handdator

Visa fullständig version : Ripa Modellflygklubb inbjuder till meeting Kristi Himmelfärdshelgen



Ripa
2014-03-16, 12:40
RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER TILL

MEETING med CUBTEMA
KRISTI HIMMELFÄRDSHELGEN 29/5 – 1/6 2014

Ripa Modellflygklubb hälsar alla modellflygare välkomna till en helg i gemenskapens tecken, ”Gubbar” med Cubar har efter Cub-träffen på Trelleborgs modellflygfält i fjor gett inspiration för att genomföra detta meeting, delar av lördagens flygaktiviteter genomförs med speciellt Cub-tema, i övrigt fri flygning med allt som går att styra, hela helgen, tyvärr tillåter inte fältets omgivningar jetflyg.

Vi vill hålla god relation med bygdens grannar, därför begränsar vi flygning med förbränningsmotordrivna modeller från kl 9.00 -21.00
Camping möjlig från onsdag kväll.

Efter dagens flygning samlas vi vid pergolan och lägerelden för att grilla korv och ljuga lite lagom!

Här finns information för dig som vill veta vad Ripafältet erbjuder (http://www.ripamfk.com/index.php/besoka-faltet)

VÄLKOMNA TILL RIPA!

Frågor? Kontakta Mats Erlandsson 044-350202 0705-350202

Thomas
2014-03-16, 12:50
Se där ja!
Nu gäller det att bearbeta sambon så man får permission...

Kenneth E
2014-03-16, 13:19
Ja, håller med dig Thomas. Bra start på säsongen med ett meetings.

Mr J
2014-03-16, 13:41
Jaha, ska man nu behöva köpa en Cub nu också... :)

pgrts
2014-03-16, 14:55
Jaha, ska man nu behöva köpa en Cub nu också... :)
Du får väl karva till något liknande i depron och måla gult så ska du se att du är välkommen ;-)

Anders J
2014-03-16, 15:40
Sambon är redan införstådd. Hon skall träna, tävla och döma brukshundar i Karlskrona hela helgen.

Håll en plats till mig Mats, jag kommer med 3 (tre) Cubar (i alla fall Cubliknande individer :blush: )

puggen
2014-03-17, 11:17
Får väl limma dit sidorodret då efter krasch i garagedörren ;)

Messerschmitter
2014-03-18, 18:32
Tyvärr missade jag cub-träffen i Trelleborg, men hit kommer man gärna. Bifogar bild från Hbg-meetinget i somras. En av kvällarna flockades ett helt gäng flöff-flöff-flöffande cubar, härligt!

jocke1963
2014-03-18, 18:36
....En av kvällarna flockades ett helt gäng flöff-flöff-flöffande cubar, härligt!

Och en Schwoooschande A10..?

rnermfors
2014-03-18, 18:44
Fam Nermfors, Fam Henriksson, Fam Ekdahl, Fam Persson kommer också. Gubbar med Cubbar ska bli kul att beakta.
Najs, försmak på sommareventet.
Mvh Robban

gic
2014-03-19, 06:50
Om hälsan är bra och inte himmelen har ramlat ner :) så lär jag osse komma.

Hälsningar // Gert

Messerschmitter
2014-03-19, 07:45
Och en Schwoooschande A10..? A10 var helt klart imponerande, både schwoosch och flöff är musik i mina öron.

Messerschmitter
2014-03-19, 07:52
Fam Nermfors, Fam Henriksson, Fam Ekdahl, Fam Persson kommer också. Gubbar med Cubbar ska bli kul att beakta.
Najs, försmak på sommareventet.
Mvh Robban Lynt! Här ska drickas pilsner.

MejselBerit
2014-03-19, 21:58
Får nog packa in min Cub och familjen för en helg på Ripa :) Låter väldigt trevligt det här!

Per P
2014-04-01, 19:44
Hej på er!

Cubtema låter trevligt! Luftade min J3 Cub i helgen, och det gav definitivt mersmak, så om inget oförutsett händer så åker jag ner till Ripa 'över-dagen' någon gång under träffen. Hoppas vi ses där!
MVH// Per

Thomas
2014-05-02, 23:53
CUB... check!
Permission... check!
Husvagn servad... check!
Ackar laddade.... check!
Gräddhyllan bokad... ööhh.. check??

Ripa
2014-05-03, 11:03
CUB... check!
Permission... check!
Husvagn servad... check!
Ackar laddade.... check!
Gräddhyllan bokad... ööhh.. check??

Hej Thomas!

Din stående bokning av Gräddhyllan gäller fram till år 2034

Mvh
Mats

LIP
2014-05-03, 13:57
Inte för att jag tänker komma ert meeting, även om jag vill. Men jag undrar.... när skall ni flyga???? På natten....eller?:sarcastic:

Mr J
2014-05-03, 13:59
Inte för att jag tänker komma ert meeting, även om jag vill. Men jag undrar.... när skall ni flyga???? På natten....eller?:sarcastic:

Det vore ju iofs. inte första gången... :)

Thomas
2014-05-03, 14:22
Hej Thomas!

Din stående bokning av Gräddhyllan gäller fram till år 2034

Mvh
Mats

Sköönt!
Visste man kan lita på er!

Thomas
2014-05-03, 14:23
Inte för att jag tänker komma ert meeting, även om jag vill. Men jag undrar.... när skall ni flyga???? På natten....eller?:sarcastic:

Jajamensan!
Då också!
:lollypop:

Ripa
2014-05-26, 21:58
Det har blivit dags att lyfta tråden.

Många har frågat om det är fritt fram att flyga med annat än Cub på detta meeting, självklart får man det, Cub-temat är planerat till lördagen, antalet "Gubbar med Cubbar" är avgörande för hur mycket tid som skall avsättas för Cubtemat under lördagen, vilket beslutas lördag kl. 10.00, i övrigt är det fri flygning med förbränningsmotordrivna modeller från kl. 9.00 - 21.00 varje dag, under dygnets övriga timmar flyger vi endast med tyssssta modeller.

Välkomna till Ripa!
Mvh
Mats
www.ripamfk.com

Elflygarn
2014-05-26, 22:54
Ok. Fårväl måla nån av quaddarna cub-gul då...

Per P
2014-05-30, 12:42
Cuben och den prestandamässigt mycket inkorrekta Cherokeen är laddade inför morgondagen! Fint väder verkar det ju bli också!

Ripa
2014-05-30, 19:26
Hej Per och alla andra!

Nu hoppas vi att meterologerna och vädergudaran är med oss under morgondagen,
och att vi får se många cubar på Ripafältet.

Lite bilder så här långt:
http://www.ripamfk.com/bilder/201xxx/

Välkomna till Ripa!

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

pgrts
2014-05-31, 23:12
Så här långt http://www.ripamfk.com/bilder/cub14/index.htm och mera kommer.

kay.krut
2014-06-01, 15:38
Ett stort tack till alla inblandade för en trevlig helg på Ripa. Tack Patrik för jättefina bilder på alla dessa fina Cubar.

Grattis till Thomas för hans vinst på tipsrundan. Frivillig startavgift, femkronan, dvs 130:- är insatta på Barncancerfonden.

Hoppas att det gav lite mersmak och att vi kan upprepa detta igen.

Tack än en gång!
Kay krut

Thomas
2014-06-01, 21:44
Tack själv, Kay, för att du stod som fadder för träffen!
Och tacka Anna-Karin för det fina sekretariatjobbet!

Ripa är ett ställe man trivs alldeles utmärkt på, oavsett tema....

Per P
2014-06-01, 21:50
Tack alla ni som gjorde det värt att sitta 50mil i en Golf II igår. Det var så himla kul o träffa er o få flyga på detta fantastiskt fina modellflygfält! Detta får för min del gärna bli ett återkommande minimeeting - o nästa gång kanske man kan få ledigt så det är värt o åka ner med husvagnen o få med familjen också =)

Mr J
2014-06-02, 10:23
Tack för ett jättetrevligt meeting, alla inblandade.

kay.krut
2014-06-02, 11:36
Ja Thomas, det är ett trevligt fält. Och närheten till Åhus och Glassbåten är också ett plus!

Passar på att lägga in en liten blänkare. Det uppstod en liten diskussion runt fråga Nr:7 på tipsrundan där någon ville ha
Bird Dog som rätt svar.

Frågan löd. O-59, L-4 eller NE som den här J3:an också kallades, försågs med plexiglasfönster och camoflagemålades. Den användes sedan som observationsplan. Och frågan var vad vad man kallade dem. Bird Dogs, Grasshoppers eller Grasspoppers. Svaret var, precis som det stod i Annakarins facit, Grasshoppers. Den togs i bruk 1941.

Bird Dog som någon menade skulle vara rätt svar, var dock en Cessna och deras svar på Pipers maskiner. Den provflögs 1949 och togs i bruk 1950 och kom sedan till flitigt användande i bl a Korea och Vietnam.
Tack till alla deltagare !

Nu laddar vi inför Östersund.

Kay krut

Ripa
2014-06-02, 19:29
Hej alla!

Vill med dessa rader framför klubbens stora Tack till alla som besökte Ripafältet under Kristi Himmelfärdshelgen, ett speciellt Tack till Kay "Krut" Olsson Trelleborgs Modellflygklubb, som på ett förtjänstfullt sätt arrangerade den trevliga Cub - tävlingen, samt till Kay´s hustru Anna-Karin som arrangerat en tipsrunda med 12 Cub -frågor, mycket trevligt och uppskattat initiativ.

Klubbens webbmakare Patrik Gertsson har i vanlig ordning fotograferat och sammanställt och alla de bilder som skickats in, varav ett stort antal från Staffan Abrahamsson, tack tack!

Bilder och film kopplat till Cubtemat: http://www.ripamfk.com/bilder/cub14/index.htm
Bilder från onsdag – lördag http://www.ripamfk.com/bilder/201405/index.htm#29
Bilder från söndagen http://www.ripamfk.com/bilder/201xxx/index.htm

Mvh
Mats Erlandsson
ordf.
www.ripamfk.com