handdator

Visa fullständig version : hjälp med gimbal kalibrering.



stucke70
2014-08-30, 17:45
hej min tbs pro gimbal behövdes kalibreras och jag följde tbs support sida så noga jag kunde. efteråt är den inte bra, den vrider sig och tuggar mm.
1 Skall kameran sitta i gimbalen vid kalibreringen?
2 skall up vara z och right x?
3 jag använde min samsung mobilladdar sladd, det är ju en micro usb, kan jag det? eller finns det problem med detta?
4 måste helin stå exakt helt plant vid gimbalgyro kalibrering, jag menar golvet är inte hundra procent men bubblan är innanför på passet.

stucke70
2014-08-30, 17:49
http://team-blacksheep.freshdesk.com/support/articles/158731-gimbal-is-not-well-leveled-or-drifts-in.
här supporten jag följde. min gimbal ville inte ställa sig helt i våg och vid yaw så lutade den åt fel håll. så jag skulle reversera motorerna sen oxå men kom ej så långt. vill helst inte ladda in ny programvara då jag inte har koll på sånt.
tack stefan

stucke70
2014-09-20, 18:13
okej, allt fixat. hoppas detta hjälper någon annan.
först, titta noggrannare än jag i tbs pro manualen, där står vilka inställningar det skall vara. men dom var okej på min men ändå var gimbalen knäpp. till slut tryckte jag på default knappen och allt återställde sig direkt.
Jag har blivit uppskrämd av prat på forum att inte röra nånting för då blir den knäpp, men i efterhand är det inget mer med det än att bara det är rätt firmware och rätt nr enligt manualen så tryck på default.