handdator

Visa fullständig version : Pocket quad



kenj
2014-02-16, 23:15
Hej
Fick nyligen hem två sådana här: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42844__HobbyKing_Pocket_Quad_V1_1_Ultra_Micro_DS M2_MultiWii_Quadcopter_PNF_.html

Liten film:
http://www.youtube.com/watch?v=rLcDBbF2iK8

Lite svår att flyga i hemmet bara då katterna fick för sig att det var en stor insekt och började hoppa och jaga efter dom.
Mvh kenj

Henke80
2014-02-17, 12:06
Hej.

Riktigt microsöta.
Hur beter de sig i luften?
Behövdes det några inställningar innan?

Mvh Henrik

kenj
2014-02-17, 14:44
Hej
Ena var väldigt nervös i luften, så jag ska kolla vilken programvara som sitter i.
Eventuellt behöver den en uppdatering.
Den andra var mycket lugnare.
Jag köpte dom begagnade tillsammans med en Orange TX radio, så det är möjligt att den förre ägaren har uppdaterat den ena.
Den var lite ostabil, men det kan bero på att jag är rostig :)
Ska läsa på lite hur programmeringen funkar så kanske det går att få den stabilare.
Det som är bra med dom här är att det sitter ett USB uttag på, så det är bara att plugga in dom på datorn vilket eliminerar USBASP osv.
En annan kul grej var att programvaran är MultiWii GUI vilken gör att man ser alla inställningar i realtid.
Mvh kenj

radiocontrol
2014-02-17, 15:52
En annan kul grej var att programvaran är MultiWii GUI vilken gör att man ser alla inställningar i realtid.
Mvh kenj

Fast det har man väl kunnat göra hela tiden?
Jag ställer in mina MultiWii med telefonen. :)

http://i864.photobucket.com/albums/ab204/epktoms/Micro-H-Quad/Micro_H_16.jpg

Zallisen
2014-02-17, 18:27
Men, har den manual mode så man kan trickflyga och göra flips och sånt på egen hand? till skillnad från alla andra leksaker i samma storlek.
Och finns det nån lösning att styra den om man inte har en DSM-radio, med min Hitec Aurora 9 t.ex? :<

kenj
2014-02-17, 20:10
Hej
Vill bara börja med att säga att jag helt NOOB vad gäller Multiwii baserade modeller, det var därför jag tyckte det var en kul grej med realtids setup.
Jag är mest hemma på flygplan och i viss mån helikoptrar, tog modellflygcert -78.
Zallisen jag läste någonstans när jag letade efter tips om inställningar att det var någon som hade ställt in sin så att han kunde trickflyga på alla möjliga sätt.
Vad jag läste så är enda skillnaden på den här och "radiocontrol"´s mini H-quad att allt sitter direkt på kretskortet på den här istället för att man kopplar sladdar till den och har en ram, här är Multiwii ramen.
Så allt han kan göra med sin går att göra med den här, om man hinner med att se vad som händer.
Mvh kenj

Henke80
2014-02-17, 20:15
Hej kenj.

Låter kanon ju. En del att trixa med och det verkar roligt.

Måste bara fråga. Köpte du grejerna på rsb.se?

Mvh Henrik

kenj
2014-02-17, 20:16
Hej
Glömde skriva att det sitter en 2.4ghz dsm mottagare på som följde med i paketet vad det verkar måste sändaren också vara 2.4 ghz Dsm.
Mvh kenj

PatrikE
2014-02-17, 20:25
Hobbyking har DSM TX moduler som är JR & Futaba kompatibla.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__1120__1117__Radios_Receivers-OrangeRx_Transmitter_Modules.html

kenj
2014-02-17, 20:34
Hej
Yes jag knep den direkt när jag såg den :sarcastic:
Mvh kenj


Hej kenj.

Låter kanon ju. En del att trixa med och det verkar roligt.

Måste bara fråga. Köpte du grejerna på rsb.se?

Mvh Henrik

Henke80
2014-02-17, 20:42
Grattis

För jag va inne o titta på den sen funderade jag.
Gick in o skulle hämta nummer o ringa då va annonsen borta.

kenj
2014-02-17, 20:54
Hej
Jag tror den hade varit uppe i två timmar innan jag hittade annonsen, så jag skickade ett PM direkt och sa att jag ville ha den.
Det var egentligen radion som jag var ute efter då mina andra inte går att mixa med , quadarna var bara bonusprylar.
Kan vara bra att träna på då jag bygger en stor quad på 50cm med KK2.0 som jag ska ha radion till.
Har även en liten foam F-16 med elfläkt som behöver höjd, skev mix.
Mvh kenj

kenj
2014-02-18, 01:32
Hej
Jag kom på att mottagaren är en sattelitmottagare och byter du den till en som passar din radio borde det dra ner på kostnaden förutsatt att sattelitmottagaren har samma kontakt.
Mvh kenj


Men, har den manual mode så man kan trickflyga och göra flips och sånt på egen hand? till skillnad från alla andra leksaker i samma storlek.
Och finns det nån lösning att styra den om man inte har en DSM-radio, med min Hitec Aurora 9 t.ex? :<

The Flyer
2014-03-12, 22:35
Pocket Quaden är lite väl stor kan man tycka. Hubsan Q4 Nano är betydligt mindre och den perfekta landningsplatsen är locket på en vanlig ordinär svensk snusdosa. Den flyger jättefint och är superstabil. Skön avkoppling inomhus!

44418

44419

44420

kenj
2014-03-12, 23:27
Hej
Ja den var inte stor.
Jag tror inte jag skulle våga ha en sån här hemma, då den minsta katten skulle svälja den direkt när den landar.
För mig var pocketquaden perfekt storlek då den är aningen större än gapet på katten ;-)
Mvh kenj

Ålänning
2014-03-13, 21:21
Såg nån liten quad på tuben häromdagen... en Estes ProtoX Nano:


http://www.youtube.com/watch?v=zAm-9jS7B2I

kenj
2014-03-22, 02:41
Hej
Jag trodde nästan att katten som syns i bakgrunden skulle smyga sig fram och anfalla "pytte" quaden först :-)
Mvh kenj