handdator

Visa fullständig version : Stockholm Skärgård



remsan
2014-08-17, 18:01
Lyckades idag filma Tallink och Silja Line.


https://www.youtube.com/watch?v=BkSmXbiZNnY

Reine
2014-08-17, 19:42
Snyggt! Från vilken plats filmade du?

remsan
2014-08-18, 06:06
Tackar. Skeppsdal, norr om Åkersberga.

Reine
2014-08-18, 12:23
Såg att du använde goggles, är det att föredra istället för en skärm på stativ eller på radion? Är det inte svårt att starta/landa och hålla koll runt omkring så man inte flyger in i nåt?

Har funderat på att skaffa såna men jag blir lätt åksjuk så jag vet inte om det skulle fungera, och jag vill inte lägga ut flera tusen på nåt jag kanske inte kan använda...

remsan
2014-08-18, 19:19
Det finns folk som nöjer sig med den glassögonen från Hobbyking som har en litet skärm inuti (kostar runt 30$!?).
Jag hade svårt med glassögonen i början men sen är det hur bra som helst. Med skärm skulle jag ha lättare att bli distraherat av allt runt om och tappa quaden när den är i full fart.
Om du inte backar eller flyger åt sidan utan att ha veta vad du har i den rikting så är det inte svårt alls.
Du kanske borde låna ett par av nån på en fpv träff o testa kanske.


Såg att du använde goggles, är det att föredra istället för en skärm på stativ eller på radion? Är det inte svårt att starta/landa och hålla koll runt omkring så man inte flyger in i nåt?

Har funderat på att skaffa såna men jag blir lätt åksjuk så jag vet inte om det skulle fungera, och jag vill inte lägga ut flera tusen på nåt jag kanske inte kan använda...

Reine
2014-08-20, 16:20
Kanske kan få testa dina vid tillfälle? :-)

remsan
2014-08-20, 17:53
Visst. Lätt att göra. Man ställer in sig på den kanal din video på din multicopter sänder och sedan är det bara köra :)
Vi får fixa nån träff i nån helg o köra lite.

mackar
2014-08-20, 18:14
Snyggt, såg ut att vara en riktigt lugn och fin dag. Vågar själv inte ge mig ut över vatten med min quad, haft lite för mycket konstigheter med den för att våga göra det :-)

remsan
2014-08-20, 18:55
Tack. Jag kör CC3D så jag slipper iaf oroa mig för GPS mode i Nazan. Annars, kors i taket för video länken, ESC-arna osv :)


Snyggt, såg ut att vara en riktigt lugn och fin dag. Vågar själv inte ge mig ut över vatten med min quad, haft lite för mycket konstigheter med den för att våga göra det :-)

remsan
2014-08-22, 04:36
Det blåste på igår kväll men ville helst få lite bilder på Celebrity Eclipse.


https://www.youtube.com/watch?v=Tulo1T_jYvo

Vind + CC3D - gimbal = inte så roligt

Luft
2014-08-22, 18:04
Vind + CC3D - gimbal = inte så roligt
Det gör inget att det rör sig.
Eftersom du sprider ut dina filmer så prenumererar jag på din YouTube kanal i stället.
Finns det inte en app som visar båttrafik, ung som Flightradar24. FPV ShipSpotting.

remsan
2014-08-22, 18:54
Visst, jag kör FindShip på Android och http://www.marinetraffic.com/ från dator :)



Det gör inget att det rör sig.
Eftersom du sprider ut dina filmer så prenumererar jag på din YouTube kanal i stället.
Finns det inte en app som visar båttrafik, ung som Flightradar24. FPV ShipSpotting.

Luft
2014-08-23, 08:14
Off Topic!
Nu gick jag in och kollade på flightradar24 och insåg att man kan klicka på ett flygplan och 3D knappen för att få First Person View.

remsan
2014-08-23, 13:43
Du har nog en betal version av appen ;)


Off Topic!
Nu gick jag in och kollade på flightradar24 och insåg att man kan klicka på ett flygplan och 3D knappen för att få First Person View.

Luft
2014-08-23, 16:14
Du har nog en betal version av appen ;)
Nej i datorn. Webbläsaren!

remsan
2014-08-23, 23:09
Såg det nyss.. snyggt, trodde att du skämtar :)



Nej i datorn. Webbläsaren!