handdator

Visa fullständig version : Inbäddade videor från Youtube här på rcflyg.se



High Five
2014-07-24, 10:12
Jag skulle gärna se att inbäddade videoklipp på forumet har en "fullskärm"s knapp också. Om jag bäddar in en video så saknas denna:

https://www.youtube.com/watch?v=ifo3e_4uIQM

Jag tycker det är lite knöligt för jag vill gärna se de oftast vackra filmerna i helskärm och då måste jag först klicka länken till Youtube i överkant, vänta på en till sida och seeeeen kunna köra i helskärm.

På andra forum t.ex. RCGroups så finns det en knapp för fullskärmsvisning. Se. t.ex.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1694704

kjni
2014-07-24, 10:50
Så här ser din inbäddade video ut i Safari på Mac....

46763

Med vänlig hälsning,
Kjni

Mr J
2014-07-24, 10:59
[QUOTE=kjni;354133]Så här ser din inbäddade video ut i Safari på Mac....

46763

Det ser ungefär likadant ut i IE 11, bara att klicka på Youtubes Fullskärmsknapp och njuta... :)

High Five
2014-07-24, 11:00
Så här ser din inbäddade video ut i Safari på Mac....

46763

Med vänlig hälsning,
Kjni
Haha, inte alls en lösning för mig, uppenbarligen kör jag inte Safari på Mac i det här fallet. Har testat både IE och Chrome på Win 8.1 och ingen av dom visar knappen för inbäddad Youtube på rcflyg.se men däremot för rcgroups.com.

senmathal
2014-07-24, 11:15
Jag har inte heller någon knapp men samtidigt är det väldigt enkelt att klicka på Youtube längst ner till höger så kommer man direkt till klippet i Youtube och där finns fullskärmsknappen med.

/Mats

Ps
Såg att du redan hade koll på det alternativet men tyckte att det var knöligt. Konstigt att den knappen saknas i några webbläsare men inte i andra.

andWho
2014-07-24, 13:25
Med Firefox 30.0 på Win7 så finns det en fullskärmsknapp direkt i den inbäddade videon.
/A

High Five
2014-07-24, 14:21
Då är det uppenbarligen ett problem på bara vissa os, webbläsare eller varianter på inbäddningen (t.ex flash eller html5) av Youtube. Om jag inte tyckt det var störande hade jag inte lagt upp det här önskemålet om fix.

Jag har kollat på massor av filmer via rcflyg.se och att behöva öppna dom separat med några extra klick är onödigt och gör att jag ibland drar mig för att kolla på filmer. Klart jag förstår att det finns ni som tycker annorlunda, men ju mer filmer jag ser desto mer stör jag mig på det. Jag vill ju bara njuta :-)

DrHanke
2014-07-24, 16:23
Provade lägga in "allowfullscreen" i forumkoden för inbäddning, normalt funkar funkar det utan.. men prova nu om det är ok ?

High Five
2014-07-24, 18:28
Nu finns knappen, tack för hjälpen!