handdator

Visa fullständig version : Vad är roligast?



teamleader
2014-02-13, 10:10
Hej

Jag funderar på vad som egentligen är den roligaste grenen inom RC hobbyn, bil, båt(off shore båtar), heli eller quadcopter, kan jag få lite tips av er andra medlemmar?

simonarvestrand
2014-02-13, 10:15
alla delar har sin charm, helt från person till person, jag kör plan,multi,heli,bil,båt allt är lika kul när lusten för just den prylen faller in

teamleader
2014-02-13, 10:30
alla delar har sin charm, helt från person till person, jag kör plan,multi,heli,bil,båt allt är lika kul när lusten för just den prylen faller in

Ok, jag har nämligen sett en jysst off-shore båt hos HobbyKing som jag funderar på att köpa.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WHzQGf6tWVs

43764

McRegor
2014-02-13, 11:32
Om du skall leka med båtar så är det nog närmast ett oavvisligt krav att du har tillgång till en jolle eller liknande så att du kan hämta RC-båten om/när den blir stående ute i vattnet.
F ö är det nog som Simon säger att var sak har sin charm. Personligen tycker jag att bilåka i stort sett kräver att man tävlar för att det skall vara kul i långa loppet medan flygandet fungerar lika bra när man är "söndagsflygare". Sen om man flyger vanliga kärror, helisar eller multikoptrar är ju efter ens eget personliga intresse.
Roger