handdator

Visa fullständig version : Frakt från Kina?



Fabhellmyrs
2014-06-24, 19:57
Hej! Har beställt lite prylar från banggood och dem har skickat det men det har står recived by china post i 8 dagar! Vet någon om dem har tappat bort det eller om något Annat fraktbolag har tagit emot det?
se bild46261

SprocT
2014-06-24, 20:05
Jag väntade två veckor innan de hände något.... de är posten som tar över i sverige så bara å vänta :/

Fabhellmyrs
2014-06-24, 20:29
#2 tror du att paketet är i Sverige ?

Timtimtim
2014-06-24, 20:35
Sök på posten.se så ser du om det är i sverige eller ej.

2014-06-24, 20:44
Den senaste notisen är ju längst ner från den 16:e "Sent to airline".
En månads frakt är inte ovanligt, så det är bara att vänta :-)

FinnbyFraggel
2014-06-24, 21:25
Tycker det ser helt normalt ut, har beställt flertal paket från BG och leveranstiden varierar från 14 dagar till 35 dagar, sitter själv och väntar på ett paket nu som "bara" har tagit 17 dagar och har status "Sent to Stockholm Utrikes" och har haft det sen 6 dagar tillbaks så möjligen tappade dom paketet i luften och det har inte landat ännu :-) för det känns inte så logiskt att det tar över 6 dagar att flygfrakta ett paket från Malaysia till Sverige.
Ett paket har försvunnit för mig och efter 45 dagar skickade dom samma order på nytt utan att debitera en krona och vid andra försöket kom det paketet fram.

/Jonas

Copterdude
2014-06-24, 21:28
Verkar som det tar betydligt längre än va det brukade från kina. För nått år sen gick det oftast på en 1,5vecka. Nu tar det minst ett par veckor. Läste att dom har betydligt fler säkerhetskontroller så det stoppar upp.

Elflygarn
2014-06-27, 00:14
Möhhh....

Hobby "King" anlitar Singapore Post nu. Inte för kvaliteten på deras service, utan för att det är billigt, precis som med det mesta de gör. Spelar ingen som helst roll att de skickade ens grejor direkt, det dröjer med frakten lik förbannat.

Har ett paket på väg från HK central med Singapore Snail Post. Statusen har varit "processing at air transit center" i 13(!) dygn nu.

13 dygn... Whiskey Tango Foxtrot?!?

simonarvestrand
2014-06-27, 05:10
Beställde ett paket från hk Tyskland och ett från hk international i mitten av förra veckan båda kom i tisdags . Samma frakt tid från Tyskland som Kina :) dock inget vanligt fenomen

PinDuke
2014-06-27, 06:46
Statusen har varit "processing at air transit center" i 13(!) dygn nu.

13 dygn... Whiskey Tango Foxtrot?!?

Är uppe i 18 dygn på mitt med samma status så ta en kölapp :upset:

Copterdude
2014-06-27, 07:13
15 dygn sen min order från HK skickades och gick att spåra (in transit) men har ännu ej lämnat kina.. Har inga större förhoppningar på att få se grejorna innan semestern är slut..

Ibland är det nog värt att lägga lite extra på frakten.. tog den billigaste.

McRegor
2014-06-27, 09:29
Ibland är det nog värt att lägga lite extra på frakten.. tog den billigaste.
...alternativt lägga några extra kronor på priset och handla från Sverige eller i vart fall inom EU och få prylarna på 1--3 dagar...och numera ofta till lägre fraktkostnad än från Hongkong.
Roger

PatrikE
2014-06-27, 10:00
Jag försöker handla från EU butiken.
Levereras normalt på en vecka.
Tyvärr har de begränsat sortiment så det går inte alltid..

Copterdude
2014-06-27, 10:13
...alternativt lägga några extra kronor på priset och handla från Sverige eller i vart fall inom EU och få prylarna på 1--3 dagar...och numera ofta till lägre fraktkostnad än från Hongkong.
Roger

Grejorna är hobbyking exlusiva och finns inte på EU varuhuset heller :(

Elflygarn
2014-06-27, 10:36
Eller så är man inte intresserad av att betala det hutlösa priserna som svenska handlare tar för tex 2mm guldkontakter. Prisdiffen mot HK är ofta 5-10x dyrare på såna små saker.

carlsson85
2014-06-27, 11:04
Jag har ett paket ifrån hk som postades 1 juni. Fick dispatch status 10 juni sen har det varit helt dött! Malaysia post är ju helt värdelösa! Beställde ifrån goodluck buy med billigaste frakten hk post, tog ca 10 dagar!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

McRegor
2014-06-27, 17:44
Eller så är man inte intresserad av att betala det hutlösa priserna som svenska handlare tar för tex 2mm guldkontakter. Prisdiffen mot HK är ofta 5-10x dyrare på såna små saker.
Helt OK synsätt - men då är det inte heller läge att klaga på långa leveranstider som vissa gör. Var och en gör helt klart sitt val men vad jag ville säga var att det ofta finns alternativ inom EU där leveransen i regel är avsevärt snabbare.
Roger

Stisse
2014-06-27, 18:39
Tracking via singapore funkar asdåligt eller rättare sagt inte alls, har 2st beställningar från HobbyKing, 1 dag emellan. Mitt ena paket står fortfarande endast som mottaget hos dem men inget mer. Söker jag det andra får jag inte fram något alls och dessutom Idag när brevbäraren kom förbi hade jag en avi för att hämta mitt paket från posten, den utan fungerande tracking, första beställningen har inte kommit än...

vire
2014-06-29, 22:31
ta inte SCS express då orden är över 100 dollar får betala extra inom eu land .fick betala 403kr extra frakt

McRegor
2014-06-30, 08:23
ta inte SCS express då orden är över 100 dollar får betala extra inom eu land .fick betala 403kr extra frakt
403 kr EXTRA frakt ? Nu får du nog förklara lite bättre - vore intressant att höra. Talar du om "extra" fraktkostnader eller momskostnader ?
Roger

Fluf
2014-06-30, 08:48
Hett tips för att söka post, särskilt om det växlas mellan leverantörer som det gärna gör när man beställer med billig frakt från Kina.

http://www.trackitonline.ru/ - söker på alla kända fraktsökmotorer och sammanställer vad som händer med enskilda paket :)

Fabhellmyrs
2014-07-11, 16:20
Tjena! Nu ser det ut somnat grejerna är i Sverige, när tror ni att dem kommer?

Timtimtim
2014-07-11, 16:38
Måndag, alt senast tisdag

Fabhellmyrs
2014-07-11, 16:39
Hehe, lite irriterande åker nämligen bort på söndag

Copterdude
2014-07-11, 19:36
Posten verkar dessutom noggrannare med tullningen så grejorna hålls nån dag eller två extra nu. Iaf gjorde mina paket det där ena kom från asien och andra från USA. Tog två dar extra där dom bara var på tullen.

eAk
2014-07-12, 19:57
Många svar orka inte läsa alla. Men har du inte valt express tar det upp till 40dagar. Hamnar i någon form av prioriterings kö och hammnar på ett lämpligt flyg enl den.

FredrikS
2014-07-28, 15:34
Slappna av, ta en drink o vänta helt enkelt. Försöker att inte ens tänka på att jag beställt nåt så dyker det upp sen som en överraskning när man minst anar det. Ibland har jag helt glömt att jag ens beställt nåt, lite julafton över det hela :)

Vill man ha nåt snabbt för att laga nån pryl som gått sönder, ja då får man helt enkelt betala för det.