handdator

Visa fullständig version : funderar Nya motorer o fartreglage



GREVEN
2014-08-24, 22:09
ZTW SPIDER Opto 30A
Synnysky X2212 980kv

ZTW saknar bec hur blir det i KK2.1 då separat bec? var lägger man in den på 1 som vanligt.

Greven

Henke.a
2014-08-25, 06:59
Kommer inte ihåg om kk2 har någon pin för separat matning men det borde bara vara att lägga signal på signal pinen och +&- på respektive pin :) ska inte spela någon roll om det är från esc eller en ubec

GREVEN
2014-08-25, 15:04
Finns utag för mata KK med ström ja.. Men om den startar hela brädan vet jag ej..
måste ha den för få volt alarmet att fungera..

McRegor
2014-08-25, 15:44
Om du inte har BEC i nåt av reglagen så är det väl bara att ansluta en separat BEC i nån fri kanal på mottagaren för dess kontakter bör ju vara parallellkopplade med controllerns strömförsörjningskontakter till reglagen misstänker jag - i annat fall får ju inte mottagaren nån spänningsmatning såvida man inte använder ett separat mottagarbatteri. Finns det ingen ledig kontakt så är det väl enkelt att ordna med nån form av Y-kabel på valfri "servokanal" på mottagaren - eller i kontrollerns kontakter till fartreglagen. Normalt är ju plus och minus sammankopplade över de olika kanalerna - i alla fall på mottagarsidan men rimligen också på kontrollern. Har ingen erfarenhet av KK2.1 men det borde ju rimligen följa gängse standard kan man tycka. Gör det inte detta så kommer säkert nån kunnig att rätta mig..:)
Roger

kenj
2014-08-25, 21:33
Hej
Det borde ju stå här: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__54299__hobbyking_kk2_1_5_multi_rotor_lcd_flight_ control_board_with_6050mpu_and_atmel_644pa.html
Kolla på "Files" fliken.
Mvh kenj

McRegor
2014-08-25, 23:27
Det är ju som jag berättade - svårare är det inte. Mata in spänningen från en separat BEC till en ledig servokontakt i mottagaren så går den sen vidare till kontrollerkortet via de kablar som förbinder mottagaren med kontrollerkortet.
Roger

GREVEN
2014-08-27, 17:52
Då va vi inne på samma spår.. tack minna vänner

GREVEN
2014-08-28, 19:04
Heli65 hade Sunnysky o turnigy multistar på hyllann för bra peng..
Nu flyger Quaden bra bättre en innan med Rctimer elen..