handdator

Visa fullständig version : Vilken hexa för foto?



Ålänning
2014-04-06, 18:36
Tänkte uppgradera min DJI F450 med KK2, servogimbal (GoPro-filmning) till en hexa med gimbal för fotografering med vanlig lämplig digital fotokamera, inte film alltså. FPV via FPV-kamera. Finns så jäkla många hexor idag, så jag vet inte vilken jag ska välja. Har inte behov av att lyfta en tyngre Nex 5 utan klarar mig med en mindre kompakt-kamera på typ 100-300 gram eller va dom nu väger. Tror mer på flat-heza så man slipper se proppar om man vill fota framåt. Gärna uppfällbart landställ om man får det för sig, i fall det ens behövs. Tänkte använda Naza-M Lilte med GPS eller Naza-M V2 med GPS. Finns det nåt bra alternativ till DJI F550? Tänkte bygga själv eller köpa grejer beggat, vilket som. Är slänga-in-hexan-bilen-och-fara-o-fota-nåt-copter jag är ute efter.

Stiffe
2014-04-06, 19:29
Beroende på vilka kameror du vill lyfta , jag lyfter Nex för foto med den http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38393-Megakopter-Y6-Light jag har inte haft en smidigare rigg , fäller ihop och upp på 5 sek , tar nästan ingen plats i bilen , flyger bra

Prov på foto 44865