handdator

Visa fullständig version : DRQ250 mysterium....



Elflygarn
2014-08-15, 07:04
På senaste tiden har min DRQ250 börjat bete sig lite illa. Vid starkt gaspådrag så vill den ge markant pitch framåt och roll åt vänster. Detta har alltså uppstått på vägen.

Efter att ha testat att kalibrera om, fästa om flight controllern med nya dämpare och nya proppar så slutade det med att jag kalibrerade om ESC:ernas ändlägen. Då funkade det igen.

Detta betyder ju att 1 eller fler av ESC:erna av någon anledning fått för sig att ändra sin kalibrering sedan jag byggde den -för då kalibrerade jag dem. Och felet har ju uppstått nyligen.

ESC:erna är T-motors 12A med original firmware och som FC använder jag FeiyuTech FY41AP.

Är det nån därute som har en bra idé om varför detta hände???

JL1976
2014-08-15, 12:15
En kompis till mig har samma problem han kör också tiger 12a fast han har cc3d. Kan det hänga ihop med esc tro? Jag kör också på tiger 12a och naze men jag har inga proböem

Elflygarn
2014-08-15, 12:58
Jag blev av med trasslet när jag kalibrerade om reglagen, så mysteriet är varför det verkar som om de tappat sin kalibrering på vägen. Maskinen har gått cirka 15-20 timmar flygtid sedan jag byggde den i maj, och det är på typ de sista två flygtimmarna som problemet uppstått.