handdator

Visa fullständig version : Phoenix 5...



Thomas
2014-02-23, 17:08
... blir jag inte riktigt klok på!:banghead:
Ungefär en vecka sen jag uppdaterade från 4:an i tron att 5:an skulle vara så mycket bättre.
Men ikke!
Svårt att förstora kärrorna, ingen färgad rök, svårt att öka thrust, kan inte ändra motorljud mm.
Och tiltrotorkärrorna är borttagna!!

Någon som har liknande erfarenheter?

Någon som har tips på hur man går tillväga för att "förfina" planen?

simonarvestrand
2014-02-23, 18:27
skillnaden mellan fyra och fem va inte imponerande alls.

det finns diverse inställningar att göra, bla en 0-200% justering i hållbarhet om jag inte minns fel.
men tyvärr tycker jag det är så att ska du flyga annat än helikopter så ska du skaffa rf7 för phoenix håller inte den nivån på plan

Smajly
2014-02-23, 18:47
Förstora dom var enkelt men saknar också färgad rök och kunna byta motorljud.

simonarvestrand
2014-02-23, 18:56
det finns vägar att gå för att byta ljud, la vid nått tillfälle in v8a ljud en liten helikopter, minns dock inte hur jag gjorde

Thomas
2014-02-23, 20:37
Ja, och flygegenskaperna på planen är inte speciellt realistiska heller...

darkling76
2014-03-01, 13:46
Hmm....vad jag kan se så finns alla inställningar med i denna nya version.
Om man går in under detailed när man vill editera en kärra så har man alla inställningar där under rullgardinerna ju!

Med vänlig hälsning:Pierre

Putteman
2014-10-13, 10:37
Sedan 5.0 och senare på Phoenix Rc känns flygplanen hemska när man gör de mera avancerade manövers typ så som 'Harrier Roll ' m,m ?
Det var ju bra innan ..så varför ?????....
Har ju två datorer med Ph på där båda är odugliga att köra flygplan med ,men kan jag ha missat någon inställning ?
Har väntat länge nu att det skall komma en fix/uppgradering så det blir lika bra som det en gång var .
Visst kan man bakåtgradera sig men ,,,

Någon som läst typ på något stort utlänskt forum om något är på gång för att för att det skall bli dugligt igen ?
Tröttnar strax och beställer Rf eller ikarus :(