handdator

Visa fullständig version : RMRC 1.3ghz antennfråga.



fmxdanne
2014-02-18, 09:04
Hej.
Klurar på vilka antenner jag ska använda till min videosändare + mottagare. Vad rekomenderas? orginal antenner verkar dom flesta välja bort. Vet att det finns mycket kunskap här så dela gärna med er. =)
Eller om någon har koll på hemsida som förklarar olika antennval med både för och nackdelar.?

MagnusStrömqvist
2014-02-19, 12:38
Jag köpte deras helical till mottagaren och madmushroom till sändaren. bara testat på marknivå ännu och det funkar fint. Får se till vårenn vad räckvidd/bildkvalite blir : )

simonarvestrand
2014-02-19, 18:09
kajakmannens virre antenner är kanon

fmxdanne
2014-02-19, 18:41
kajakmannens virre antenner är kanon
läser kajakmannen det här får du gärna ge dig tillkänna och berätta vad du har att erbjuda. =)

kajakmannen
2014-02-19, 19:19
Tjena grabbar.
Jag har fortfarande Virvent och Turbinantenner för 1240, 1280 MHz till försäljning. Turbin med 8 lober för mottagarsidan och virvent med 4 lober för sändarsidan.

Tog tidigare 800kr för ett kit med 2 virvent och 1 turbin.

De jag redan har tillverkade kan jag dock släppa lite billigare. PMa mig med vad du behöver i antal av varje sort samt om det är OK med 1240 frekvens (de jag har flest av) så ger jag dig ett pris. Fler antenner bättre pris. :) Notera att jag tar mer betalt för dessa än vad du köper klöverantenner på Hobbyking för men dessa är bättre i prestanda och kvalitet än hobbykingvarianterna som enligt min mening är skit.

http://img.tapatalk.com/d/13/10/02/aqagameq.jpg

Med vänliga hälsningar / Kajaken