handdator

Visa fullständig version : Senaste filmen med min gimbal, behöver lite config hjälp



mackar
2014-08-24, 20:30
Filmade en del när jag var på semester i Skåne, börjar få ordning på min DYS gimbal med Alexmos kort men filmerna känns fortfarande inte lika stadiga som filmer från andra gimbals, någon som ser på filmen vad med som bör ändras?


https://www.youtube.com/watch?v=a5kMUg11Hg4

Copterdude
2014-08-24, 20:47
Trevlig maskin, ser mjukt ut i mina ögon :)

Ålänning
2014-08-24, 20:53
DJI F450 är liten. Lite blåsigt såg jag nånstans. Kanske inte panorera så snabbt. Eller flyga så snabbt. Mjuka rörelser. Men för att vara en liten quad är det stadigt tycker jag.

mackar
2014-08-25, 09:40
Ja det kan helt enkelt vara så att det inte blir stabilare än såhär med 450n.
Det ska dock byggas en Tarot T810 i höst :)

Henke.a
2014-08-25, 11:11
Jag tycker också att det ser stabilt ut! Märkte på min gimbal att om det blåste eller man gjorde för hastiga rörelser så sviktade gummidämparna i antivibb plattorna.. Körde med tarot T-2d, kan vara så att jag behövde styvare dämpare men om det inte blåste 4-5 m/s eller mer så hade jag inte problemet.. :) och det var inte alltid det kom utan just när gimbalen blev "tagen" av vinden i vissa vinklar.. Annars så som Ålänningen skrev, långsamma och mjuka flygningar ger bra film :D

Witalis
2014-08-25, 13:23
Jag har gjort så att om jag ska filma något speciellt så har jag en spak på radion som jag ändrar rate mode. Så hur mycket jag ändå spakar så går det rätt mjukt.
Ska jag däremot flyga så är det 100% som gäller [emoji2]

mackar
2014-08-25, 13:56
Jag har gjort så att om jag ska filma något speciellt så har jag en spak på radion som jag ändrar rate mode. Så hur mycket jag ändå spakar så går det rätt mjukt.
Ska jag däremot flyga så är det 100% som gäller [emoji2]Ja det är i för sig en bra lösning men min quad är lite för tung med all utrustning jag har så jag behöver all kraft jag kan få ibland när det kommer lite vind.

Stiffe
2014-08-25, 17:01
Ja det är i för sig en bra lösning men min quad är lite för tung med all utrustning jag har så jag behöver all kraft jag kan få ibland när det kommer lite vind.

Eller lägg lite expo så blir det mjukt runt centrum men du har fullt utslag om du behöver det

mackar
2014-08-25, 20:33
Eller lägg lite expo så blir det mjukt runt centrum men du har fullt utslag om du behöver detHar kollat på det lite men det verkar lite stökigt att få till på min Devo 7 radio, fick dock hem en Taranis X9D i fredags och kommer börja använda den istället, där verkar det enklare att confa.