handdator

Visa fullständig version : FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd



Sidor : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11

kajakmannen
2014-07-21, 19:19
;) Förhoppningsvis worth waiting for :)


http://youtu.be/-hVFBjgSpFg

MVH / Kajaken

markusb
2014-07-21, 21:12
Go flygning.
Du hittade ingen hårdare landningsbana? ;)

kajakmannen
2014-07-21, 21:27
letade men nopp ;)

Scaze
2014-07-21, 23:05
Var har du köpt 5x10mm alu?

Jupp.

Kör med 5x10 Furulist.
Inte hunnit testa ännu då jag fortfarande väntar på mitt NAZE32.
Fick även hem mina nya motorer (http://www.myrcmart.com/rcx-13062-2300kv-micro-outrunner-brushless-motor-best-for-150230-frame-p-7927.html) men de känns för klena till LKTR250 ramen så de får gå till en mindre ram av den furulist jag fick över, för fpv inomhusflyget i vinter ;)

stefanli
2014-07-22, 07:24
Är du i mina trakter, Sundsvall?

kajakmannen
2014-07-22, 07:41
Passerade Sundsvall på väg upp till höga kusten för besök hos paranteserna. Förövrigt uppvuxen i Sundsvall :)

Boopidoo
2014-07-22, 21:29
Ännu ett misshandlat paket från HK. Förutom det så har de "tappat" bort två beställningar från maj. Det sista året har jag varit med om det fyra ggr.

Billigt är snart inte värt det.

http://img.tapatalk.com/d/14/07/09/guteqery.jpg

Efter många om och men så skickade HK ett utbytesrör. De kunde inte annat än att hålla med om att paketeringen var kraftigt undermålig och att felet för transportskadan låg hos dom.

Nu har jag hämtat ersättningsröret och jag vet inte om de skämtar med mig, paketet är om möjligt ännu sämre än det första.

http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/qa8ygate.jpg

High Five
2014-07-23, 11:28
Är det inte så att man ska neka synbart skadade paket? Då får posten ta ansvaret för skadan eller reda ut det med avsändaren.

UndCon
2014-07-23, 15:33
Jo så är det - ta aldrig emot skadade paket!
Om det är skadat - öppna det inför ögonen på personalen.

Reine
2014-07-23, 16:36
Gäller det posten måste man ta emot paketet för att få öppna det. Skadeanmälan på plats vägrar de göra på mitt utlämningsställe men enligt postens hemsida ska personalen hjälpa till och fylla i en anmälan, så det är väl bara att stå på sig nästa gång. Tar man inte emot paketet skickas det tillbaka till avsändaren och du får stå för frakten... Posten blir oskyldiga i det läget tills avsändaren ev anmäler. Som jag fattar det har du inte rätt att anmäla paketet om du inte tar emot det, då måste avsändaren anmäla.

neu
2014-07-23, 19:04
hahahahaha måste älska hobbyking. Vi kan ju säga som många andra gör. Men den var ju billig?

Boopidoo
2014-07-23, 19:16
I det här fallet var det inte posten utan GLS och Schenker. Men med tanke på hur det var paketerat har inte de gjort något fel. Det här paketet skulle troligtvis inte hålla sin egen vikt en längre stund.

simonarvestrand
2014-07-24, 06:36
Min nya groundstation till den lille. http://img.tapatalk.com/d/14/07/24/eqe9ysy9.jpg

Boopidoo
2014-07-24, 07:39
Kul flygning med min LKTR250 och Kajakens Hammerquad. :)


http://www.youtube.com/watch?v=vq9PIZu9tPA (https://www.youtube.com/watch?v=vq9PIZu9tPA)

markusb
2014-07-24, 07:51
Smutt väska simon ;)

markusb
2014-07-24, 07:55
Skön flygning, lite trångt i buskaget :)

Steflo112
2014-07-27, 22:35
Äntligen har min LKTR250+ blivit klar.
Första flygningen gick över förväntan. Jag använde samma inställningar på Flippen som jag har till min mini-Ecks och dom var nästan perfekta direkt. Den är lite tyngre än Era lättviktare och väger 432 gram (utan batteri). Jag kör med FX2206-2000kv och 6" proppar, därav övervikten. Ramen med de lite längre armarna fixade Mackez. Tack för det, dom blev perfekta.
46786

markusb
2014-07-27, 22:39
Snyggt!
Vad tycker du om dom motorerna?

Steflo112
2014-07-27, 22:53
Tack.
Jag är jättenöjd med dom.
Tyvärr har jag en obalans i någon av dom och det generarar lite jello till mobiusen. Men det kan jag nog fixa med lite tejp.
Lägger upp maiden-flygningen ASAP. Vågade inte köra i ACRO utan testade enbart HORIZON och det blir lite skumt ibland när man försöker göra lite för långa och svepande svänger med för mycket lutning. Helt plötsligt så försöker kortet kompensera och quadden rätar upp sig själv. Men annars är jag riktigt nöjd med första testen.

Boopidoo
2014-07-27, 23:20
Jag har haft lite kort räckvidd när jag har flygit med TSLRS och jag inser nu varför. Resultat efter mitt snabba test ikväll. Testet är gjort enligt metod för marktest för TSLRS med avtagen sändarantenn och genom att gå bort från mottagaren tills signalen försvinner och RX går in i FS. Efter det går jag sakta tills FS försvinner och efter det stegar jag avståndet. Jag gör det 4ggr per test och räknar ut ett snitt.

100% : Enbart RX
29% : RX+FC
30% : RX+FC+ESC
4% : RX + Mobius
5% : RX+FC+ESC+VTX+CAM
2% : RX+FC+ESC+VTX+CAM+Mobius

Efter att ha flyttat bak mottagaren så långt det går (bakom batteriet) fick jag följande värden:

100% : Enbart RX
44% : RX+FC
32% : RX+FC+ESC
11% : RX + Mobius
8% : RX+FC+ESC+VTX+CAM
4% : RX+FC+ESC+VTX+CAM+Mobius

Viss förbättring men otroligt dåligt. Förvånande att jag har lyckats drygt 600m ändå. Jag skulle kunna testa FASST och se om 2.4GHz fungerar bättre men jag vill gärna ha CPPM samt RSSI och det får jag inte med R617-mottagarna jag har. Jag har iofs en liten FrSky TFR-4 liggandes, får testa den och se vad jag får för resultat. Jag vet att TSLRS helst ska separeras från störande utrustning så resultaten var lite väntade men ändå... jaja, jag ska testa en annan kamera och om inte det blir bättre blir det nog att använda min TFR-4 (FASST) även om det bär mig emot.

Steflo112
2014-07-28, 00:47
Lägger upp filmen på maiden-flygningen.
Den är för lång, jag vet det.

http://youtu.be/wlmwYqWZl7E

stefanli
2014-07-28, 08:18
Äntligen har min LKTR250+ blivit klar.
Första flygningen gick över förväntan. Jag använde samma inställningar på Flippen som jag har till min mini-Ecks och dom var nästan perfekta direkt. Den är lite tyngre än Era lättviktare och väger 432 gram (utan batteri). Jag kör med FX2206-2000kv och 6" proppar, därav övervikten. Ramen med de lite längre armarna fixade Mackez. Tack för det, dom blev perfekta.
46786

Hej

Snyggt, jag kör också med Flip men är total noob. Är du sugen på att dela med dig av PID så jag har nåt att utgå ifrån?

markusb
2014-07-28, 08:21
http://www.youtube.com/watch?v=lbaUNTnRrUA

simonarvestrand
2014-07-28, 08:34
Jag har haft lite kort räckvidd när jag har flygit med TSLRS och jag inser nu varför. Resultat efter mitt snabba test ikväll. Testet är gjort enligt metod för marktest för TSLRS med avtagen sändarantenn och genom att gå bort från mottagaren tills signalen försvinner och RX går in i FS. Efter det går jag sakta tills FS försvinner och efter det stegar jag avståndet. Jag gör det 4ggr per test och räknar ut ett snitt.

100% : Enbart RX
29% : RX+FC
30% : RX+FC+ESC
4% : RX + Mobius
5% : RX+FC+ESC+VTX+CAM
2% : RX+FC+ESC+VTX+CAM+Mobius

Efter att ha flyttat bak mottagaren så långt det går (bakom batteriet) fick jag följande värden:

100% : Enbart RX
44% : RX+FC
32% : RX+FC+ESC
11% : RX + Mobius
8% : RX+FC+ESC+VTX+CAM
4% : RX+FC+ESC+VTX+CAM+Mobius

Viss förbättring men otroligt dåligt. Förvånande att jag har lyckats drygt 600m ändå. Jag skulle kunna testa FASST och se om 2.4GHz fungerar bättre men jag vill gärna ha CPPM samt RSSI och det får jag inte med R617-mottagarna jag har. Jag har iofs en liten FrSky TFR-4 liggandes, får testa den och se vad jag får för resultat. Jag vet att TSLRS helst ska separeras från störande utrustning så resultaten var lite väntade men ändå... jaja, jag ska testa en annan kamera och om inte det blir bättre blir det nog att använda min TFR-4 (FASST) även om det bär mig emot.

mobiusen verkar lite småhemsk, testat att rulla in den i kopparfolie eller kanske alufolie ?

markusb
2014-07-28, 08:39
Hur ser mottagaren ut? Bara krympslang? Testa att sno in den i folie som du jordar. SMA bör funka finfint som jord.
Inte säkert att det är genom antennen skiten kommer in.

UndCon
2014-07-28, 08:49
Jag kör OpenLRS-NG med en orginal antenn som funkar bra för mig - men jag har GoPro3 som kanske spyr ut mindre skit på bandet.

Steflo112
2014-07-28, 11:13
Hej

Snyggt, jag kör också med Flip men är total noob. Är du sugen på att dela med dig av PID så jag har nåt att utgå ifrån?
Jag lägger upp mina PID så fort jag satt mig vid min dator.
Lyckades bränna min spänningsregulator när jag pluggade in en 4S. Som tur var hade jag en till men nu kör jag med 3S och det klarar den. Är det någon med lite elektronikskrot som har en konning i dessa semestertider och kan sälja en eller två? 33 μF eller något.

markusb
2014-07-28, 12:32
Jag kan nog ha.
Är det smd tantaler på 16v?

Steflo112
2014-07-28, 13:25
Det fungerar nog alldeles utmärkt. Har Du en eller två så köper jag gärna dom av dig. Jag vill bara ha bort spiken som uppkommer när man pluggar in batteriet. Polulu själva rekommenderar en kondensator på 33 μF, ej keramiskt.

Steflo112
2014-07-28, 13:31
Hej

Snyggt, jag kör också med Flip men är total noob. Är du sugen på att dela med dig av PID så jag har nåt att utgå ifrån?

Jag är oxå en noob och dessa inställningar har jag för min Flip 1.5 med MWI 2.2.
46799
Lycka till.

stefanli
2014-07-28, 14:24
Förklara gärna vad ni pratar.

Me want to learn. :P

Steflo112
2014-07-28, 14:32
Förklara gärna vad ni pratar.

Me want to learn. :P

Menar Du mig och mina PID och MultiWii 2.2?

Steflo112
2014-07-28, 14:38
Kolla in denna sidan http://witespyquad.gostorego.com/videos.html
och denna filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=iry4vaE4RUY
Efter det kommer du inte behöva kalla dig noob längre.

stefanli
2014-07-28, 16:22
Tackar dem ska jag kolla på, men jag tänkte på det du och Markusb pratade om

PatrikE
2014-07-28, 16:51
Testade med Gopro2 på min med RCX motorer...
Kan inte rekomendera riktigt.
522g och känns som en telelsten.
Ingen kraft för att ta upp vid dykningar upptäckte jag för sent!
Bara att spänna fast kameran och upp igen visserligen!
Hovrar på ca: 70% känns inte riktigt bra.

Det fungerar till finflygning men men för Bus krävs motorer med mer kraft eller lättare kamera.
Gopro2 väger 102g naken.
Min 808 #16 ca:18g Auw 416g
Då är det en helt annan maskin.

Steflo112
2014-07-28, 17:09
Tackar dem ska jag kolla på, men jag tänkte på det du och Markusb pratade om

Jag har opto-ESC (Sunrise BLHeli 20A) på min LKTR och dom matar inte ut någon spänning till flightcontrollern (Flip 1.5). Då spänningssätter jag Flippen, VTXen och FPV-kameran med en spänningsregulator (Polulu step-up/down 12V), den ser till att utspänningen är ca 12 volt i alla lägen. Mitt problem var att när jag pluggade in batteriet så genereras det en strömspik som slår ut Polulun. Den kan man försöka ta bort med en kondensator genom att parallellkoppla den med inspänningen. Då svarade Marcus att han hade en metallisk(?) och inte keramisk. Rätta mig om jag har fel Marcus. Det var inte igår man satt i skolan och läste spänningstabeller och annat gött.

markusb
2014-07-28, 17:46
Vad är det för spik som dödar din bec menar du? Är det strömrusningen in i dom interna kondingarna?
ge mig gärna en länk att läsa om detta, där han rekommenderar 33uf.
Jag har inga keramiska över 10uf, bara tantaler och lytar.
Tantal är tantalelektrolytkondensator. Vanligtvis gula ytmonterade grejjer.

Steflo112
2014-07-28, 22:17
Titta längst ner på denna sidan. http://www.pololu.com/product/2121
Min regulator dog när jag pluggade in ett fulladdat 4S. Den fungerade perfekt med ett fulladdat 3S. Så jag antar att det är en strömspik som bränt den.

markusb
2014-07-29, 07:04
Intressant studie dom gjort.
Det förklarar varför din bec dog.
Har du några trasiga esc där hemma? Det du behöver är en elektrolyt, och sådana brukar sitta över matningen på esc.
Kolla om du har, annars kollar jag lite senare idag på mitt skrot.
33uf är inte jättenoga, det är esr som spelar roll. I detta fallet vet vi inte vilken esr som behövs så det är i princip testa som gäller.

Borren
2014-07-29, 11:27
Teaser på min lilla snikracer.
Världspremiär av "PrintOut K-22"!
46810

Videos:
Maiden LOS

https://www.youtube.com/watch?v=bNBbCLSzVOs

Andra testflygningen

http://youtu.be/wIvdayjmI98

Trädgårdshoovring (Onboard mobius)

https://www.youtube.com/watch?v=786Nfa9KKNo

Uppdaterar imorgon med en egen tråd och lite bilder.
Info om setup finns i desc på tuben.

*edit* dubbelpostad länk. + 2 filmer till

Coptern är helt disignad & ritad/printad av mig. Vill du ha en kopia så delar jag gärna. Gratis såklart. (Bortrest några dagar nu, så kan ha lite nätkomplikationer...)

/Cheers
Andreas

UndCon
2014-07-29, 19:28
Skicka genast över filerna så jag kan printa ut en :)

Cinzano
2014-07-29, 20:04
Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?

markusb
2014-07-29, 20:19
Just inkommen från kvällens flygning.
Lite lättare att flyga sedan jag bytte till en lins med mer vidvinkel och justerade om min kamera.
Riktigt skoj att flyga runt inne bland grenverken bland träden :)

Borren
2014-07-29, 22:21
Nicke, du får vänta tills imorrn, är bortrest. Har ett par timmar på mig så det fixar jag

UndCon
2014-07-29, 22:29
Det är lugnt - ingen brådska.

stocken
2014-07-30, 00:53
Passar på att låna tråden lite för en nybörjarfråga. Köpte en hobbyking arf fpv250 och satte i ett kk 2.1.
Tyckte det var assvårt att flyga så jag beställde en naza med gps. Wow vilken skillnad, jag älskar nazan [emoji1]
Dock så hände något trist under mitt tredje batteri med den nya nazan, inte en, men 2(!!!) propellrar lossnade efter några sekunders flygning. Tack och lov verkade allting klara sig då jag bara var 6 meter upp ovanför en gräsmatta.
Otroligt nog hittade jag båda muttrarna samt en av brickorna, naza gpsen fick några smårepor men inget allvarligt tror jag.
Nu till min fråga: Hur får jag propellrarna att sitta? Jag vill ju inte limma för jag måste ju kunna ta bort dom om jag måste byta dom.

simonarvestrand
2014-07-30, 06:32
Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?
Man brukar använda 10x10 ALU till armarna på lktr eller kolfiber

dvogonen
2014-07-30, 09:32
Passar på att låna tråden lite för en nybörjarfråga. Köpte en hobbyking arf fpv250 och satte i ett kk 2.1.
Tyckte det var assvårt att flyga så jag beställde en naza med gps. Wow vilken skillnad, jag älskar nazan [emoji1]
Dock så hände något trist under mitt tredje batteri med den nya nazan, inte en, men 2(!!!) propellrar lossnade efter några sekunders flygning. Tack och lov verkade allting klara sig då jag bara var 6 meter upp ovanför en gräsmatta.
Otroligt nog hittade jag båda muttrarna samt en av brickorna, naza gpsen fick några smårepor men inget allvarligt tror jag.
Nu till min fråga: Hur får jag propellrarna att sitta? Jag vill ju inte limma för jag måste ju kunna ta bort dom om jag måste byta dom.

Använd låsmuttrar eller dubbla muttrar med fjäderbricka mellan.

UndCon
2014-07-30, 10:22
Blå Loctite använder jag på alla muttrar. Blå Loctite kan dras loss med vanliga verktyg vid behov så det är mest för att det inte skall vibrera loss.

Loctite finns i många färger - se till att köpa sådana som kan monteras loss.

DrHanke
2014-07-30, 12:42
Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?

Svårt att få in så många på den ytan, kanske finns fler sätt att göra det på men så här ser det ut när jag provade bara ramdelarna på en 50x30 bit. Förmodligen om man har mycket material så delar man nog in alla olika delar på olika ark för att få ut så mycket som möjligt.

High Five
2014-07-30, 15:09
Svårt att få in så många på den ytan, kanske finns fler sätt att göra det på men så här ser det ut när jag provade bara ramdelarna på en 50x30 bit. Förmodligen om man har mycket material så delar man nog in alla olika delar på olika ark för att få ut så mycket som möjligt.Visst borde det väl vara dubbla plattor till bottendelen (dirty frame)?

kajakmannen
2014-07-30, 15:59
Jupp

GREVEN
2014-07-30, 16:11
Sitter o klurar själv på en mini..
va säger ni om det här paketet..

http://i264.photobucket.com/albums/ii190/GTR_Greven/imagejpg1_zpsf0e1310a.jpg (http://s264.photobucket.com/user/GTR_Greven/media/imagejpg1_zpsf0e1310a.jpg.html)

Steflo112
2014-07-30, 17:02
Intressant studie dom gjort.
Det förklarar varför din bec dog.
Har du några trasiga esc där hemma? Det du behöver är en elektrolyt, och sådana brukar sitta över matningen på esc.
Kolla om du har, annars kollar jag lite senare idag på mitt skrot.
33uf är inte jättenoga, det är esr som spelar roll. I detta fallet vet vi inte vilken esr som behövs så det är i princip testa som gäller.
Bra tänkt. De är klart att jag har några brända ESCs. Jag testar en så får vi se vad som händer med en 4S. Om den håller lär den gå flytta på sig duktigt.

High Five
2014-07-30, 17:05
Sitter o klurar själv på en mini..
va säger ni om det här paketet..


Är den likadan som Bruce i RcModelReviews testar just nu?
https://www.youtube.com/watch?v=xpu0nshqjI0

Hur som helst, den här tråden är redan över 1000 inlägg, kan vi inte hålla oss bara till dom två modeller den faktiskt ska handla om? Det är inga problem att skapa nya trådar i Quad delen av forumet och diskutera andra modeller separat.

DrHanke
2014-07-30, 17:20
Vart sugen och fräste ut en LKTR men tyckte inte den var smart nog för de man skulle montera på. Vill ha färdig hål för att enkelt montera ESC, kamera, Vtx mm så fick rita om den lite :) Får se när resten av delarna kommer från världens hörn...

markusb
2014-07-30, 19:18
Stiligt Hanke!
Vart är det tänkt att ha acken på den?

Edit: Ser nu att du har mottagaren på tvären bara för att sära på plattorna inför fotograferingen ;)

UndCon
2014-07-30, 19:35
Håller med Hanke - det är flera detaljer som måste ändras till nästa version.

Jag kommer att:
Gopro-anpassa ramen dvs bredda den lite för att kameran skall passa bättre.
En del hål måste ändras för att ge mer stöd åt accen (kardorren har svårt att fästa)
Ett stag i mitten på Clean-frame som kommer ta upp stöten från en Acce som far framåt vid en eventuell krash.

High Five
2014-07-30, 19:42
Ett stag i mitten på Clean-frame som kommer ta upp stöten från en Acce som far framåt vid en eventuell krash.
Alternativt kan man ha lite självhäftande kardborrband på batteriet, då fäster det i bandet du drar runt det och hindrar att det åker framåt, i alla fall mer än rörligheten i bandet. Jag brukar ändå ha det för mina batterier i flygplan för att fixera dom i de modeller som har en del extra tomrum i batteri-utrymmet.

High Five
2014-07-30, 19:48
Ser nu att du har mottagaren på tvären bara för att sära på plattorna inför fotograferingen ;)
Och jag som tänkte att det var ett utrymmesbesparande sätt att ha mottagaren! Kameran på den våningen tar ju ändå i princip all fartvind där.

Tänker att jag i framtiden kan ha mottagare, Bluetooth-kort för Naze32 och (beroende på storlek) VTX på den ledden mellan live-kameran och batteriet.

Hanke har ju bytt våning mellan Mobius och live-kameran så i hans fall är det svårare pga Mobiusens längd (och låga höjd)

DrHanke
2014-07-30, 19:50
Detta är första prototypen, man brukar ju alltid komma på en massa smarta saker när man monterar å flyger... Kamera är anpassat för en vanligt 480 kamera samt Fatsharks lilla HD kamera med Sd kort men måste nog tänka på en mobius också. Jag försöker göra allt modulärt så man enkelt kan byta vartefter man vill prova. Jag hatar alla köperamar som är så stela i valen och gjorda ofta efter en viss utrustning, jag vill välja å därav kanske enkelt kunna byta toppen mot en ny modul etc... vi får se.

Vi kanske skulle få till en super variant helt modulär där man kan ha olika plattor beroende på det egna valet ? Jag kan ju se om man kan lyckas få till något sådant :)

DrHanke
2014-07-30, 20:06
Mobius kameran är det bästa alternativet för video insp och live video eller vad kör ni andra med ?

simonarvestrand
2014-07-30, 20:41
vi är visst ett gäng som inte är helt till freds med konstruktionen på plattorna, även jag har gjort nya plattor ska fräsas ut i helgen när jag är hemma igen.

jag kör med mobius som recorder , funkar helt ok.

UndCon
2014-07-30, 22:48
Man kan bygga en USBkabel som matar Mobius med ström samt tar ut bilden för FPV flygning om man vill. Själv testar jag att köra med GoPro som FPV kamera - det har jag inte gjort på väldigt länge....

stefanli
2014-07-30, 23:10
Hur grov kabel behöver man till batteanslutningen? Räcker det med 1,5mm2?

UndCon
2014-07-31, 00:00
https://www.youtube.com/watch?v=u9uD3X6-ndQ

Denna är rätt bra...

High Five
2014-07-31, 01:51
Man kan bygga en kabel själv eller köpa ett kit för typ 5$ på ebay. Mobius har ju eget batteri så det räcker egentligen med tv-out delen av kabeln.

TV-ut från Mobius har bra bildkvalitet men ska enligt vad som sagts tidigare i tråden ha en del fördröjning. Därför använder flera en (circuit) board camera, t.ex Sony 600 TVLine PZ0420 för flygningen och Mobius bara för inspelningen.

simonarvestrand
2014-07-31, 07:41
En kille i en av klubbarna jag flyger i körde med Mobius som fpvkamera ett tag men det va fördröjning och inte alls roligt att flyga med , han sa ungefär såhär senast vi va ute " nu har jag bytt till en pz kamera och nu är den helt plötsligt rolig att flyga"

lassebetong
2014-07-31, 11:05
Vill också ha en fräs =( Hur som har anpassat mig efter min ram och bara flyger som den är. Har iofs en mobius någonstans uti vida världen på g hem (trots att jag inte skulle) så vi får se hur det passar när allt är på plats.

simonarvestrand
2014-07-31, 11:09
Vill också ha en fräs =( Hur som har anpassat mig efter min ram och bara flyger som den är. Har iofs en mobius någonstans uti vida världen på g hem (trots att jag inte skulle) så vi får se hur det passar när allt är på plats.

annars vet du vart en fräs finns :)
dock ont om material för tillfället

stefanli
2014-07-31, 11:59
Vill också ha en fräs =( Hur som har anpassat mig efter min ram och bara flyger som den är. Har iofs en mobius någonstans uti vida världen på g hem (trots att jag inte skulle) så vi får se hur det passar när allt är på plats.

Samma här, jag vill också ha en fräs.

simonarvestrand
2014-07-31, 12:45
min lktr har gått hårt här upp i sälen både på bra sätt och dåligt ( vajer till liftsystem är otroligt svåra att se )
Har bara ett bekymmer och det är placeringen av mobiusen , får inte till en lagom lutning , antingen blir den för högt riktad eller för lågt.
hur har ni monterat era för att få en bra riktning vid busflygning?

High Five
2014-07-31, 13:44
En kille i en av klubbarna jag flyger i körde med Mobius som fpvkamera ett tag men det va fördröjning och inte alls roligt att flyga med , han sa ungefär såhär senast vi va ute " nu har jag bytt till en pz kamera och nu är den helt plötsligt rolig att flyga"
Jag brukar inte alltid nöja mig med andras åsikter, t.ex när det gäller nåt så subjektivt som om bilden laggar eller inte. Så jag mätte upp min setup.

Gemensamma komponenter:
-7tums skärm från Ebay
-Boscam VTX 5.8 GHz
-Boscam mottagare RC805 5.8 GHz
-Canon 70D systemkamera ställd på 1/500 sek
-Mobiltelefon med tidtagarursapp med visning av 1000-delar.

Mobius med tv-ut kabel gav upp till 0,128 sek fördröjning eller 7,8 Hz
Sony 600 TVLines PZ0420 gav upp till 0,038 sek fördröjning eller 27 Hz

För att få total bild av fördröjningens känsla måste man räkna in styrningens fördröjning och hur responsiv quad:en är men det lämnar jag som överkurs åt läsaren.

Min spontana åsikt är att 8 vs. 27 Hz kommer att märkas men jag har inte byggt klart min LKTR250 ännu så jag har inte erfarenhet från verkligheten.

simonarvestrand
2014-07-31, 13:51
jag bryr mig sällan om andras tankar men är det många som sagt/skrivit det och dessutom någon i min närhet då struntar jag i att testa :)
Dock har jag haft motorsetuper på quads som folk sagt inte funkar men som av någon anledning funkat perfekt för mig.

SprocT
2014-07-31, 14:34
...

SprocT
2014-07-31, 15:12
...

High Five
2014-07-31, 15:13
jag bryr mig sällan om andras tankar men är det många som sagt/skrivit det och dessutom någon i min närhet då struntar jag i att testa :)
Dock har jag haft motorsetuper på quads som folk sagt inte funkar men som av någon anledning funkat perfekt för mig.
Och jag köpte ju en PZ0420 för att jag litade på det som sagts bl.a i den här tråden. Även om det var frestande att bara använda Mobius. Kul att kunna bevisa skillnaden med siffror bara. Det var absolut inget om att jag ifrågasatte dig Simon, du har mitt förtroende :-)

UndCon
2014-07-31, 16:46
Dessa skillnader är ofta subjektiva och man bör testa själv vad som passar sig själv.

simonarvestrand
2014-07-31, 17:00
Och jag köpte ju en PZ0420 för att jag litade på det som sagts bl.a i den här tråden. Även om det var frestande att bara använda Mobius. Kul att kunna bevisa skillnaden med siffror bara. Det var absolut inget om att jag ifrågasatte dig Simon, du har mitt förtroende :-)

Tolkade det inte som ifrågasättande :)

Allt i denna världen är egen smak :)

markusb
2014-07-31, 17:11
Enligt High Fives mätningar,

Med 130ms fördröjning med Mobius i 50km/h är man egentligen 1,8m längre fram än man ser i brillorna.

Med PZ0420 i 50km/h så är quaden bara 0,5m längre fram än du upplever det i glasögonen.

Jag kan inte svara på om det gör något märkbart för jag har inte jämfört det på riktigt. Men ser man siffrorna så blir iaf jag lite tveksam till att flyga en "race-maskin" med nästan 2m fel, med tanke på var man flyger med en sådan liten.

På en deltavinge 700m upp hade jag inte brytt mig ett skit om det ;)

Edit:
50km/h= 50000m/h
50000m/h /3600= 13.9m/s
13.9m/s = 13.9mm/ms
13.9mm x 128ms ~ 1800mm
13.9 x 40ms ~ 550mm

kajakmannen
2014-07-31, 19:02
Här kommer en teaserbild på denna semesterresas första flygställe.

Någon som kan gissa vart det är? ;)

46848

MVH / Kajaken

neu
2014-07-31, 19:29
https://www.youtube.com/watch?v=mca_7VzDUyo

Inte fått rätt på gains ännu (orkar inte :D) men den flyger (oftast) i alla fall.

kajakmannen
2014-07-31, 20:38
Schysst flygning. Lite oscillation på roll ser det ut som vid gaspådrag men annars verkar den gånger. Gillar dom tighta passagerna mellan 1:00-1:15 ;) mer sånt

neu
2014-07-31, 20:47
Tackar. :) Lite oscillationer? Det var bara 60% gas du vill inte ens se när jag get 100% haha hoppar så in i. sunnysky med HQ 5x4=:love:. Får inte ordentlig fart (fort går det man kan gå fortare) för kameran måste vinklas mer annars så ser man inget.

markusb
2014-07-31, 20:52
Vad har du för vinkel på linsen på din FPV kamera?
Jag körde runt 100-120 grader (står ej på dom och har ingen koll på vilken som är vilken längre) men slängde på en 160 graders för några dagar sedan. Nu när jag vant mig funkar mer vinkel faktiskt bättre än det gjorde från början när jag var ovan vid hur rapp den var. Kan flyga fortare och ändå se annat än gräs nu ;)

Btw, är du så skicklig eller hade du bara tur vid hungan och soffan? :)

neu
2014-07-31, 21:19
Siktade faktiskt och träffade men tänker inte prova igen :P Om man har original videon så hör man hur jag nuddar repet på gungorna.

Sitter en 2,8mm lins på men vill inte byta för jag kör alltid 2,8mm så har fått förmågan att bedöma avstånd via FPV och det vill jag inte förlora. Kanske beställer en bara för att testa.

TBS ska släppa en mini för ett bra pris som bygger på Gemini med lutande motorer. Som jag hade tänkt bygga i minst ett år men blir som alltid aldrig klar till det. Kanske min LKTR250 får en ny kompis.

markusb
2014-07-31, 21:25
Siktade faktiskt och träffade men tänker inte prova igen :P

:) Skickligt hur som helst!

Copterdude
2014-08-01, 06:24
Bra flygning ! :)


*video*
Inte fått rätt på gains ännu (orkar inte :D) men den flyger (oftast) i alla fall.

simonarvestrand
2014-08-01, 08:17
https://www.youtube.com/watch?v=mca_7VzDUyo

Inte fått rätt på gains ännu (orkar inte :D) men den flyger (oftast) i alla fall.
Snyggt. Antennen ser smått "justerad" ut efter sista krashen :)

SprocT
2014-08-01, 10:03
Grymt flyget man blir bara mer å mer sugen :D äre här nå å köpa http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=311008246669&alt=web ?

simonarvestrand
2014-08-01, 10:13
Grymt flyget man blir bara mer å mer sugen :D äre här nå å köpa http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=311008246669&alt=web ?
Har en sådan i g10 om du är sugen :)

SprocT
2014-08-01, 10:24
Är på jakt efter en ;) äre som följer med? :)

High Five
2014-08-01, 16:12
Jag har i princip byggt klart en LKTR250 men ett litet ev problem verkar jag ha. En eller två av propellrarna har rätt lite marginal till clean frame. 2 mm på ena sidan och ca 4 mm på andra sidan av fronten. Är detta nåt som kommer fungera eller bör jag göra nya och längre armar?

Till saken hör ju att clean frame sitter på "gummipuffer" som förstås gör att den kan röra sig så nära att det blir kontakt mot propellrarna. Är det någon som har eller har haft så små marginaler till propellrarna? Hur gick det i så fall?

markusb
2014-08-01, 16:33
Jag har ca 2mm marginal till mina antennrör och vad jag vet så har det inte sopat i.

High Five
2014-08-01, 16:53
Jag har ca 2mm marginal till mina antennrör och vad jag vet så har det inte sopat i.
Gott att höra!!

Hittade orsaken. Efter lite kontrollmätningar har jag hela 3 mm tillgodo och jag har gjort fel motsvarande ytterligare 2-3 mm som fått motorn närmare kroppen när jag sågat och borrat armen. Armen är 109 mm och innersta motorfästets hål är 23 mm i stället för 21 mm från spetsen på armen. Så jag borde haft större marginal om jag följt dina mått mer exakt. En schysst kapsåg och en pelarborr rymdes inte i budgeten - eller lägenheten, men nu har armarna mer av en "handgjord" känsla. :D

lassebetong
2014-08-03, 14:09
Tog fram en rulle eltejp och fick fast min GoPro på den, lite tyngre blev den men fullt flygduglig.
Har flugit massor med den här lilla rackaren nu och den är skitrolig att åka runt med.


http://youtu.be/U1sjMULtW2g

simonarvestrand
2014-08-03, 14:16
Nice. varför blir vi aldrig inbjudna till flygning där?

lassebetong
2014-08-03, 14:25
Nice. varför blir vi aldrig inbjudna till flygning där?
Du är välkommen när helst du vill Simon. Ligger ju en bit bort och misstänker att vi kan hitta trevliga/lämpliga flyg ställen närmare.
Men lovar att ringa nästa gång jag åker till stugan:)

simonarvestrand
2014-08-03, 14:57
Du är välkommen när helst du vill Simon. Ligger ju en bit bort och misstänker att vi kan hitta trevliga/lämpliga flyg ställen närmare.
Men lovar att ringa nästa gång jag åker till stugan:)

jupp närmare platser finns, men alla nya platser är trevliga :)
när ska vi ta fpvträff hemma hos mig igen, skulle vara kul om det kom några fler från detta forum då

kajakmannen
2014-08-03, 17:36
Trevlig flygning. Är på resande fot men skall ladda upp lite fin filmer när jag är hemma igen.

simonarvestrand
2014-08-03, 18:20
Åker du inte förbi mina trakter nått?

kajakmannen
2014-08-03, 19:30
Frågar du mig Simon?

simonarvestrand
2014-08-03, 19:57
Frågar du mig Simon?

Precis, om du gör det kan vi ju se till att ordna en liten fpvträff och har du frugan med och hundar och sådant så vet jag en som kan roa dom :)

kajakmannen
2014-08-03, 21:45
Haha. Hade varit trevligt men Uno (vår malle) har strikt vila pga skadat ledband så det blir inte denna gång samt att vi inte skall på den sidan Vaättern men har ett flygställe utspanat nere vid omberg :) your gone love it ;)

simonarvestrand
2014-08-03, 21:59
Haha. Hade varit trevligt men Uno (vår malle) har strikt vila pga skadat ledband så det blir inte denna gång samt att vi inte skall på den sidan Vaättern men har ett flygställe utspanat nere vid omberg :) your gone love it ;)

finns rätt mycket ställen på omberg, och extremt utmanade med garanterat förlorad modell om man spakar fel :)
finns även hang med samma riskfaktor :)

markusb
2014-08-04, 09:11
Snygg film lasse!

Thobias Fröjd
2014-08-04, 18:21
Nu börjar byggandet :sarcastic:46863

tragi702
2014-08-04, 23:20
Nice Film Lasse,gillar verkligen skogsflygning :).. måste nog uppgradera från 200mW boscam till lite mer stuns i.blir inte mycket till bild kvar när jag flyger in bland träden som du gör på Lasse..

Vad kör du för 600mW?.Immersion?.
vad kör ni andra som flyger i skogen för vtx?..

//Patrik.

simonarvestrand
2014-08-05, 07:28
600mw vill jag minnas att han har.
Jag kör på 2,4 video funkar riktigt bra

Thobias Fröjd
2014-08-05, 08:14
Upptäckte i går att ena motorn snurrade lite kärvt, vågar en flyga endå eller är det bara köpa en ny motor? :)

neu
2014-08-05, 08:23
Går den bara trögare eller skrapar den emot något? Om den bara går trögare när du har esc inkopplat så ska det inte va någon fara.

Thobias Fröjd
2014-08-05, 09:57
Det var något som skrapade men plockade isär motorn och satte ihop den igen och så kopplade jag på batteriet och provade motorn och sen försvann det som skrapade. Så nu snurrar den bara lite trögt. :)

markusb
2014-08-05, 10:18
Den kan dra för mycket ström om den går trögt. Kolla upp vad som är fel.

neu
2014-08-05, 11:15
Att den går trögt kan va esc som "bromsar" när det inte har ström.

simonarvestrand
2014-08-05, 11:30
Koppla ur alla kablar mellan fartreglage och motor innan du kollar om dom går trögt bara .

markusb
2014-08-05, 11:35
Då borde alla bete sig lika om det är samma reglage.

kajakmannen
2014-08-05, 12:06
Jag kör mycket skog och kuperat och flyger med ImersionRC 5.8 600mW

Thobias Fröjd
2014-08-05, 12:13
Alla fyra är inkopplade men det är bara en som stannar fortare en vad dom andra tre gör.

simonarvestrand
2014-08-05, 12:26
Då borde alla bete sig lika om det är samma reglage.

borde ja men tycker inte alltid det är så av nån anledning.
kopplar man ur så kan man iallafall bortse från motståndet som blir när motorn blir generator och därav blir trög och bara känna om det går trögt av andra anledningar än magneterna

UndCon
2014-08-05, 13:55
Mina motorer snurrar olika lätt. De går inte trögt men det är olika starka magnetfält. Indexeringen är i stort sett obefintlig på en del men kraftig på några.

Thobias Fröjd
2014-08-05, 14:36
Får prova och se går det så går det men tack för alla förslag:)

tragi702
2014-08-05, 15:48
Kajakmannen
Jag kör mycket skog och kuperat och flyger med ImersionRC 5.8 600mW

Tack för det Anders,undrade ju mest "vilken 5,8" ni körde.. :)
misstänker att lasse kör det oxo menn ville kolla. immersion får det bli.

//Patrik.

UndCon
2014-08-05, 16:14
Jag har en vanlig 200mW Boscam och den funkar hyffsat bland träden - den funkade ett varv bakom Markus hus - sedan tror jag att jag flög för lågt andra varvet (stengrund i vägen)

lassebetong
2014-08-05, 20:35
Oj vad ni skriver här, flyger ni inte.:sarcastic:
Jo mycket riktigt så har även jag en Immersion 600mW. Har även 2,4 och 1,3 men tycker det är så himla smidigt med bara glasögonen och inte en massa sladdar.
Beställde även Immersions nya 700mW 2,4 och tänkte testa den och så hoppas jag att fs släpper sin 2,4 modul samtidigt som de skickar mina DominatorHd.
Det går faktiskt riktigt bra att flyga runt träd, hus och buskar med 5,8. Det får ju dock inte bli hur mkt löv som helst.

tragi702
2014-08-05, 21:24
kör boscam 200mW nu.funkar bra bara det är "träd" ;)
buskar med massa löv funkar inte alls..likaså hus,tjoff..sen myrornas krig.. har testat o flytta runt den hit o dit,liten bättring men inga stora skillnader.tror inte jag skulle se nåt runt marcus hus..
beställde ett immersion 600mW set från electronicarc..får se hur snabba dom är nu för tiden :)..

var ute en kortis o Testade nya PIDar som jag fann på tuben idag
.var Heelt olikt det jag fått till på LKTRen med Emax 1806/2300 motorer.
tyckte den flög hyfsat förut,men nu var det en Heelt annan "sång"i motorerna.. Återkommer hur det funkar i lite blåst innan jag postar dom..


//Patrik.

lassebetong
2014-08-06, 09:20
kör boscam 200mW nu.funkar bra bara det är "träd" ;)
buskar med massa löv funkar inte alls..likaså hus,tjoff..sen myrornas krig.. har testat o flytta runt den hit o dit,liten bättring men inga stora skillnader.tror inte jag skulle se nåt runt marcus hus..
beställde ett immersion 600mW set från electronicarc..får se hur snabba dom är nu för tiden :)..
//Patrik.

Flyger jag runt mitt hus (reviterat y-tong) så fräser bilden en del, men runt trähusen i sommarstugan är det inga problem.
Det kan givetvis "fräsa" till lite då och då, men är helt klart flygbart.
Brukar beställa från RMRC och det tar sällan mer än fyra dagar att få det i lådan.

lassebetong
2014-08-06, 09:23
Det var något som skrapade men plockade isär motorn och satte ihop den igen och så kopplade jag på batteriet och provade motorn och sen försvann det som skrapade. Så nu snurrar den bara lite trögt. :)

Kul Thobias att du är på G. Har du skaffat fpv pryttlar också? Säg till annars så kollar vi på det.

kajakmannen
2014-08-06, 10:06
Ny film. Inte LKTR eller FPV250 men QAV250 och tänkte att det kanske var ok. :)


http://youtu.be/a6AsMcyaRAM

MVH / Kajaken

simonarvestrand
2014-08-06, 12:06
såg ut som riktigt roliga flygställen, gillar du qav'n?

kajakmannen
2014-08-06, 12:19
GIllar verkligen QAVn :) den går som tåget
tror ajg vet varför Hammerquaden inte rollar så bra. Har ju accen ovanpå den och får således tyngpunkten högre än rotationcentrum på quaden vilket gör att den ballar ur i rollen

kajakmannen
2014-08-06, 12:23
skall dock trimma piddarna på den lite mer
tycker den bobbar lite då det blåser

simonarvestrand
2014-08-06, 12:29
skall dock trimma piddarna på den lite mer
tycker den bobbar lite då det blåser

tror du kan sänka I på roll lite tycker man ser tendenser till I vobbel

Steflo112
2014-08-06, 13:26
När jag äntligen har fått LKTRn att flyga grymt bra så flyger jag bort den.
Var nere på Ringsegårs strand i Falkenberg och sätter den i ett buskage ca 200-300 meter bort. Bilden försvinner direkt från glasögonen så antagligen åkte batteriet ur vid kraschen. Nu efter tre dagars letande har jag gett upp. Det är bara att inse den är väck för alltid. F-n va klantig man är. Så går det när man stänger av hjärnan och tror att man kan flyga som Warthox.

stefanli
2014-08-06, 17:24
Arghhh... var ute igår och flög FPV för första gången. Allt funkade bra, förutom att jag är kass bakom spakarna. Idag skulle jag ut igen men nu har min Flip 1.5 dött!!! Den enda som händer är att den lyser svagt rött. Den skickar vidare ström som den ska till mottagaren men inte vidare till blåtandsmodulen. Jag har testat olika strömkällor men ingen skillnad.

Har ni nåt tips eller är det bara att kassera den, om så är fallet är det nån som har en lämplig kontroller till övers så köper jag den gärna.

tragi702
2014-08-06, 19:09
har ett nytt FlipEz med firmware 2.2 quad x liggandes... 150:- inkl frakt

stefanli
2014-08-06, 19:45
Taget pmar dig lite senare

Tackar!

GREVEN
2014-08-06, 21:50
Hobbyking har Gemfan Proppar i lager igen..

Har nu ett lager till mitt lilla bygge
bara o vänta tills delarna börja ramla in..

tragi702
2014-08-06, 21:59
Verkligen najs film kajaken!:applouse: Såg att du cyklat dit oxo,
perfekt o bara kliva av o parkera i vattnet..;)
riktigt najs mellan klipporna!!.. Qavn flyger bra du.. :)
Har funderat på en qav250 eller typ hammeheaden.. Bra synpunkt med accplaceringen..
Får man fråga?... Vart hamnade revot du köpte?.i nån av de små?.

//Patrik

lassebetong
2014-08-06, 22:34
Ja det var en fin film Kajaken.

kajakmannen
2014-08-06, 22:38
Tackar, revot sitter i hammerquaden som för tillfället bara strular med vibrationer etc. Inte revon som strular alltså utan resten :)

MVH / Kajaken

Thobias Fröjd
2014-08-07, 04:53
Kul Thobias att du är på G. Har du skaffat fpv pryttlar också? Säg till annars så kollar vi på det.

Kan komma ut någon dag så kan vi prata lite, men annars så tror jag det får bli ett par attitude v2 från readymaderc

Boopidoo
2014-08-07, 06:49
Hmm, jag hade ju tänkt bygga mig en Hammer men det kanske blir en QAV-kopia istället.

lassebetong
2014-08-07, 07:28
Kan komma ut någon dag så kan vi prata lite, men annars så tror jag det får bli ett par attitude v2 från readymaderc
Attitude funkar riktigt bra, du kollade I Tottes vill jag minnas. Se nu till att handla bara, sa vi kan flyga. Blir det lmmersion 5,8 600mW?

Thobias Fröjd
2014-08-07, 08:37
Attitude funkar riktigt bra, du kollade I Tottes vill jag minnas. Se nu till att handla bara, sa vi kan flyga. Blir det lmmersion 5,8 600mW?

Tänkte jag skulle börja 250mW som ingår och sen uppgradera till 600 eller ska en göra det direkt?

simonarvestrand
2014-08-07, 09:29
Tänkte jag skulle börja 250mW som ingår och sen uppgradera till 600 eller ska en göra det direkt?

Ska du flyga lite bakom träd och diverse så ska du nog ha 600.

Hur många från tranås kommer till ödeshög och flyger minisar idag ?
Jag är nog där från ca 16 kanske tidigare och flyger allt från 250quad till allt möjligt annat, bilen är nästan full.

kajakmannen
2014-08-07, 10:03
:) have a good one grabbs

kajakmannen
2014-08-07, 10:12
jaha, då blev man med QAV400G då :) haha Revokortet får nog flytta in i den tror jag ;) Nu får du lära mig allt om denna SimonArvestrand

simonarvestrand
2014-08-07, 11:44
Jag vet iallafall hur man krashar den med stil :)

GREVEN
2014-08-07, 13:32
Wow sista sidan.. Va en lång tråd o skumma igenom..

kajakmannen
2014-08-07, 13:32
låter ju lovande :)
kör du Alexmos på din gimbal? eller du kanske inte hade någon Gimbal??

simonarvestrand
2014-08-07, 14:06
Jag har qav gimbal med alexmos.

Håkan Jönehall
2014-08-07, 15:19
Har ett litet problem med min lktr.
Sitter ett hk mini med ardupilot i. Funkar fint å flyga men problemet är när jag ger mycket gas så tippar den frammåt.
Cg ligger bra samt vibbarna är hellt ok.
Har calibrerat om alla esc flera gånger men det gör ingen skillnad.
Någon som har en ide?

Fhrisanfow
2014-08-07, 22:34
Vill bara visa min jag gjorde. Quadcopter med en blackout ram och en till av dom övre plattorna & gummi distanser för vibrationer. Så den vart "Clean & Dirty". Kan kommas säljas om någon är intresserad, kommer nog skaffa en Quanum Nova iställe då jag är noob och vill ha något som är lätt o flyga, hahah


4693746938

Henke.a
2014-08-07, 23:11
Vill bara visa min jag gjorde. Quadcopter med en blackout ram och en till av dom övre plattorna & gummi distanser för vibrationer. Så den vart "Clean & Dirty". Kan kommas säljas om någon är intresserad, kommer nog skaffa en Quanum Nova iställe då jag är noob och vill ha något som är lätt o flyga, hahah


4693746938
Pma mig lite mer info, är intresserad av en 250 :)

Scaze
2014-08-08, 20:34
Premiären gjord med min LKTR250.

Använder Naze32 Acro REV 5 och flög den utan att ändra på något.
Känns väldigt känslig och det var svårt att få den att stå stilla.
Vet ju att den inte har någon gps hold men förväntade mig att den skulle vara lite stadigare.
Well well bara att pilla lite PID ;) Finns ju många bra att hitta på inernät =)

Xermalk
2014-08-08, 21:59
Vill bara visa min jag gjorde. Quadcopter med en blackout ram och en till av dom övre plattorna & gummi distanser för vibrationer. Så den vart "Clean & Dirty". Kan kommas säljas om någon är intresserad, kommer nog skaffa en Quanum Nova iställe då jag är noob och vill ha något som är lätt o flyga, hahah


4693746938

Fixa högre landningsställ och sätt acken under, som du har den där så hamnar tyngdpunkten för högt upp.

Boopidoo
2014-08-09, 08:55
Premiären gjord med min LKTR250.

Använder Naze32 Acro REV 5 och flög den utan att ändra på något.
Känns väldigt känslig och det var svårt att få den att stå stilla.
Vet ju att den inte har någon gps hold men förväntade mig att den skulle vara lite stadigare.
Well well bara att pilla lite PID ;) Finns ju många bra att hitta på inernät =)
Grundinställningarna på Naze passar bättre på större maskiner än 250. Jag har dragit ner PID en hel del för att den ska flyga bra.

simonarvestrand
2014-08-09, 10:52
jag började med att halvera alla värden , den flög helt ok då

tragi702
2014-08-09, 18:21
fick en liten tur igår i skogen.. gillar skogen..
inväntar 600mW!!..


http://youtu.be/gKYFWUwNWTI

Scaze
2014-08-10, 07:24
Den flyger underbart!

Varför skaffade jag inte en sådan här maskin tidigare för:love:
Samma euforiska känsla som när jag hittar bra termik med min Icon 2.
Vilket inte heller är några problem när man använder rätta verktyg.
Mina 10x5 Furulister jag använder till armar fungerar utan problem. Skall kontroll väga de och jämföra med ALU dito vid tillfälle.
Flyger nu med 3S 850mAh 55C batteri och får ut en minut per hundra mAH vilket känns som en bra kompromiss.
Tänkte kolla lite data och jämföra om det är värt att skaffa 1300mAh nano...

Copterdude
2014-08-10, 11:22
Är den lätt byggd med små motorer brukar mindre batteri vara att föredra så länge du får den flygtid du vill ha annars kan den extra vikten göra att du tappar smidighet men svårt att säga. Har den kraft så det räcker och blir över så kan större batteri vara att föredra. Man måste nog nästan prova för att veta säkert :) Vet inte hur stor skillnad i vikt det är mellan ditt nuvarande batteri och nanotech.

Scaze
2014-08-10, 13:23
Ja ha!

bara en arm kvar utav mina fyra i furu.
Blir till att kapa till de i ALU i veckan.
Går inte att beskriva den härliga känsla man får av att spaka en sådan här maskin i korta ordalag.
Helt klart värt all väntan på delar. Mer bang for the buck går inte att hitta.
Det känns som man är Stålmannen när man flyger omkring FPV =D

Fluf
2014-08-10, 13:52
Har nu fått rimlig ordning på min HK 250FPV kit (V2 m 3.17mm axlar istället för spröda 2mm på motorerna).

Var ute och FPV premiärade med 4 LiPo'n. Får sa 4min med 1000mAh och 5min med 1300mAh. Fatshark kamera och 250mw sändare, KK2.1 + OrangeRX mottagre 6chan med CPPM.

Nu när det funkar blir det dax att banta kablar och snygga till den :)

https://lh3.googleusercontent.com/-J56UkkCt0qk/U-dYSlbSUlI/AAAAAAAAIQk/ywRR_gC3fv8/w1320-h743-no/DSC_0821.JPG

markusb
2014-08-10, 20:12
Yes! Ett härligt flin i hela nyllet. Har just kommit in från en rallyrunda bland buskar och snår.
Inte flugit på över en vecka, hade glömt hur kul det är :)

Scaze
2014-08-12, 08:43
47021
Nya armarna klara och flyger fint igen.

Scaze
2014-08-12, 16:50
Nya batterier eller en Mobius?
Har bara ett Fullymax 800mAh 55C och ett gammalt 2200mAh 3s, lutar mest åt några Zippy 1300.
Flyger faktiskt riktigt bra med 2200 batteriet och känns lite lugnare med det.
Kanske bra med den extra vikten när man är Quadro FPV noob ;)

Flyg fort och lågt.

Copterdude
2014-08-12, 17:24
Beställ från EU lagret bara om du köper från Hobbyking ;)
(väntar själv på paket som tagit över två månader från HK hehe)

kajakmannen
2014-08-12, 17:25
samma här. Paket från HK som är uppe i 65 dagar drygt

markusb
2014-08-12, 17:43
Samma här 12 juni tror jag det var...

tragi702
2014-08-12, 18:20
OK?!,Tror jag väntar tills EU lagret får in batterier då kanske.. och grannen som klagade att det gått två veckor!..




Så fick man litet gött paket med Immersiongrejer då..

Byggde om lite grann o stoppade även jag in en,"separat" tittkamera för att testa hur stor skillnaden är mot mobius live out..
måste oxo testa hur den flyger med en Gopro3a på taket?!..
47033

satte dit en vinkel av alu,så man kan ändra lutning på tittkameran om man önskar o se nåt mer än gräs när man åker fort o lågt
47034

monterade Vtx en under övre plattan så man kan "svänga" ner antennen när den skall transporteras.
4703547036

En gammal "Dewalt skruvdragarlåda" har fått en nytt liv! :)
lite skum som håller den på plats!, Perfekt när det är trångt i bilen..
4703747038

bara och invänta lite flygväder då.. :lollypop:

//Patrik.

markusb
2014-08-12, 18:49
Snitsigt med lådan! Har en sådan som jag aldrig använder... men nu kommer jag göra det!

GREVEN
2014-08-12, 20:04
Haft en lång diskussion med dom.. Väntat sen 3juni..
på rsb är det ett gäng med..
Dags för ett långt mail med allas order nr som strular.

Dom skyller på Malysia airlines/post att det strular. Gör dom för er med..

markusb
2014-08-12, 20:24
Jepp
en jävla massa appoligize i chatten men ingen lösning mer än att vänta, å vänta, å vänta...

Scaze
2014-08-12, 20:35
Blir ett knippe nya propellrar i stället.

De går åt som smör i solsken nu när man försöker att lära sig flyga fpv.
Vet inte hur många gånger som jag flippar runt i landningarna och tuggar blad ;p
De får duga till mina combat vingar i stället :p
Tog med en bluetooth enhet åxo så jag kan programmera pids via telefon.
Bara att vänta på kamelerna nu igen då *s*

Copterdude
2014-08-12, 20:44
Startade en ticket för två veckor sen typ men inte fått mycket till svar än. Hoppas på att dom gör en utredning men i den här takten lär det ta år.. Blir inga fler beställningar från internationella butiken för mig. Folk har problem även med Expressfrakten så den litar jag inte heller på.

markusb
2014-08-12, 21:40
Efter deras bemötande så överväger jag att lämna hobbyking helt.
Oftas tycker jag att kineserna, eller handlare inom hela hobbyn egentligen, är väldigt måna om sina kunder och vill göra rätt. Hk har en helt annan inställning nu för tiden.

UndCon
2014-08-12, 22:58
De flesta ggr HK haft problem är det förändringar av regler för gods med flyg som strular. Det kan vara så denna gången också om många drabbas.

LeoR
2014-08-13, 00:42
Maylasia post är helt värdelösa i min mening, väntar själv på två styck paket sedan två månader tillbaka (delarna till en 250 tråkigt nog).

Brukar köra med ett trick på hk annars. Om man köper lite grejor runt ett kilo och lägger till ett pyttelipo (typ 1s 50mah) så får man fedex alternativet för 27 dollar.

Tar högst en vecka.

kajakmannen
2014-08-13, 06:24
Samma här. Ursäkter ursäkter ursäkter. Lyckades gnälla till mig en liten kompensation på 11$ bonus senast jag var i kontakt med dom. Express fraktalternativet har för flera inklusive mig resulterat i att paketet hamnar i ett lager i Nederländerna med efterföljande mail med inbetqlningskrav på moms/tull och betalar man inte inom någon vecka så tillkommer lageringshyra!!! Frakten från HK har verkligen blivit skitdålig. Handlar faktiskt mer från eBay, Banggood och goodluckbuy nu samt även en del akuta grejor från våra svenska handlare.

Scaze
2014-08-13, 17:13
Min lösning med bränsleslang och buntband duger inte som upphängning mellan clean och dirty ramarna.
Någon som har en uppsättning gummi dämpare till övers?
Märkt att propellrarna tar i skruvarna vid landningarna.

lassebetong
2014-08-13, 21:21
Testade min Mobius igår, får dock väldigt mörka bilder ibland. Någon inställning som skall till?
Har även fått hem Immersions nya 2,4 700mW Tx, funkar riktigt bra det lilla jag han testa innan regnet.
Hoppas på ännu mer buskflygning framöver.


http://youtu.be/rfX_w7jxUVM

simonarvestrand
2014-08-13, 21:27
snyggt. men filmen visar inte alla skrammel i träden ?

Timtimtim
2014-08-13, 23:36
Vad kör ni för batterier i era? Jag tänkte testa med 1500 3S 35C

Fluf
2014-08-14, 07:43
Vad kör ni för batterier i era? Jag tänkte testa med 1500 3S 35C
Jag får ca 4 min med 1000mAh 25C och 5min med 1300mAh 40C, har lite gott och blandat av smålipon.

UndCon
2014-08-14, 07:56
Jag kör bara med 1.3A

tragi702
2014-08-14, 09:38
Kör bara 1.4A..
blir 6-7.30min beroende på flygstil i nuvarande LKTR 250 Med gopro3 på taket.
Tror den hade bäst vikt/mah förhållande runt 1.2-1.6A accar på HK när jag byggde o letade första fpv250 maskinen. Finns i EU lagret oxo..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32784

//Patrik

Hayvosh
2014-08-14, 11:42
Kör bara 1.4A..
blir 6-7.30min beroende på flygstil i nuvarande LKTR 250 Med gopro3 på taket.
Tror den hade bäst vikt/mah förhållande runt 1.2-1.6A accar på HK när jag byggde o letade första fpv250 maskinen. Finns i EU lagret oxo..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32784

//Patrik

Har kollat på dom där batterierna, hur mycket väger din LKTR250 med batteri och kamera etc?
Jag har en blackout mini-h och vart rekommenderade dessa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=26453
Men har unefär samma flygtid som du anger, men om man skaffar batteriet du länkar så får man kanske ner vikten lite men behåller flygtid.

Hampus Degramo
2014-08-14, 12:04
Hobbyking har fått in naze32 http://hobbyking.com/hobbyking/store/__55819__AfroFlight_Naze32_Acro_AbuseMark_FunFly_C ontroller.html?strSearch=naze3

lassebetong
2014-08-14, 12:13
Kör bara 1.4A..
blir 6-7.30min beroende på flygstil i nuvarande LKTR 250 Med gopro3 på taket.
Tror den hade bäst vikt/mah förhållande runt 1.2-1.6A accar på HK när jag byggde o letade första fpv250 maskinen. Finns i EU lagret oxo..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32784

//Patrik

Har bara dåliga erfarenheter av Nano-tech accar.
De jag har köpt har blivit som ballonger ganska omgående.
Har de blivit bättre??

simonarvestrand
2014-08-14, 12:16
Nope dom är inte bättre MEN upplever att det framförallt är större accar som har problemen inte dom små under 3000mah

tragi702
2014-08-14, 20:30
Flygvikten på LKTR 250 med gopro3 på taket är 568gr.. 116gr mer än med mobius enkom som Fpv kamera..
Tog en sväng nyss o landade på 6.48min med battlarm pipandes o volten låg på 10.3v.
Hade nog hållit sig flygande 20-40sek till..
Skall testa nästa gång precis hur mycket jag kunde maxat ur dem!..

Ang Nano tech,håller nog med simon där.. Har mer problem med större accar. Har nog kört 1.4A accarna ca 40-50cykler nånstans.. Ingen märkbar förändring än så länge..

//Patrik

neu
2014-08-14, 20:57
Köpte ett nanotech A-spec till min F5B för danskarna sa att dom var bra (jag var skeptisk med tanke på egen erfarenhet) och efter 8 flygningar så får jag fortfarandes bara ut 200A i burst och dom ska leverera 429 i burst och 214 konstant. Setupen ska tydligen dra runt 350A. Men får se det positiva, dom har inte svullnat ännu

Scaze
2014-08-14, 22:37
Hobbyking har fått in naze32 http://hobbyking.com/hobbyking/store/__55819__AfroFlight_Naze32_Acro_AbuseMark_FunFly_C ontroller.html?strSearch=naze3
Beställde två så man har. Tog även med lite batterier, blev Zippy 1300.
Nu letar jag bara dämpare då de på E-Bay tydligen tagit slut eller nått.

UndCon
2014-08-15, 09:18
Köp hellre direkt från abusemark - även om de inte finns i lager

dvogonen
2014-08-15, 12:03
Varför då? HobbyKing säljer inte någon kopia av naze32 acro (som exempelvis flip32). De säljer ett godkänt original och betalar Timecop för varje sålt exemplar. Det är väl helt ok, eller?

simonarvestrand
2014-08-15, 12:06
mindre risk med fördröjda frakttider om man beställer från abuse, en liten gissning va det som undcon syftade på ?
abuse brukar leverera fort

UndCon
2014-08-15, 12:31
Precis - det var med tanke på de senaste leveransproblemen från HK som många drabbas av. Att de tillverkar på licens överraskar faktiskt lite när det gäller HK.

Scaze
2014-08-15, 12:54
Jag har tid att vänta ;)
Viktigast just nu är nya propellrar å det beställer jag från Myrcmart, de brukar sköta leveranserna snabbt.
Smärtar mig att erkänna att jag snart är inne på sista uppsättningen jag hade på lager.
Skaffade mig ett par Desirepower 1300mAh 3S i dag å de passar bra och väger ca 110g.
Skall försöka mäta flygtiden på de snart då det är bättre att sätta timern i radion och byta lite oftare nu innan jag fått ordning på OSDn.
Nästa projekt blir att löda dit en summer så jag slipper leta i timmar i högt gräs när den far i backen :p
Verkligen positivt överraskad av hur mycket stryk den här lilla maskinen tål =D

Copterdude
2014-08-15, 13:55
Tid att vänta 3 månader ? ;) (om du valde billigaste frakten från international butiken dvs.)
Inte så långt ifrån den tiden med ett paket jag väntar på. Dock har dom påbörjat en investigation så hittar dom inte paketet inom 30 dagar får jag full refound. Alltid något.. Skulle avråda att ta Malaysian Post. Lär va värt att ta lite dyrare fraktsättet typ Fedex även om dom kan va lite jobbiga vid leverans.

dvogonen
2014-08-15, 14:08
mindre risk med fördröjda frakttider om man beställer från abuse, en liten gissning va det som undcon syftade på ?
abuse brukar leverera fort

Problemet med abusemark.com är att det bara går att beställa om prylarna finns i lager. Och naze32 / naze32 acro finns aldrig i lager numera. Just idag är till och med Afromini 32 slut. Den brukar oftast finnas i lager. Antagligen för att den är så krånglig att koppla in (bara seriekommunikation).

Hampus Degramo
2014-08-15, 15:26
Precis - det var med tanke på de senaste leveransproblemen från HK som många drabbas av. Att de tillverkar på licens överraskar faktiskt lite när det gäller HK.

Fick faktiskt trackingnummer efter typ 4 timmar. Då tog jag billigaste frakten.

Hayvosh
2014-08-15, 16:08
Fick faktiskt trackingnummer efter typ 4 timmar. Då tog jag billigaste frakten.

Jo men inte säkert det är skickat för att du fått tracking tyvärr

UndCon
2014-08-15, 20:00
https://www.youtube.com/watch?v=an_tdvgUnjg

Markus och jag tog en tur vid en gammal såg...

Detta är bara från min kamera...

markusb
2014-08-15, 21:02
Nice Nicke!

Här kommer min version av flygningen ;)


http://www.youtube.com/watch?v=KRh_l0iS8-Y

UndCon
2014-08-16, 00:07
Ha - via har iallafall haft kul - det syns

High Five
2014-08-16, 01:23
Köp hellre direkt från abusemark - även om de inte finns i lager
Eller inte...
http://www.multiwii.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=2387&hilit=naze&sid=d34a5d17be614e3464da47cd9c452d44&start=2250#p51784
om Timecop själv föredrar att sälja via återförsäljare så låt folk köpa så.

Scaze
2014-08-16, 01:48
Läst in PID inställningarna som markusb rekommenderade men hade lite problem för att mitt kort inte sitter vridet 90 grader.
Vart några minuters tänka innan jag hittade rätt ställe att ändra på. Bara att vänta tills i morgon med att testa :thumbup:

Copterdude
2014-08-16, 06:51
Trevlig flygning :)
Perfekt ställe att flyga minis !





Markus och jag tog en tur vid en gammal såg...

Detta är bara från min kamera...


Nice Nicke!

Här kommer min version av flygningen ;)

UndCon
2014-08-16, 09:29
Eller inte...
http://www.multiwii.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=2387&hilit=naze&sid=d34a5d17be614e3464da47cd9c452d44&start=2250#p51784
om Timecop själv föredrar att sälja via återförsäljare så låt folk köpa så.


Ja han har ju ett bra skäl iallafall - det är ett bra tecken på att sakerna fungerar bra

Scaze
2014-08-16, 09:42
Märkte ingen direkt skillnad med de nya PIDarna men den flyger ju inte sämre iaf så de får vara.
Skall ut till fältet i dag å flyga lite DLG så tar nog med min LKTR250 dit för vidare test.
De flesta gånger jag trasat propellrar har faktiskt varit i LOS, är lättare att flyga FPV tror jag.
Men å andra sidan tas det nog lite lugnare när jag flyger med glasögonen på ;)

Stiffe
2014-08-16, 11:10
Trevlig flygning :)
Perfekt ställe att flyga minis !

Trevliga filmer

simonarvestrand
2014-08-16, 11:42
råkade precis ändra serial baudrate och slant på en tangent , gör inte det då blir det väldigt jobbigt att komma åt kortet igen :P

Hayvosh
2014-08-16, 12:17
råkade precis ändra serial baudrate och slant på en tangent , gör inte det då blir det väldigt jobbigt att komma åt kortet igen :P

Anslut seriellt mot kortet? :)

Scaze
2014-08-16, 12:22
Kalibrerat mina ESC och i Baseflight så spinner alla upp samtidigt när jag drar i slidern men när jag ger gas med spaken så startar de alla olika.
Någon som råkat ut för det? Motor två spinner inte upp för än spaken är i mitten???
Den flyger som den skall iaf.

neu
2014-08-16, 12:28
Måste älska Naze32 när det får spel. Händer inte ofta men inte roligt när det gör


https://www.youtube.com/watch?v=TpY7sfQiNJ8&list=UUyLISKsBS1DY6fBlxvoOKyA

dvogonen
2014-08-16, 12:36
Motorerna i min miniquad vägrar att starta exakt samtidigt. Jag kalibrerade om otaliga gånger innan jag gav upp. Motorerna i en annan quad startar däremot exakt samtidigt. Samma flygkontroller och mottagare men olika ESCer. Jag misstänker att problemet ligger där.
Men båda quadarna flyger lika bra, så jag struntar i problemet.

Däremot är det inte ok att behöva ge halv gas innan en motor startar. Har du ställt in Throttle-området så det passar just din radio?

Scaze
2014-08-16, 13:01
Köpt många propellrar nu från Myrcmart och efter noga kraschtester så har jag märkt att de svarta propellrarna håller mycket sämre en de i glada färger.
De svarta spricker och flisor lossnar medans de färgade bara blir lite naggade i kanterna.
Vart beställer ni propellrar ifrån å finns det några bättre att skaffa som är värt namnet?
De är ju inte dyra så nästa beställning blir bara färgade och en ordentlig bunt av dem med.

Scaze
2014-08-16, 13:12
Motorerna i min miniquad vägrar att starta exakt samtidigt. Jag kalibrerade om otaliga gånger innan jag gav upp. Motorerna i en annan quad startar däremot exakt samtidigt. Samma flygkontroller och mottagare men olika ESCer. Jag misstänker att problemet ligger där.
Men båda quadarna flyger lika bra, så jag struntar i problemet.

Däremot är det inte ok att behöva ge halv gas innan en motor startar. Har du ställt in Throttle-området så det passar just din radio?

Har kollat upp throttle området så det är ok men den flyger ju som den ska så det duger för mig med men vore ju intressant att förstå varför den beter sig som den gör.
Kör med PID inställningarna som markusb postade tidigare här i tråden och de passar mig förutom att jag inte har ändrat yaw för att kunna vrida på kortet 90´
Fartreglagen är RCX 10A och använder deras 1804 motorer. Fått limma om en magnet som lossnat från en motor men det är inte den motorn som jag har problem med.

simonarvestrand
2014-08-16, 13:16
Anslut seriellt mot kortet? :)

det är planen, men blir inte idag. borde väl gå att ansluta med putty?

Boopidoo
2014-08-16, 14:31
Nu fick jag svar från HK efter att ha väntat i 39 arbetsdagar. De ska nu utreda om de ska be Malaysian Airlines starta en utredning. I så fall tar det minst två månader till.

From nu tänker jag aldrig beställa viktiga delar från HK.

Copterdude
2014-08-16, 15:13
Ja dom får skärpa sig rejält annars kommer dom tappa många kunder. Inte nog med att paketen tar evigheter att komma fram om dom ens kommer fram, när man väl får paketet är det så undermåligt paketerat att det ofta är halvt demolerat. Tunnaste pappen man kan hitta typ. Bra att få fram detta så inte fler går på niten att beställa därifrån.
Tycker dom ska byta fraktbolag även om det skulle kosta kunderna lite mer. Det dom körde med innan had iaf inte såhär högt svinn som Malaysian Post verkar ha. SCS Express verkar inte nån höjdare heller. Många som klagar på dem.

Scaze
2014-08-16, 16:13
Fått något konstigt mail från SCS Express Intl Ltd om att mitt paket är på gång men behöver betala tull eller nått.
Någon som förstår vad jag pratar om får gärna sända mig ett PM så vi slipper kladda ned tråden med massa off topic.
Skapar en ny tråd om det när jag förstår vad det handlar om i stället.

Quaden flyger som en dröm iaf =D

kajakmannen
2014-08-16, 22:40
Jag har fått sådant mail bara att betala in annars tillkommer lagerhyra också. Välj DHL nästa gång

Henke.a
2014-08-17, 11:07
Samma här.. +1 på kajaken

kajakmannen
2014-08-20, 14:57
Ny film ute :) fasiken vad kul dessa är :)
Dock ny större på G med gimbal. Blev en QAV400 som passerat havet och är på väg upp genom sverige. :D


http://youtu.be/OzYjNM0sd1o

Xermalk
2014-08-20, 16:29
Någon som flyger med cobra 1960 på 4s, och vill dela sina pids till en acro naze32?

Henke.a
2014-08-20, 16:35
Ny film ute :) fasiken vad kul dessa är :)
Dock ny större på G med gimbal. Blev en QAV400 som passerat havet och är på väg upp genom sverige. :D


http://youtu.be/OzYjNM0sd1o
Snyggt!! Hoppas jag kan få pillat igång mitt naze32 nu i veckan så min 250 kommer upp i luften :)

simonarvestrand
2014-08-20, 16:42
Ny film ute :) fasiken vad kul dessa är :)
Dock ny större på G med gimbal. Blev en QAV400 som passerat havet och är på väg upp genom sverige. :D



Snyggt fluget, det syns att du flugit mycket den sista tiden!

men du måste lära dig vad musik är !

Copterdude
2014-08-20, 16:49
Grym flygning och kul ställen.


Ny film ute :) fasiken vad kul dessa är :)
Dock ny större på G med gimbal. Blev en QAV400 som passerat havet och är på väg upp genom sverige. :D
*video*

SprocT
2014-08-20, 17:05
Grymt :P längtas som tusan på att grejerna ska komma hem :P

Timtimtim
2014-08-20, 18:45
Har du bild på bygget kajaken?

kajakmannen
2014-08-20, 19:25
Tänkte du på QAV400an eller QAV250in som jag flyger med i filmen. QAV400an har jag inte fått men den kommer eventuellt innan helgen.

markusb
2014-08-20, 19:53
Snygg film kajaken!


Lille Kalle ligger här och gosar 250, tror han är flygsugen men jag tycker det regnar lite för mycket..

http://s19.postimg.org/71d7rxvnn/image.jpg

GREVEN
2014-08-20, 20:18
Va glad han gosar...våra äter propelrar..

markusb
2014-08-20, 20:34
Han tuggar på proppar oxå, och lipokablar. Det vara bara nu han såg oskyldig ut ;)

Timtimtim
2014-08-20, 22:00
Syftade på 250 :)

Zkronk
2014-08-20, 23:56
Nu håller det även på att byggas en LKTR250 (v.2) hemma hos mig :)

Jag har CNC-skurit ramen utav glasfiberlaminat som sedan är målat svart, svarvat M3-distanser i aluminium och 10x10mm aluminiumfyrkantsprofiler från Bauhaus. Vibrationsdämparna är från någon kines på eBay (den tyska eBay-försäljaren som har rekommenderats tidigare i tråden verkar inte sälja rätt vibrationsdämpare längre) och 2300kV-motorer från hovership.com.

Äntligen har jag fått hem alla leveranser till bygget som jag har väntat på, det sista (vibrationsdämparna) kom idag så förhoppningsvis ska jag försöka bygga ihop allt morgon :thumbup:
Det ska bli FPV-utrustning på denna så småningom, men jag har hittills bara handlat en del av de prylarna så till en början kommer jag enbart att flyga visuellt.

47195

UndCon
2014-08-21, 07:27
Stiligt - v2-ramen funkar lite sämre för mig som kör med GoPro.

Du kanske skulle skaffa nylonskruv och distanser för att spara en del vikt...

PinDuke
2014-08-21, 07:31
...men du måste lära dig vad musik är !
+1 det där är ju sådant tjejer med en alkoläsk i handen lyssnar på :girl_wink:

markusb
2014-08-21, 08:23
Öppnar en alkoläsk och startar stereon...

tycker det är bra musikval, passar den snabba flygstilen.

simonarvestrand
2014-08-21, 10:12
+1 det där är ju sådant tjejer med en alkoläsk i handen lyssnar på :girl_wink:

Precis , men det är klart , kajaken är ju lite långhårig och fjollig ;)

kajakmannen
2014-08-21, 13:59
Haha jag fortsätter med min musik i mina filmer. Ni kan ju alltid välja att inte titta ;)

Timtimtim: det är en stock QAV250 quad som jag flyger med sunnysky motorer. Skall försöka få fram en film på den.

Simon: kan meddela att jag inte är långhårig längre :)
http://img.tapatalk.com/d/14/08/21/qary6anu.jpg

tragi702
2014-08-21, 18:47
Grym Flygning Kajaken!!!.. :rolleyes: Respekt!!..
1+ på musikvalet..

kan det sluta regna... vill oxo flyga nu!!.:crazy_pilot:
//Patrik.

markusb
2014-08-21, 19:04
Har precis varit ute och kört maiden på min FPV250 som fått nytt liv nu.
RCX 1804, RCX 10A G, 5x3 GF, Naze32 funfly, frsky d8r-xp, sunsky 800mW, klöver med 2.4G notch, nån sc2000 kamera på rea och zippy 1300mAh.
Vilket spjut!
Undrar om det är att allt är samlat i mitten jämfört mot LKTR där det är mer utplacerat i längsled, plus att batteriet sitter högre på LKTR.

Denna FPV250 kommer nog bli mysig med lite kamera och PID-justeringar. Naze32 funkar bra mycket bättre än KK2 som jag körde sist på min FPV250.

Hampus Degramo
2014-08-21, 19:06
Tiotusen kronorsfrågan då. Jag köpte 4 sådana här: http://www.goodluckbuy.com/simonk-10a-esc-and-rcx-1804-2400kv-motor-ccw-and-gemfan-5030-propeller-combo-for-qav250.html Eller ja 2 st CW och 2 st CCW. Men så fort jag kopplat in dom så brann 3 escer och en motor. Vadan detta?

Copterdude
2014-08-21, 19:23
Tiotusen kronorsfrågan då. Jag köpte 4 sådana här: http://www.goodluckbuy.com/simonk-10a-esc-and-rcx-1804-2400kv-motor-ccw-and-gemfan-5030-propeller-combo-for-qav250.html Eller ja 2 st CW och 2 st CCW. Men så fort jag kopplat in dom så brann 3 escer och en motor. Vadan detta?

Tråkigt :(
Vad för batteri ? Ingen lödning exponerad på typ kolfiberram eller så ?

Hampus Degramo
2014-08-21, 19:30
Tråkigt :(
Vad för batteri ? Ingen lödning exponerad på typ kolfiberram eller så ?

3S 2200 mah 28c
Hade inte tänkt att flyga med det batteriet. Kopplade bara in det för programmeringen. Slängde på min Naza v2 i väntan på naze32.

Är en sådan där glasfiberhistoria som är utfräst och alla lödningar är krympslangade.

Kan ju minst sagt säga att man tappade lusten just nu. Så om någon har en RTF som dom tröttnat på så skicka pm. :D

Copterdude
2014-08-21, 19:34
Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.

Hampus Degramo
2014-08-21, 19:58
Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.

Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.

markusb
2014-08-21, 20:01
Det bör inte pajja ESC bara för det.

Rök det ur dom?
Skär bort krympslangen på en och posta en bild på ev synlig skada så kanske vi kan lura ut något.