handdator

Visa fullständig version : Snutt från igår. Sjukt kul!



HangerS
2014-02-23, 13:08
Äntligen kan man flyga ute utan att frysa!


https://vimeo.com/87387232

Copterdude
2014-02-23, 13:43
Skysst flygning, ser ut att va ett trevligt ställe att flyga på :)
Härligt att snön är borta, hos oss blåser det fortfarande lite väl mycket för att flyga får hoppas det blir bättre till nästa helg.

Stiffe
2014-02-23, 14:05
I ärlighetens namn har vi inte haft snö mer än kanske ett par veckor här i södern men nu märks det med lite varmare och framförallt ljusare dagar så man hinner flyga en stund direkt efter jobb om det inte blåser för mycket :)

Smajly
2014-02-23, 21:25
Trevligt som f_n!
Verkar vara några gekko nu..

HangerS
2014-02-24, 09:39
Tack =)

Jo det börjar bli ett gäng Gekkos.
Inte så konstigt med tanke på hur löjligt skojiga dom är att flyga.

Känslan av att det inte gör något om man smäller gör verkligen att man tar snabba kliv framåt gällande sin flygförmåga.

Vi hade en ny kille med oss som flög FPV för andra gången, och efter ett par snabba crasher så flög han omkring bland buskarna som om han aldrig hade gjort annat. Sjukt kul att se!

Smajly
2014-02-24, 10:52
Låter skitbra.

Jag har sagt till Anders att jag också vill ha en :)
Har elektronik på ingång..
Aldrig flugit multirotor tidigare förutom en liten hubsan i vardagsrummet..

För min del blir det inget FPV nu i början men kan tänka mig att det införskaffas framåt sommaren.
Va kör ni/du för frekvens på FPV grejorna? Tänkte om man klarar sig en bit på 5.8GHz 600mW om man kör 2,4 på maskinen.

HangerS
2014-02-24, 11:57
Låter skitbra.

Jag har sagt till Anders att jag också vill ha en :)
Har elektronik på ingång..
Aldrig flugit multirotor tidigare förutom en liten hubsan i vardagsrummet..

För min del blir det inget FPV nu i början men kan tänka mig att det införskaffas framåt sommaren.
Va kör ni/du för frekvens på FPV grejorna? Tänkte om man klarar sig en bit på 5.8GHz 600mW om man kör 2,4 på maskinen.

Kul!
jag kör 5.8 600mw kombo med vanlig 2.4 radio, funkar förträffligt.

Luft
2014-02-24, 15:24
Nice video!
Perfekt flygställe. Jag brukar stanna där påväg eller från jobbet när jag är i krokarna, och flyga lite. Men jag har aldrig sett någon annan där. Är det inte flygbart på andra sidan motorvägen vid dom konstgjorda sjöarna?

Coolt att maskinerna snart är så små så att man FPV flyger mellan grässtrån och blommor. Svårt att överträda lagar då ;)

Smajly
2014-02-24, 20:04
E de nån som kan sätta en prick på en karta o slänga upp?? Är lite osäker på var det är på järavallen..tycker mig känna igen stället och ser motorvägen..


Nice video!
Perfekt flygställe. Jag brukar stanna där påväg eller från jobbet när jag är i krokarna, och flyga lite. Men jag har aldrig sett någon annan där. Är det inte flygbart på andra sidan motorvägen vid dom konstgjorda sjöarna?

Coolt att maskinerna snart är så små så att man FPV flyger mellan grässtrån och blommor. Svårt att överträda lagar då ;)

neu
2014-02-24, 20:08
Finns en karta i FPV-träffar tråden om du orkar leta igenom den :P Vi hade en träff där förra året. Kommer bara ihåg hur jag fick klättra i trädet för att hämta min FPV49 haha.

Faktiskt sugen på en mini-quad. Funderar på Spanky med dom nya sunnysky motorerna. Min Disco är inte så rolig att flyga mellan saker för den är så klumpig pga sin vikt.

Smajly
2014-02-24, 20:13
Tack.. ska kolla den tråden..

Ja storleken på dessa verkar perfekt. Visst hade det vatt kul med en större, som alltid, men vill man kunna svänga runt i trädgården och innomhus är detta perfekt samtidigt som man lika bra kan flyga runt på stora ytor..

Luft
2014-02-24, 20:13
E de nån som kan sätta en prick på en karta o slänga upp?? Är lite osäker på var det är på järavallen..tycker mig känna igen stället och ser motorvägen..

https://maps.google.com/?ll=55.813026,12.939861&spn=0.002146,0.003911&t=h&z=18

Smajly
2014-02-24, 21:26
https://maps.google.com/?ll=55.813026,12.939861&spn=0.002146,0.003911&t=h&z=18

Ahhh, då vet jag var de är..

Kenneth E
2014-02-25, 08:23
Du kan flyga längst stranden också, enorm yta.

Smajly
2014-02-25, 09:58
Du kan flyga längst stranden också, enorm yta.

Jag? Har enorma åkrar runt huset här hemma också. :)
För min del var det mest om man får höra att det ska flygas där så man kunnat köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.

Kenneth E
2014-02-25, 11:11
Köra förbi, du skall ta med dig grejor att visa upp. Kan du inte flyga visar vi dig, kan du flyga tittar vi gärna på.


"köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.[/QUOTE]
Ken

Smajly
2014-02-25, 11:52
HAhaha, goa gubbar!
Jo självklart ska det flygas. Det var om ni körde dit innan jag fått hem mina grejor och Anders fått igång produktionen :)


Köra förbi, du skall ta med dig grejor att visa upp. Kan du inte flyga visar vi dig, kan du flyga tittar vi gärna på.


"köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.

Gadget
2014-02-25, 16:14
Jag tyckte den såg onormalt liten ut när jag gick förbi. :sarcastic:
Var hittar man spec på den? (gekkon)

Smajly
2014-02-25, 21:07
Jag tyckte den såg onormalt liten ut när jag gick förbi. :sarcastic:
Var hittar man spec på den? (gekkon)

http://www.lizard-rc.se/sv/

Står inget om några mått men det kan säkerligen dom andra här svara på..
Längd o bredd o hit o dit o upp o ner o in o ut.....

Vet att jag sett en tråd där Jakob lagt ut mer bilder under monteringen av sin.. på ett forum.. kommer bara inte på vilket det var nu men det vet ju säkert han själv :)

HangerS
2014-02-27, 21:56
Oj hade visst missat en del här..


Nice video!
Perfekt flygställe. Jag brukar stanna där påväg eller från jobbet när jag är i krokarna, och flyga lite. Men jag har aldrig sett någon annan där. Är det inte flygbart på andra sidan motorvägen vid dom konstgjorda sjöarna?

Coolt att maskinerna snart är så små så att man FPV flyger mellan grässtrån och blommor. Svårt att överträda lagar då ;)

Tack!
Japp det stället är klockrent. Har flugit vid sjöarna också men det är lite tätare i skogen där så inte lika kul.


Jag? Har enorma åkrar runt huset här hemma också. :)
För min del var det mest om man får höra att det ska flygas där så man kunnat köra förbi o kolla på grejorna lite och snackat skit.

Klart du ska komma med ut! Skicka mig ditt nummer så messar jag när vi sticker ut.

Jorgen
2014-02-27, 22:26
Har någon koll på när det går att beställa en Gekko igen?

Smajly
2014-03-01, 15:11
Klart du ska komma med ut! Skicka mig ditt nummer så messar jag när vi sticker ut.

Trevligt o träffa på lite "flyg"folk..
Tack för titten, nu blev man ju ännu mera sugen på att få sätta ihop en Gekko :)

Jag ska fixa lite med bilderna och sen lägger jag upp dom min serverplats så får ni plocka fritt vilka ni vill ha se.. Dom får ni använda till vad ni vill.. Kanske inte blev så bra, har inte hunnit kolla på dom än.. men jag säger till när dom är uppe.

Kenneth E
2014-03-01, 15:23
Jag stack på eget håll idag, trots Lufts försök att locka mig, här är anledningen, Dock en råkopia från Glasögonen.

http://www.youtube.com/watch?v=uJ2JKqIc3I0
Ken

Copterdude
2014-03-01, 15:55
Oj hoppas ingen blev skadad ! Va jobbigt att få bort allt smält socker sen (tänker på sånt man bygger peparkakshus med) Bra bild för att vara liveinspelningen.


Jag stack på eget håll idag, trots Lufts försök att locka mig, här är anledningen, Dock en råkopia från Glasögonen.
http://www.youtube.com/watch?v=uJ2JKqIc3I0
Ken

Smajly
2014-03-01, 17:20
Tråkigare med alla bilarna som förstördes... (om det var det utanför Bara)

Här är lite bilder från idag, blev inte så många för de va tradigt ljus o blev ganska dimmigt..
http://moped.clippern.se/#!album-24

Hade vatt kul o vetat vem som är vem här och på bilderna.. Med tanke på dom flesta med nick-names här bara..

Stiffe
2014-03-01, 18:26
Jag stack på eget håll idag, trots Lufts försök att locka mig, här är anledningen, Dock en råkopia från Glasögonen.

http://www.youtube.com/watch?v=uJ2JKqIc3I0
Ken

Fräckt var själv lite sugen när jag såg det i tidningen men det blev lite mer flygtidstester med Y6 an istället då jag inte kom ut förrän vid 17 tiden

Stiffe
2014-03-01, 18:28
Tråkigare med alla bilarna som förstördes... (om det var det utanför Bara)

Här är lite bilder från idag, blev inte så många för de va tradigt ljus o blev ganska dimmigt..
http://moped.clippern.se/#!album-24

Hade vatt kul o vetat vem som är vem här och på bilderna.. Med tanke på dom flesta med nick-names här bara..

Oj det var rätt många Zoombies ute idag ( FPV flygare med googles ofta sittandes i stol ) :)

Kenneth E
2014-03-01, 18:49
Jag har själv aldrig förstått det, varför man skall sitta? Har provat någon gång och jag trivdes bäst av att stå upp. Men vad vet jag?
Ken


Oj det var rätt många Zoombies ute idag ( FPV flygare med googles ofta sittandes i stol ) :)

Copterdude
2014-03-01, 19:52
Jag står också för då slipper jag släpa med stol men det är olika. Vissa har stol för att det är bekvämt andra för att dom annars känner att dom vinklar med kroppen :D

Luft
2014-03-03, 00:59
Min morsa trillade när jag skulle visa henne FPV i FatShark brillorna.

simonarvestrand
2014-03-03, 17:47
Min morsa trillade när jag skulle visa henne FPV i FatShark brillorna.

inget ovanligt fenomen, jag brukar be folk sätta sig ner :)

har själv varit nära att ramla när man flugit lite för hårt

teamleader
2014-03-04, 11:22
Jysst plats att flyga på, hoppas på att hitta nåt sånt stort öppet fält i Göteborg men det byggs ju överallt så all natur försvinner, är det filmat med en singelrotor heli eller quadcopter?

Stiffe
2014-03-04, 14:28
Jysst plats att flyga på, hoppas på att hitta nåt sånt stort öppet fält i Göteborg men det byggs ju överallt så all natur försvinner, är det filmat med en singelrotor heli eller quadcopter?

Quad av lite olika storlekar

Jorgen
2014-03-24, 15:54
Nu gick det ändligen att beställa en Gekko! Kan någon rekommendera en flight controller? Jag har redan Naza M, APM 2.5 och en nano Wii kopia från HK.

NanoWii kontrollern köptes egentligen som ett generellt utvecklingskort men nu när det projektet är avslutat så kan jag ju lika gärna använda det till något kul.

Är det kanske rentav så att jag bör köpa en kontroller som är mer lämpad än de tre ovanstående?

Jörgen

Copterdude
2014-03-24, 16:53
Kör på nanowii. Här är en snubbe som kör med nanowii på sin miniquad och det verkar funka finfint.
https://www.youtube.com/channel/UCgzxHByP4660c5NxMfmxeJw

Jorgen
2014-03-25, 21:00
Det där ser lovande ut, tack skall du ha för tipset.

Tyvärr får det bli prov med oflashade Hobbywing 10A reglage, det verkar lite sisådär att flasha de nya med SIL processor ännu så länge.

Jörgen

HangerS
2014-03-27, 10:13
Kärran är designad för cc3d men ett Naze32 skulle säkert kunna funka lika bra.

kronblom
2014-03-27, 16:58
Ursäkta min dumma fråga, men Gekko? Är det en sorts mini quad, typ BlackOut min-H?

Zallisen
2014-03-28, 00:00
Kanske ohövlight av mig att svara när HangerS är just där :P men, kort sagt, ja. http://forums.openpilot.org/topic/36153-there%C2%B4s-a-new-lizzard-in-town-the-gekko-mini-teaser/#entry302059

kronblom
2014-03-28, 07:31
Ah ok. :) Har en miniH som jag ännu inte flugit. Allting klart och redo, väntar bara på bra väder samt "tid" att flyga. Någon som har tips på bra ställen kring göteborgsområdet?

Jorgen
2014-03-28, 23:01
Fiskebäckstippen är en favorit, för er som inte är från området så är det inte så bedrövligt som det låter. Det tippades sten ocn annan bråte där för länge sedan. När jag var i tonåren så var det kul att köra mc där, nu är det ett friluftsområde som passar utmärkt att flyga mindre flyg och helikopter på. Lite mycket hundar ibland så det finns lite risk för att det blir tuggleksak av ditt flygtyg om du landar långt från dig.
https://www.google.com/maps/place/57%C2%B038'33.5%22N+11%C2%B051'50.4%22E/@57.642633,11.863985,15z

Jörgen

kronblom
2014-03-29, 00:05
Japp det är ett bra ställe, varit där och flugit lite med min Ecks. Mitt mål just nu är att försöka hitta något lite mer öde område där jag kan prova på FPV. :) Mini-multirotor versionen av FPV.

Det fina vädret idag resulterade faktiskt att jag gav mig ut och letade. :) Hittade ett fält där jag i lugn och ro kunde prova på FPV för första gången med min Blackout. Gick som på räls och en fantastisk upplevelse. :D Höll mig inom 1-200 meter och inte högre än trädtopparna fullt lagom för min "maiden". Känns som att jag behöver justera in PID värdena lite bättre bara.

Jag har haft utrustningen ett tag nu, men aldrig riktigt fått tillfälle att komma igång. Men nu är man fast. :D

Copterdude
2014-03-29, 07:32
Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.




Japp det är ett bra ställe, varit där och flugit lite med min Ecks. Mitt mål just nu är att försöka hitta något lite mer öde område där jag kan prova på FPV. :) Mini-multirotor versionen av FPV.

Det fina vädret idag resulterade faktiskt att jag gav mig ut och letade. :) Hittade ett fält där jag i lugn och ro kunde prova på FPV för första gången med min Blackout. Gick som på räls och en fantastisk upplevelse. :D Höll mig inom 1-200 meter och inte högre än trädtopparna fullt lagom för min "maiden". Känns som att jag behöver justera in PID värdena lite bättre bara.

Jag har haft utrustningen ett tag nu, men aldrig riktigt fått tillfälle att komma igång. Men nu är man fast. :D

simonarvestrand
2014-03-29, 09:33
Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.

öh ? jag måste ju säga att jag tycker multiwii är det som är svårast att trimma in, speciellt om man jämför med dom senaste cc3d fw'sarna där flyger ju nästan allt med defaultinställningar.


vad är det som gör multiwii lättare att trimma piddar i enligt dig ?

Copterdude
2014-03-29, 09:50
öh ? jag måste ju säga att jag tycker multiwii är det som är svårast att trimma in, speciellt om man jämför med dom senaste cc3d fw'sarna där flyger ju nästan allt med defaultinställningar.


vad är det som gör multiwii lättare att trimma piddar i enligt dig ?
Har iof inte provat default på CC3D bara kört rekommenderade inställningar som tillverkarn av quaden angett och andra som flyger den då jag läste att miniquads måste ha speciella PIDs. Kommer väl ge den ett till försök senare blev bara lite trött då jag inte lyckades få den att flyga som jag ville men det är säkerligen SBS hehe. Många flyger CC3D utan problem så vet att det är ett kompetent kort.
Multiwiit flyger out of the box för mig iaf och med lite tweak ännu bättre. Men kommer prova Nazen också innan jag försöker mig på CC3Dt igen.
Som sagt är sämst på allt som har med inställningar att göra ;)

kronblom
2014-03-29, 12:23
Najs, kör också en Blackout. Vad kör du för FC ? Har provat CC3D från RMRC men fick det inte att lira riktigt som jag ville men är kass på att ställa in PIDs. Kör nu Flip (Multiwii) sålänge istället då det är mer förlåtande med PIDsen.

Jag kör med exakt den setup som är rekommenderat. Så det är CC3D med Tiger motorer etc. Jag flyger med standardinställningarna som jag har justerat väldigt lite i basic läge. Det funkar och jag tycker den flyger bra, det som är problemet för tillfället är min egen förmåga som behöver tränas upp. :)

Kom ut en sväng tidigt imorse och körde några ackar. Fantastiskt kul. Två proppar gick sönder vid för hårda landningar. men bara byta och köra vidare. Ovanligt känsliga de där GemFan.

Copterdude
2014-03-29, 12:32
Okej låter bra. Får ta och ge det en till chans sen. Kör också med Gemfan. Dom är mjuka men billiga så man kan ha ett drös på lager :)


Jag kör med exakt den setup som är rekommenderat. Så det är CC3D med Tiger motorer etc. Jag flyger med standardinställningarna som jag har justerat väldigt lite i basic läge. Det funkar och jag tycker den flyger bra, det som är problemet för tillfället är min egen förmåga som behöver tränas upp. :)

Kom ut en sväng tidigt imorse och körde några ackar. Fantastiskt kul. Två proppar gick sönder vid för hårda landningar. men bara byta och köra vidare. Ovanligt känsliga de där GemFan.

Copterdude
2014-03-29, 16:39
Blev lite flyg med Blackout 220mm miniquaden idag med Flip multiwiit. Sänkte P värdena en aning. Det känns som att flyga en tegelsten med Gopro2 och 1800mah batteri plus ombyggd med extra centerplatta och dämpare. Får byta ut mot en GP3a och mindre batteri, känns som en traktor när man ska byta riktning ;)

Första delen i videon är över vattnet, andra vid en fotbollsplan.

https://www.youtube.com/watch?v=XII8S93BN6k&feature=youtu.be

kronblom
2014-03-29, 18:40
Jösses. Och över vatten!! :) jag måste öva mer för att kunna börja flyga snabbt och lågt.

markusb
2014-03-29, 19:10
Snygg flygning!

Copterdude
2014-03-29, 19:24
Jösses. Och över vatten!! :) jag måste öva mer för att kunna börja flyga snabbt och lågt.

Det kommer, bara öva i lugn och ro och inte ha för bråttom :)
När man känner gränserna för utrusningen och litar på den börjar man kunna "ta ut svängarna" lite.
Själv har jag inte vågat mig på ratemode ännu, kör Horizonmode som har autolevel.
Kommer nog fortsätta med det ett tag till.



Snygg flygning!

Tack, det var riktigt bra väder för flygning. Kul att säsongen kommit igång nu.

Jorgen
2014-03-30, 12:04
Nu när prylarna till Gekkon börjar ramla in så funderar jag lite på linsen till kameran. Jag har flugit lite 450 storlek med 2.1 lins och predagor glasögon men det känns svårt att bedömma höjd och avstånd. Är det mest en vanesak eller kan ni rekommendera en annan lins?

Det känns som att det är höjden är ganska viktig när man snurrar runt en halvmeter över marken med de här små visparna.

Jörgen

Copterdude
2014-03-30, 12:43
2.8mm kör många inklusive mig själv med på miniquads, blir lagom stort synfält.

kronblom
2014-03-30, 18:15
Japp, jag hade 2.1 på min men bytte rätt snabbt till 2.8. Jag var ute och flög lite mer idag, lite mer vind men det var inga problem.

Copterdude
2014-04-06, 17:27
Blåste endel idag men naturligtvis måste man FPV:a endå envis som man är.
Träna ratemode för andra gången ska göras över vatten i blåst haha.
När jag åkte medvind fick jag dra ner gasen rejält, kändes som jag skulle blåsa bort :P

Måste byta ut GP2:an då det är lite för tungt, blir inte så mycket krut kvar annars.


https://www.youtube.com/watch?v=UZvTRz8bssI&feature=youtu.be

Utmanaren2002
2014-04-07, 15:37
coolt...
Bra musik
Göran

Copterdude
2014-04-07, 16:48
coolt...
Bra musik
Göran

Tack, kommer bli fler vattenfilmer så fort vädret blir bra. Problemet med att flyga över vattnet är att det är svårt att se var man är utan GPS och OSD när det är dåligt med landmärken :)
Men kommer testa flyga lite vid vår båthamn då är det lättare att se var man är när det finns landmärken i form av bryggor osv.

Är sjukt impad över hur bra Naze32Acro hanterar vind. När man slår igång acromode känns inte vinden alls mer än att det går trögare. Funderar även på att prova 4S för att få mer fjutt men då får man reducera maxgas så man inte bränner motorerna hehe.. Lite väl hög Kv för 4S men vore kul att prova.

simonarvestrand
2014-04-07, 17:09
Tack, kommer bli fler vattenfilmer så fort vädret blir bra. Problemet med att flyga över vattnet är att det är svårt att se var man är utan GPS och OSD när det är dåligt med landmärken :)
Men kommer testa flyga lite vid vår båthamn då är det lättare att se var man är när det finns landmärken i form av bryggor osv.

Är sjukt impad över hur bra Naze32Acro hanterar vind. När man slår igång acromode känns inte vinden alls mer än att det går trögare. Funderar även på att prova 4S för att få mer fjutt men då får man reducera maxgas så man inte bränner motorerna hehe.. Lite väl hög Kv för 4S men vore kul att prova.

vad har du för kv?

Copterdude
2014-04-07, 17:45
vad har du för kv?

2300kv Tiger MN1806 96W Max. 5" propp.
*edit* var visst bara 96W så blir nog inte 4S ändå.. Stog fel på en sida.

simonarvestrand
2014-04-07, 19:42
hade nog blivit lite väl bra klipp :)

Copterdude
2014-04-07, 20:45
hade nog blivit lite väl bra klipp :)

Mm, blir att banta quaden istället hehe.
Blev bättre drag nu när jag fixade CG:n lite, Gopro2:an var för långt fram så främre motorerna fick ta för mycket last. Svårt bara att få rätt CG med så liten yta ;)

PinDuke
2014-04-08, 08:59
Byt ut GP2:an mot en Mobius så spar du genast vikt.

Copterdude
2014-04-08, 15:16
Byt ut GP2:an mot en Mobius så spar du genast vikt.
Mm har en Mobius den är bra, beställde en widelens till min också men fick mörka hörn av den dessvärre, verkar vara lite lotto om man får en perfekt centrerad eller inte :(
Gillar stor FOV och kvaliten på GP2:an så därför jag kör på den. Får se nu när jag flyttat vikten mer mot mitten om det duger så. En annan flygare kör med GP3 på och har massvis med kraft för flippar osv. med samma setup men min är tyngre och för mycket vikt fram så antar det är där jag får börja. Försöka fixa cg.

Kom på att jag kanske kidnappat denna tråd haha. Trodde det var en allmän tråd videotråd av nån anledning men så kanske det inte var, sorry isåfall HangerS :)

Zallisen
2014-04-08, 18:02
Försökt få tv-out att funka på min cam #16 men det verkar helt hopplöst, får bara svart bild hur jag äm bär mig åt. Tittade på mobious förr men den sas ha fördröjning som gjorde den oduglig för FPV. Hur är det och finns det andra alternativ för att spela in på kameran med mini-FPV?

MarkusH
2014-04-13, 14:28
Ni som flyger Gekko med CC3d. Är det mycket justerande med inställningarna eller flyger den bra med standard värden? Har aldrig kört med CC3d, men börja närma mig, Gekko är nästan redo ska bara ladda in firmware i konfigurera kortet. Har läst och tittat på lite video klipp.

MarkusH
2014-04-14, 06:24
Nu har jag prov flugit den och den flyger rätt bra det lila jag kunde prova. Det regnade och blåste ute så det fick bli test flygning inne i ett litet garage. Är det någon som vill dela med sig av sina CC3d inställningar så tar jag tacksamt emot dom.

HangerS
2014-04-14, 09:46
Dessa inställningarna funkar bra Markus:
http://fpvnordic.com/gekko.png

40% expo på det.

Zallisen
2014-04-14, 21:15
Hmm, har man olika på roll och pitch? är väl ganska kvadratisk position på motorerna på gekko? :P Trodde jag kunde sno värdena till min ecks fibre för den e ganska hispig av sig. Fast jag misstänker att den är det hur jag än gör om det blåser lite för den är så lätt. Fast antar väl att det är för att gekko är tyngre i pitchrörelsen än i roll. Så jag testar väl kopiera rollvärdena för både pitch och roll då.

MarkusH
2014-04-15, 06:22
Dessa inställningarna funkar bra Markus:
http://fpvnordic.com/gekko.png

40% expo på det.

Tack för inställningarna, han med en liten flygning igår och det fungera bra.