handdator

Visa fullständig version : dsm teknik



Henke80
2014-01-17, 17:44
Hej.

Finns ju väldigt många BNF modeller till spektrum bandet.

Så min fråga nu då.
Om jag hackar en fyrkanals radio med spektrum så borde jag väl binda dessa modeller med den radion?

Mvh Henrik

simonarvestrand
2014-01-17, 18:16
det finns diverse färdiga prylar att köpa så du kan använda annan radio för spektrum.


( spektrum är ett fabrikat inte ett band )

McRegor
2014-01-17, 18:24
Hej Henke,
Jo - om din sändare har samma kanalordning som Spektrum. Fast det är väl både billigare och enklare att köpa en OrangeRx T-Six sändare från Hobbyking.
Eller så köper du en begagnad DX5i om du klarar dig med enkla grejor. Såna sändare borde inte kosta mycket.
Roger

Henke80
2014-01-17, 19:36
Hej Henke,
Jo - om din sändare har samma kanalordning som Spektrum. Fast det är väl både billigare och enklare att köpa en OrangeRx T-Six sändare från Hobbyking.
Eller så köper du en begagnad DX5i om du klarar dig med enkla grejor. Såna sändare borde inte kosta mycket.
Roger


Hej roger.

Vet att det finns billigt färdigt. Men det är just att jag skulle tycka det är lärofyllt och roligt
att ta en äldre sändare och hacka den.

Har precis fått hjälp med att 2,4 konventera den fina sanwa radion du sålde till mig.
Super nöjd och det va roligt.

Mvh Henrik

Henke80
2014-01-17, 19:37
det finns diverse färdiga prylar att köpa så du kan använda annan radio för spektrum.


( spektrum är ett fabrikat inte ett band )

Hej

Men det är väl åxå ett band som sänder på 2,4?

Mvh Henrik

simonarvestrand
2014-01-17, 19:41
det är 2,4 som är bandet, frekvensbandet

McRegor
2014-01-17, 21:53
Du måste ha en Spektrum-modul - original eller pirat. Original-modulen till Futaba ändrar kanalordningen så det blir som en Spektrum-sändare men jag tror inte att t ex en OrangeRx-modul fixar det. Sen finns det dom som köpt enkla Spektrum-sändare och plockat ur 2,4 GHz-delen och transplanterat den in i en annan sändare. Men då finns det en hel del att tänka på så då får du nog leta vidare på Internet.
Roger

numnutchris
2014-01-18, 01:29
Orangemodulerna går ändra så de internt kastar kanalordning, fast man behöver "ORX Update Kit" och ladda ner rätt firmware från Files-fliken. Har iaf ändrat på ORX Jr-modul som kopplats till Futaba6J och kanalordningen stämde sedan med Spektrums.