handdator

Visa fullständig version : Uppgraderat Naza V1 - V2 canbus ??



Stiffe
2014-01-25, 23:54
jag har uppgraderat Min Naza V1 med PMU för V2 och då får man ju en canbus ingång så man ska kunna använda tex OSD och även datalink till den om man uppgraderar till senaste FW men jag verkar inte få ut nån info i canbus ??? nån som gjort samma swap och fått det att funka ??

zooks
2014-01-26, 07:52
Jag har gjort det och kopplat in mini OSD, funkade direkt som det skulle.
Fungerar den i övrigt?

Halcon
2014-01-26, 08:24
Man kanske måste ha rätt firmware? Har inte provat koppla ihop mina V1 och V2 grejor dock.

Stiffe
2014-01-26, 10:42
Jag har gjort det och kopplat in mini OSD, funkade direkt som det skulle.
Fungerar den i övrigt?

japp jag har flugit med den innan några gånger med den nya PMU V2 men när jag skull koppla in mini osd igår händer inget , jag provade även med min datalink men får inte ut nån info ur naza , jag har senaste firmware och GPS mm funkar ??

zooks
2014-01-26, 11:10
Har du kopplat videokablarna rätt?
Får du vanliga kamerabilden att fungera?

Stiffe
2014-01-26, 11:53
Har du kopplat videokablarna rätt?
Får du vanliga kamerabilden att fungera?

Jag har använt mini osd på min WKM innan utan problem , nej jag har ingen vanlig kamerabild heller men kopplar jag förbi osd så har jag och det är rätt kopplat har kollat det några ggr

Halcon
2014-01-26, 14:07
Har du läst manualen för V2? Har för mig att där står någonting om V2 grejor på V1, bilder mm..

Stiffe
2014-01-26, 15:39
Har du läst manualen för V2? Har för mig att där står någonting om V2 grejor på V1, bilder mm..

Jo har kollat där och kopplat det enligt anvisningarna , verkar som något ballat ur i OSDn nu den var varm på baksidan och har ingen bild i i WKM nu :( heller

zooks
2014-01-26, 18:14
Då verkar du i alla fall ha hittat felkällan, nu gäller det bara att laga OSDn...

Stiffe
2014-01-26, 18:24
Då verkar du i alla fall ha hittat felkällan, nu gäller det bara att laga OSDn...

Frågan är bara om det är fel på PMU n ?? kan ju köpa en ny OSD men det känns sådär om man sabbar den också ? lite skit för det är på den multin jag skulle behöva det mest

MathiasT
2014-01-26, 23:23
Det där hände mig också. Men det berodde på att ett litet stift i videosladden från iOSD till min videosändare hade glidit ut. Vilket den alltså gjorde efter att jag hade kopplat ihop allt efter torrsim i verkstaden.

Stiffe
2014-02-15, 17:54
Att jag blåst videodelen beror på nedan med största sannolikhet , ska PMUn blinka grönt är det ok då ?

"Har nu hittat anledningen att det inte funkade , jag matar belysning , videosändare och martinezkortet via balanskontakten på 4S lipon och det har funkat bra MEN jag hade inte riktig jord visade det sig utan hade från fel håll räknat och mätat fram 12 volt , lurigt som sagt märkte det när jag kopplade in min nya OSD och det började ryka även i den jordkabeln och efter lite klurande hittade jag det "