handdator

Visa fullständig version : Folkrace - Filmat med min quadcopter

Jesper Carlbring
2014-04-27, 08:56
Jag filmade ett folkrace på Kråkvilan i Norrköping. Det blev lite skakig bild ibland eftersom jag själv fick "rejsa" för att hänga med bilarna. Annars är jag nöjd med filmkvalitén på min nya Mobius som här filmar i läget "narrow" för att inte få med propellrarna i bild.

https://www.youtube.com/watch?v=U1x0mVAuPh0&feature=youtu.be

Copterdude
2014-04-27, 09:35
Kul video och bra musik. Roligt med bilen som välte :)

Kenneth E
2014-04-27, 10:23
Kul actionrulle, bra fluget.

Stiffe
2014-04-27, 23:46
Kul film med action lite skakigt men det kvittar , flyger du fpv med googles ?

Jesper Carlbring
2014-04-28, 09:23
Jag flög FPV med Fatshark, ja. Lättare att se och följa bilarna då.

Ålänning
2014-04-28, 20:16
Tummen upp! =) Det är sånt där som jag hade som plan att börja filma 2006 när jag köpte första helin. ;-)

Xermalk
2014-04-28, 22:42
Najs, ser dock ut som att du har lite att göra med pid inställningarna fortfarande.

Jesper Carlbring
2014-04-29, 08:32
Ja, skulle uppskatta om någon kunde se vad som behöver göras. Det jag märker av mest är om jag t.ex. åker framåt och sedan vrider den 90 grader åt höger eller vänster. Då fortsätter den att luta i samma riktning som jag färdades innan, om jag själv inte hjälper till med spakarna. Jag har provat att öka P-värdet i self-level, men utan större förbättring. Min bedömning är att det egentligen behövs en I-del i self-level, något som tyvärr inte finns. Kan det hjälpa att öka värdena för roll/pitch, eller gällare de bara när man kör i acro (ej self-level)?

Jag kör med KK2 v1,6.

Xermalk
2014-04-29, 10:46
Jag är tyvärr inte insatt i kk2's pids, jag flyger para flygplan med apm.
Jag rekommenderar dig dock att posta videon, samt dina pid värden på fpvlab eller rcgroups. Om du inte kan hitta någon lokal kk guru som kan hjälpa dig.

Det att den behåller vinkeln hela tiden låter som att du flyger i acro läge dock. Inget du ändrar med pids.
Skall du filma något som rör sig fort så är det för övrigt acro läget som gäller.
pids ser bara till att den inte studsar/skakar hela tiden när du flyger rakt.

markusb
2014-04-29, 13:58
Skön film! Bra fluget.