handdator

Visa fullständig version : Popnits-look-a-likes!



Ålänning
2014-02-01, 19:02
Vem är den skyldige? Det var nån här på forumet som tipsa om att man kunde göra "popnitar" med canopylim. Och se på f-n! Jag hade ju en flaska Pacer Formula 560 Canopy Glue (som är vitt) hemma och dutta ut med en insexnyckel, valbar storlek, lät torka och då blev det genomskinligt och kvar blev en "popnit"!!! Tog lite Humbrol mattsvart (lite förtunnat) och penslade över och runt denna popnit och sen torkade jag nästan direkt bort allt med papper innan det skulle fastna på klädsel osv. Färgen fastnade helt lagom runt limklicken. Kvar blev en väldans snygg POPNIT!!! Min CMPro Giles 202 50 med 10cc bensinare blev genast snyggare! ;-) Stor eloge till den skyldige.

Thomas
2014-02-01, 19:18
Det får du bevisa med en bild!!:lollypop:

Ålänning
2014-02-01, 19:28
Jo, ska ta nån bild, bara jag får kärran klar. =)
Tycker de ser klart bättre ut än handritade ringar med tusch, eller påklistrade ringar som kan köpas på klilsterark och limmas på.
Har även Vario popnitar, men dom är ju fel storlek till de flesta modeller (då borrar man hål och limmar in dem).
Har även små gummiduttar (kanske är Vario det med) som man klistrar på.
Men detta var nog snyggast hittills. Dessutom om man sätter en fetare klick Canopy-lim så torkar limmet så att det lämnar en grop i mitten, snyggen! :-D

Ålänning
2014-02-04, 20:55
Flyget klart, lade upp lite bilder här: http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?p=122474#p122474
Finns några bilder man ser "popnitarna" på.