handdator

Visa fullständig version : Vart köper ni era multirotor props?



Henke80
2014-05-08, 15:49
Hej.

Ny bland dessa små underverk.
Så mina fråga är som den lyder i rubriken?

Kan ju berätta att jag har planer på att bygga min första quad. Har lite delar kvar att köpa (ja helt rätt, props med).

Mvh Henrik

uffe40
2014-05-08, 15:51
www.autopartner.se har jag köpt till min quad

Peter1
2014-05-08, 16:03
RC-timer, Hobbyking, Goodluckbuy. Billigt och förvånansvärt bra.
Peter

Kenneth E
2014-05-08, 16:16
Om du har två att välja mellan, välj den dyrare. Det finns en anledning, de har bättre hållfasthet.
Tänk även på att handla minst 2 par i reserv, retfullt att blir strandad för att man råkade flyga in i något eller välta med koptern.

neu
2014-05-08, 16:28
Några med bra support, bra grejer och bra pris: Teamblacksheep.com
Readymaderc
Rangevideo
Getfpv
Dom enda bra hobby handlaren i sverige av dom jag brukar gandla hos är rcflight och hab. Autopartner har bara strulat. Har beställt flera grejer som man aldrig fått.

Billigare men med kass eller sämre support och kvalitet:
Rctimer
Hobbyking
Foxtech (dom passar bättre in med den högre klassen men att man måste skicka tillbaks grejerna när dom går sönder och ingen super billig frakt gör att dom stannar här nere)

Copterdude
2014-05-08, 16:57
Beror på vad för proppar men har ReadymadeRC dem i lager är det värt att köpa därifrån. Tar ofta inte mer än 30min tills man får meddelande om att grejorna skickats ! Servicen är mycket god. Dessutom är frakten för billiga lätta saker låg jämfört med andra stora hobbybutiker. Man har grejorna på nån vecka med billigaste frakten. Det är helt sjukt vad RMRC växer hela tiden, dom har nästan alla populära (kvalitativa) märken.

Skydive
2014-05-08, 17:04
FoxtechFPV, RCflight.se :-)

2014-05-08, 17:09
Mksweden.se har bra priser på Graupner. 55 spänn för 9x5" 👍

Ålänning
2014-05-08, 19:22
APC-proppar behöver inte kämpas så mycket med för att balanseras och är mycket prop för pengarna.
De (vad det nu är för märke på dem) på HK, har dom blivit bättre? Dom kunde vara hemskt obalanserade och säkert skörare också. Eller? Har köpt alla mina APC för quadarna från RCFlight.se.

Fredda
2014-05-17, 12:32
Kan rekommendera Flyduino.net. Även deras billigaste proppar duger bra.
I övrigt kan jag bara instämma föregående talare, rcfligt, hab, readymade.
Har även handlat en del från rctimer, tyvärr ganska varierande kvalitet på dom.


Finns bara en propellerserie jag kan rekommendera på hobbyking http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22452__Slow_Fly_Electric_Prop_11x4_7SF_4_pc_Gree n_.html

Perfekt för nybörjare eller dom billigare maskinerna, kan kräva lite balansering dock.
Fördelen med dessa är att dom är mjuka o tål lite markkontakt, dock är dom inget att lyfta tungt med, men för en quad upp till 1,5kg funkar dom utmärkt.
Dom går inte av i luften heller, som flera andra platsproppar brukar kunna göra.