handdator

Visa fullständig version : GLB Gimbal med SimplBGC



leffe
2014-05-24, 13:08
Har precis fått hem min 2 axis gimbal från Goodluckbuy och allt ser ut att fungera vid en första kontroll.
När jag lutar min DJI F550 så kompenserar gimbalen motsvarande. Jag är helt novis när det gäller borstlös gimbal och tror att jag behöver viss hjälp av sakkunniga ...

Firmware är den som var inlagd vid leverans: 2.2b2 och denna manövrerar jag med passande GUI från Basecam. Skall jag kanske flasha med nån senare firmware och då i så fall, vilken?

Dock är inte startpositionen så som jag vill att den skall vara. Den lutar både i pitch och roll. Det jag vill att min gimbal skall starta i är nåt i stil med Roll=horisontell Pitch=20 grad ner.

Hur ställer jag in denna position med ovanstånde GUI och firmware?

Nåt att notera är att, kameran är en Mobius Actioncam och således väldigt lätt. kanske man behöver lägga på lite tyngd för att balansera bättre?

Har försökt att leta på nätet efter denna information utan att lyckas. Antingen är jag en dålig letare eller så finns ingen info. Dock lutar det åt det första, för i rimlighetens namn är inte jag den första som vill göra en sån här inställning.

Frågan går till er kunniga därute. Hur gör man eller en länk där man förklarar på ett enkelt sätt för en novis?


/leffe

PinDuke
2014-05-26, 07:43
Lägg in 2.3b5.
Startläge ställer du in i fliken "Follow mode", PITCH offset.
Rollen bör du balansera/kalibrera så den är rak.