handdator

Visa fullständig version : Sony Nex 6 AUW



Peterps
2014-06-15, 21:36
Hej är det någon som flyger med en Sony nex 6 och isåfall är jag nyfiken på vikten på era farkoster och vikten på hela kalaset.
Är även intresserad av kvalificerade gissningar.
Mitt mål skulle vara en multicopter i någon form som inte väger mer än 2000 gram inkl allt kamera batterier farkost.

Är det någon som flyger en Sony nex 6 och klarar den vikten eller vad ligger eran vikt på?
Tacksam för svar och tankar...

//Peter

eAk
2014-06-15, 22:11
Du kommer ju hamna direkt på ett kg med bara kamera och gimbal. Så det blir nog svårt.
nex6 väger mer än 5. Det är inte någon större mening att slänga på en 6a ifall man inte tänkt att ha den till att fota också för man vill ha standard fäste och sökare.

Peterps
2014-06-15, 22:26
Tack eAk...

Någon mer :)

Det skulle vara bara för att fota så man kanske skulle kunna skippa gimbalen men som sagt bara kameran ca 600gram...

eAk
2014-06-15, 23:29
när jag säger fota menar jag fota med kameran fysiskt i handen. det som skiljer nex5 och 6 är mer eller mindre bara det att du får en sökare, standard blixt fäste och så kanske du fick ett vred extra för att köra manuellt läge smidigare, om man nu behöver ett 3e snabbvred för iso istället för att trycka iso knappen och ändra snabbt där som man gör på 5an.


Du kommer ju hamna direkt på ett kg med bara kamera och gimbal. Så det blir nog svårt.
nex6 väger mer än 5. Det är inte någon större mening att slänga på en 6a ifall man inte tänkt att ha den till att fota också för man vill ha standard fäste och sökare.