handdator

Visa fullständig version : Köpa från utlandet



jpson67
2014-08-01, 15:28
Nån som köpt tex Dji phantom 2 på tex Ebay, lönar det sig mm, ligger i startgropen för att byta upp mig.

Stiffe
2014-08-02, 17:50
När jag kollade för några månader sen skiljde det ca 1200 kr mot svensk butik , så man får värdera följande , dels är det ofta 3 veckors levtid och om det blir något garantifel lär det bli svårt om man handlat från Hongkong , jag handlar från Tyskland och England en del från seriösa firmor Quadcopters och Globe flight , ibland är det nån 5 hundring billigare eller så är det helt enkelt så ofta att inga svenska leverantörer har prylar hemma som jag vill ha tex graupner proppar eller DJI OSD osv.

jpson67
2014-08-05, 15:04
Jag kom fram till samma slutsats att det skiljer för lite i förhållande till problem som kan uppstå vid krångel, så nu har jag köpt mig en Phantom 2 av en lokal handlare för 5700 kr, tycker jag va rätt bra pris ändå.

Elflygarn
2014-08-05, 18:13
Jag handlar från getfpv, range video och ready made rc i USA. Alla 3 har lysande bra support, har massor av prylar som inte går att få tag på här hemma (tex 5" copterproppar), och de är oftast billigare även med tull och moms.

Copterdude
2014-08-05, 18:28
Grattis till Phantomen :)

En stor sak för 5000Kr och uppåt hade jag nog också försökt handla inom Sverige från bra butik. Blir så himla meckigt att skicka tillbaks stora dyra saker om det inte funkar som det ska.

Vanligtvis köper jag från RMRC dock. Dom har så stort utbud och billig frakt som alltid tar runt en vecka.
Ett exempel på fraktkostnad. Billigt !

1 x RMRC GO-Protector (TM) for HERO3, 3+, by 3D Shellz (GP3-LENS-PROTECTOR)
Lens Option Linear Polarized and Clear Lens (1ea) with Screws (4) $14.98
---------
Sub-Total: $14.98
USPS (First-Class Mail® International Large Envelope): $2.11
Sales Tax: $0.00
Total: $17.09

Elflygarn
2014-08-06, 09:24
Jag håller med om att man riskerar mindre trassel med svensk butik när det är så dyra grejor. Dock är min erfarenhet av supporten på rmrc och range video så bra att jag nog hade vågat ta sådana beställningar där också.

(Det har jag förresten gjort: Jag tog mina headplay-brillor från range video.)

jpson67
2014-08-06, 14:41
Ok trevligt och bra med den infon för en nybörjare som mig

Stiffe
2014-08-08, 22:34
Vanligtvis köper jag från RMRC dock. Dom har så stort utbud och billig frakt som alltid tar runt en vecka.

Blev glatt överraskad när jag idag fick grejor från dem tog precis en vecka och billig frakt :)

Elflygarn
2014-08-08, 23:14
Snabbaste leveransen jag fått från rmrc med standard billigaste frakten var en beställning jag kastade in fredag kväll kl 20 svensk tid. Hade grejorna på onsdag lunch.