handdator

Visa fullständig version : Hur ofta flyger du?



Ålänning
2014-07-14, 16:54
När började du flyga?
Hur ofta flög du förr?
Hur ofta flyger du nu?

Jag började flyga 2007 (flugit 7 år), flög då som mest 5 gånger i veckan, nu flyger jag knappt 3 gånger i månaden (17 ggr i år).

Kenneth E
2014-07-14, 17:13
Ja du Ålänningen, jag har något högre rating.

Det brukar bli tre dagar i veckan ibland fler, beroende på tjänsteresor, varje gång blir det 3 starter minst om jag inte laddar emellan. Flyger 90% fpv, annars kan det bli fler starter än så, men antalet dagar är nog i genomsnitt samma.
När jag började, på min 12 årsdag ute på mrfs fältet, jag är 48.
Ken

simonarvestrand
2014-07-14, 19:14
pga jobb så har det minskat drastiskt men försöker ändå flyga minst 3 ggr i veckan, just nu ganska mycket fokus på f3k
men även en stor del fpv, har flugit ca 30 min med min 250quad fpv idag.
för ett par år sedan så hade jag vissa perioder då vädret va bra och jag hade tid över då tror jag att det va nån gång jag kom upp i flyg varje dag i 22dagar i sträck , flög endast helikopter då .

Fluf
2014-07-14, 21:25
När började du flyga?
- Ca 5 år sedan, coax heli som blev CP heli och sedan skumvåfflor
Hur ofta flög du förr?
- Blir mer på sommaren, mest på grund av tillgång på ljus men flyger även vintertid när vädret är OK. Men under högsäsong 3-10ggr i veckan.
Hur ofta flyger du nu?
- Samma frekvens, en bra dag kan jag gå ner med en full laddning LiPos och ett par flygplan och köra en stund, sedan gå hem och byta mot en heli och köra det en stund. Tvättdagar är bra, då blir det gärna 4 flygpass samma dag och lite laddning mellan :) (gångavstånd till mitt flygfält)

Elflygarn
2014-07-15, 02:45
När började du flyga?

2006, först heli, sedan plan. Hade "uppehåll" 2009-2013, då jag flög endast nån gång om året. Började på allvar igen 2013 med plan & multicopter.

Hur ofta flög du förr?

När jag var ny, 20-30 starter/vecka

Hur ofta flyger du nu?

10-15 starter per vecka. Har precis varit på semester och körde 21 starter med lilla FPV-quaden veckan innan.

Henke80
2014-07-15, 06:44
Började karriären smått en bit in på 2000 talet. Men blev mer seriöst för 2 år sen ungefär.

Förr blev det nästan aldrig. Idag försöker jag komma iväg en gång i veckan. Vissa veckor blir det oftare.

Mvh Henrik

theailer
2014-07-15, 07:43
Började för exakt 20år sedan med en hobbex metanol trainer som flögs en gång :) hade ett rätt långt uppehåll och började med helisar för 3 år sedan. Flög varenda dag då men nu är det svårt att få tid tyvärr.

Pumpe
2014-07-15, 11:33
Började förra sommaren. Flög min lilla miniseglare kanske 5-ggr.
Flög Min TT Trainer60 vid ett tillfälle, startade inte själv första gången men landade själv. Andra gången startade jag själv men då fick jag motorbortfall och slog av nosen och landningstället. Går att laga men jag har andra maskiner med högre Prio.

I år har jag flygit miniseglaren 3ggr, tredje gången fick den närkontakt med en björk så mottagaren pajjade och motorn lossnade. Har flygit Min Precedent T180 Trainer 2ggr. Och min Libelle kanske 4ggr.

Det blåser här alltid. Har nog inte varit mer än 5 kvällar i sommar när jag skulle vågat flyga trainern. Och nu är det nog så mycket avåt ute på fältet så det blir svårt att vara där på kvällen om man skulle komma ifrån.

Har letat Hangställen som en idiot men det är klent med sånt och blåser alltid åt fel håll

mogge
2014-07-15, 23:20
Vill minnas att jag började med radiostyrning 1970-71. Var med o bildade Växjö Rc-72? Reste o bodde mest utomlands 74-77 men fortsatte flyga både här och där. På nittiotalets början var det öststaterna som skulle ha sin beskärda del av utveckling. Därefter så blev det Sverige med en del busflyg samt lite skalaflyg typ DartKitten som för övrigt ska få en DAMO i nosen. Fokker DVII och en Pica Spit som ska få sina el-ställ inopererade. Har haft det mesta. Viking,flera Vagabonder, Mustfire name it. annars föll jag för elflyg nu när man kan tala om effekter i batterierna. Både EDF:er, WW2 o segel.
Mogge

Pumpe
2014-07-16, 08:54
Flög min Libelle igår igen. Blåste lite mindre då så det ick bra. Trainern tror jag hade varit rätt nervös i blåsten.

LIP
2014-07-16, 09:21
Började med modellflyg som 10 åring, byggde och flög lite sporadiskt med friflyg och lina och nosade på radioflyg fram till 1978 då jag lät mitt segel och motorcert falla. Har sedan dess flugit ganska frekvent med radio och i första hand F3B-segel, som jag tävlade ganska många år med. Numera mest motormodeller och El-segel. Nu när vädret tillåter är vi ett gäng pensionärer som träffas onsdagar ca 10.00 och flyger, samt onsdagskvällar och söndagseftermiddagar.

Besöker också upp till 3 meetings per år.

Rickardrr
2014-07-16, 10:17
jag började den 7/7 i år och flyger ca 10 gåger om dagen, dock bara i min lilla hubsan men är fast så varför har man inte börjat tidigare? finns ingen bra förklaring för jag har dreglat över radiostyr sen jag föddes på 70 talet, tar nog steget fult ut denna gång;)

Zallisen
2014-07-16, 17:19
Började med en F450 Quad Copter för ett år sen, slutet av juni.
I början gav jag mig fasen på att alltid gå ut å tömma accarna varje dag efter jobbet för att bli bättre och bättre. Jag flyger fortfarande nästan lika mycket. :)