handdator

Visa fullständig version : Försök till att leda strömmen separat från doorsequencer misslyckades



Sebbe
2014-03-16, 17:33
Tjena!

Sitter här och kliar mig i huvudet varför en sak inte fungerar.
Jag har en doorsequenser med 3 utgångar, en för landställen och 2 för dörrar. Då jag inte vet hur mycket ström denna sequencer kan hantera (kör elektriska ställ) bestämde jag mig för att mata sequensern från mottagaren så den får spänning och endast låta signal kabeln sitta på gear utgången och låta plus/minus kabel från ställen gå direkt till ett externt batteri.
I teorin borde det funka då sequensarn ger signal till stället att öppna/stänga och därmed dra den ström de behöver via plus/minus kabeln kopplad direkt till batteriet men det fungerade inte!!!!! Ställen öppnar inte när de ska, det tar kanske slumpmässigt nån minut innan de öppnar..
Varför fungera det inte? Fungera heller inte att göra detsamma med ställluckorna, dvs endast ha signalkablen på sequensern och låta strömkablarna gå brevid...
Är 100% att jag lött och kopplat rätt

//Sebbe

LIP
2014-03-16, 17:37
Testa att koppla ihop minuspolerna till batterierna

Sebbe
2014-03-16, 17:50
Funkade inte heller:(


//Sebbe

Sebbe
2014-03-16, 18:03
Hvete, fungerar inte heller att ha alla servon + ställ inkopplade i sequensarn och endast ha signal kabeln in i mottagaren och strömkablarna till batteriet. Den får ingen signal att starta upp när det är kopplat så...


//Sebbe

Sebbe
2014-03-16, 18:47
Jajust det, gemensam jord... Hur blir det då man ska koppla? Låta minuskabeln sitta kvar på landställskontakten och leda den till det externa batteriet?


//Sebbe

Kenny
2014-03-16, 19:18
Precis som LIP säger så måste du ha gemensam minus.
Det kan också vara en liten risk att tredjepart utrustning är lite känslig på signalspänningen.

En bild på koppling kanske hjälper dig.

44526

Kenny
2014-03-16, 19:39
Eller om du vill koppla ställ till Ack separat och servo till Sq
(signaltrådar mellan rx och sq är inte inritade)
Blev lite fel, Rx skall gå till Ack 1 och Sq till Ack 2

44527

Kenny
2014-03-16, 19:55
En Acke
44533

Sebbe
2014-03-17, 16:12
Ahh man tackar för ett exelent elschema! Bra jobbat där! Funkar perfekt nu:D


//Sebbe