handdator

Visa fullständig version : Bumblebee quad



teamleader
2014-03-04, 07:59
Hej

Jag får snart min Bumblebee quad levererad från HobbyKing som blir min allra första quadcopter och jag tänkte nästa månad införskaffa och montera en DJI GPS på den för enligt vad HobbyKing sa när jag livechattade med dom så är en DJI GPS en typ av flight controller board för att ansluta motorerna och ESC:erna till. Är en sådan DJI GPS krånglig att montera?

Om jag någon gång senare vill byta motorerna till starkare än dom som följer med i kitet, det följer med 4 st 35 mm borstlösa motorer, klarar Bumblebee starkare motorer för när jag livechattade med HobbyKing så sa dom att dom motorerna som följer med i kitet är max vad Bumblebee klarar inget större?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24713__Bumblebee_Carbon_Fiber_Quadcopter_Frame_5 50mm.html

Zallisen
2014-03-04, 13:54
Infon där säger ju ingenting om hur bra medföljande motorerna är. Men motorfästena ute på armarna borde vara standard och kan hantera nästan vilka motorer som helst, annars får man väl byta till andra fästen.

Angående flygkontrollen hoppas jag du menar DJI Naza med GPS möjligtvis.

teamleader
2014-03-04, 15:10
Infon där säger ju ingenting om hur bra medföljande motorerna är. Men motorfästena ute på armarna borde vara standard och kan hantera nästan vilka motorer som helst, annars får man väl byta till andra fästen.

Angående flygkontrollen hoppas jag du menar DJI Naza med GPS möjligtvis.

Ja jag menar ju DJI Naza med GPS.