handdator

Visa fullständig version : Barn-terror på Grimsta-fältet...



Ernie
2014-05-01, 23:34
Trodde jag skulle få en lugn härlig flygning med min nya Waco, solen sken och det var i princip vindstilla...But no, plötsligt kommer det massor med små barn springande, jag blir så nervös så jag måste nödlanda, vilket startar en kapplöpning mellan mig och barnen mot min stackars nödlandade Waco. Jag lyckades tränga mig fram och lyfta upp planet högt i luften, så dessa små monster och deras kladdiga små fingrar inte nådde upp till min alldeles jätte nya fina Waco:-)
Se dokumentären från Grimsta-fältet...

http://youtu.be/JJtFKIfkyOk

cykelbud
2014-05-02, 06:20
Hehe nära ögat..!
Ett tips är annars att flyga vid modellflygfältet, rakt fram mot slutet av fältet från filmen sett, så slipper man korsa deras promenadväg

senmathal
2014-05-02, 07:44
Men vilket läge att marknadsföra hobbyn för en ny generation och du bara springer därifrån :sarcastic: Fast en hel förskoleklass runt ett skört modellplan kan ju naturligtvis ha sina risker. Typiskt smågrabbar, dom måste absolut ta i grejerna med händerna och för ett litet ögonblick var nog planet i den lille grabbens ägo. Fatta vad dom ska tjata på sina föräldrar när dom kommer hem.

/Mats

Ernie
2014-05-02, 09:00
Det kom först fram några grabbar i 10-12 års åldern som blev mycket intresserade och frågade massor om modellflyg, det var riktigt trevligt, jag tror säkert någon av dem kommer att lyckas tjata till sig någon form av flygfarkost inom kort. men när det kommer en hel drös med 3-5 åringar med utspärrade fingrar då blir det något annat:-) Sammanfattningsvis så var det i alla fall en erfarenhet jag sent kommer glömma, som ändå slutade väl.

:sarcastic: "Även förutsägbara dagar blir sällan som man tänkt sig" /Ernie

Tobbepostis
2014-05-02, 09:26
Välkommen till Kungsängen modellflygklubb eller Tullinge modellflygare

senmathal
2014-05-02, 10:07
men när det kommer en hel drös med 3-5 åringar med utspärrade fingrar då blir det något annat:-) Sammanfattningsvis så var det i alla fall en erfarenhet jag sent kommer glömma, som ändå slutade väl.

:sarcastic: "Även förutsägbara dagar blir sällan som man tänkt sig" /Ernie


Ja någonting du kommer att kunna skratta gott åt och berätta på klubbens jugarbänk :)

/Mats