handdator

Visa fullständig version : Bortflugen phantom



Quaddaren
2014-02-22, 07:37
På blocket finns en Phantom som kan vara en " flyaway ". Sök på DJI

Joonis
2014-02-22, 09:11
Se till och märka/ stöldmärka våra ögonstenar. Så slipper man köpa tillbaka grejorna på blocket.
Verkar ju uppenbart vara en flyaway, säljes med kamera utan batteriladdare och TX till ett överpris dessutom...

kenj
2014-02-22, 12:14
Hej
Är det den här http://www.blocket.se/helsingborg/QuadCopter_Phantom_DJI_52241965.htm?ca=11&w=3
Nån som råkat ut för att quaden flugit bort i Helsingborg?
Mvh kenj

Magnus Lindgren
2014-03-09, 11:43
Mailade säljaren för skojs skull.


"Hej! Jag köpte upp ett förråd och där ingick den här flygmaskinen. Jag har låtit en expert testa den och han säger att allt är i sin ordning. Ingen batteriladdare medföljer men det är standardkontakt på batteriet så har du någon radiostyrdladdare sedan tidigare så kan du använda den.
Jag vet inte hur gammal den är men skulle gissa på ca2år.
mvh//Andreas"

kenj
2014-03-09, 20:50
Hej
Tycker det luktar ursäkt för att han blev påkommen med en hittad quad.
mvh kenj

Skydive
2014-03-15, 09:35
Låter garanterat som en bortflygen quad som han försöker sälja.
Ring snuten direkt!!

Lillkreian
2014-03-23, 20:41
Vad får er att tro att det är en stulen quad?? Bara nyfiken. Vill poängtera att jag inte har någonting som helst med varken annonsen eller säljaren att göra. Men att man säljer utan laddare och sändare är väl inget ovanligt?! Det första jag skulle gjort om jag skaffat en phantom är att byta ut mottagaren så den kan köras med min futabasändare. Den behåller jag givetvis när jag sedan säljer phantomen. Detsamma gäller laddaren. Det är en vanlig xt60-kontakt på batteriet i annonsen. Har jag en "balans"-laddare sedan tidigare för mina andra modeller så säljer jag inte den.

Magnus Lindgren
2014-03-23, 20:44
Vad får er att tro att det är en stulen quad?? Bara nyfiken. Vill poängtera att jag inte har någonting som helst med varken annonsen eller säljaren att göra. Men att man säljer utan laddare och sändare är väl inget ovanligt?! Det första jag skulle gjort om jag skaffat en phantom är att byta ut mottagaren så den kan köras med min futabasändare. Den behåller jag givetvis när jag sedan säljer phantomen. Detsamma gäller laddaren. Det är en vanlig xt60-kontakt på batteriet i annonsen. Har jag en "balans"-laddare sedan tidigare för mina andra modeller så säljer jag inte den.

En Phantom säljer man oavsett med originalsändare och laddare (om dom möjligtvis inte gått sönder). Men med tanke på att säljaren inte har en susning om vad han pratar om så verkar den vara upphittad.

Lillkreian
2014-03-23, 20:57
En Phantom säljer man oavsett med originalsändare och laddare (om dom möjligtvis inte gått sönder). Men med tanke på att säljaren inte har en susning om vad han pratar om så verkar den vara upphittad.

Killen svarar ju att han köpt upp ett förråd. Kan ju vara ett döds/konkursbo han kommit över?
Bäst vi håller utkik på blocket, för när den här killen säljer sin phantom så är den garanterat stulen/hittad... (Om han får sändaren såld separat dvs... http://www.blocket.se/vi/50799831.htm

Kenneth E
2014-03-23, 21:01
Utan att läst tråden, varför bryr ni er? Har ni blivit av med en phantom?
Tipsa polisen om det är som ni tror innan det går för långt.
Ken

Lillkreian
2014-03-23, 21:08
Utan att läst tråden, varför bryr ni er? Har ni blivit av med en phantom?
Tipsa polisen om det är som ni tror innan det går för långt.
Ken

Precis min inställning... Förutom att jag tycker synd om killen på blocket som försöker sälja prylar. Det lär ju knappast bli lättare att sälja den när han hängs ut här.