
2014-01-15, 11:13
Jag är ute efter en Antenn Tracker och undrar om det är någon som har en till salu eller kan berätta vilka som fungerar?
Ken

UndCon
2014-01-15, 14:34
Det beror lite på vad du har för utrustning. EagleTree's markstation (Eagleeyes) funkar ju bara med deras ombord-elektronik
(Logger, OSD) Då kan du få fungerande tracker som vrider en patch-antenn mot flygplanets GPS-koordinater.

Jag har detta och det fungerar jättebra, men jag använder det inte då en klöverantenn har fullt tillräcklig täckning för mig.

neu
2014-01-15, 15:26
Jag har en EZTracker som jag förmodligen aldrig kommer att använda. Tror att den inte behöver en ezosd utan en Tiny telemetry räcker. Om det kan va något.

Kenneth E
2014-01-15, 16:16
Som jag ser det vill jag inte vara beroende av något märke utan kunna lägga till en mackapär till det som skall spåras och fungera, kanske omöjligt men ett önskemål. Nu kör jag inte EagleTree utan kommer kanske använda mig av DOSD eller PixHawk(har inte bestämt mig ännu).

Kan man det med Eagle?
Ken


Det beror lite på vad du har för utrustning. EagleTree's markstation (Eagleeyes) funkar ju bara med deras ombord-elektronik
(Logger, OSD) Då kan du få fungerande tracker som vrider en patch-antenn mot flygplanets GPS-koordinater.

Jag har detta och det fungerar jättebra, men jag använder det inte då en klöverantenn har fullt tillräcklig täckning för mig.

Kenneth E
2014-01-15, 16:22
NEU, vi kan väl kolla på det, men bruksanvisningen säger tillsammans med EZosd.
Ken


Jag har en EZTracker som jag förmodligen aldrig kommer att använda. Tror att den inte behöver en ezosd utan en Tiny telemetry räcker. Om det kan va något.

UndCon
2014-01-15, 16:42
Den enklaste tracker är en som mäter inkommande RSSI signaler.

Kolla tex på Bruce's egna variant

http://www.youtube.com/watch?v=DuafaN9WBho

Om du inte har RSSI som signal ut på dina videomottagare så är det ofta enkelt att lägga till.

Fördelen med denna setup är att den är oberoende av din ombord-elektronik (OSD tex)

MVH //UndCon

neu
2014-01-15, 17:58
http://www.readymaderc.com/store/manuals/tinytel.pdf

jodå den ska funka med EzTracker.