handdator

Visa fullständig version : Programering av ESC samt DJI Naza GPS



teamleader
2014-04-25, 10:56
Hej

Jag har tidigare beställt en Naza GPS Mlite från HK, se bifogade bilder, denna har jag fått hemlevererad nu men den är inte uppackad ännu utan ligger kvar i sin förpackning i väntan på att monteras på min första hexacopter som är en Tarot 680 PRO. Jag vet att ESC är ganska lätta att programera, finns ganska många videos på YouTube hur man gör. Men nu undrar jag hur man programmerar Naza flight kontrollen, GPS:en vet jag att man ska göra den sk "GPS dansen" dvs snurra runt med hexacoptern 360 grader tills GPS:en blinkar med grönt ljus, jag har sett några videos på YouTube hur detta går till.

Jag har ännu ingen sändare vilket tydligen behövs för att kunna programera Naza flight controlen, så jag får väl vänta tills jag skaffat en sändare. Men kan jag börja programera ESC.erna innan jag programerar Naza kontrollen och har någon av er andra medlemmar här någon tidigare erfarenhet av att programera en Naza, det är första gången för mig, så vore jag tacksam för råd och tips.


4515945158451614516245163

Hampus Degramo
2014-04-25, 12:07
Finns massa guider på Youtube. Sök på setup naza. Det är samma setup för lite, m och v2. Vad ska du ha för sändare?

teamleader
2014-04-25, 12:30
Finns massa guider på Youtube. Sök på setup naza. Det är samma setup för lite, m och v2. Vad ska du ha för sändare?

Vet inte än men troligen än Futaba T8FG eller kanske Spektrum eller Hitec Aurora. Har inte bestämt detta än, vill få klart hexacoptern först. Men Tarot 680 PRO vill ju ha en 6 kanalare så det blir ju en 8:a eller 12:a iallafall.

Hampus Degramo
2014-04-25, 19:45
Vet inte än men troligen än Futaba T8FG eller kanske Spektrum eller Hitec Aurora. Har inte bestämt detta än, vill få klart hexacoptern först. Men Tarot 680 PRO vill ju ha en 6 kanalare så det blir ju en 8:a eller 12:a iallafall.

Jag kör själv med Futaba T8fg. Då kan du få upp till 14kanaler med S-bus. Tro mig kanalerna tar slut fort.
Använd den här guiden sen. Använde den själv. http://www.youtube.com/watch?v=ck3tu-4UVgg