handdator

Visa fullständig version : Natrix F3K



UndCon
2014-09-10, 21:25
För en tid sedan köpte jag en begagnad Natrix F3K.

Lite pyssel så var det väl dags för premiär...först några kast på marken så att kärran går hyfsat rakt - då ser vi att skeven går åt fel håll så det blir att tänka snabbt. Åkte hem och programmerade om radion och kopplade servon rätt :D

Nu var det väl själva fanken också om det inte går denna gången...lämnar grabben på Scouterna och åker ner och testar igen

Se själva..filmat vid 2 olika tillfällen idag.


https://www.youtube.com/watch?v=5lGHEj4hjoo


ca 28 minuter senare var minnet i kameran fullt men jag var där ca 45 minuter och kastade som en tok...

simonarvestrand
2014-09-10, 21:34
Jösses. Du hade tur har sett väldigt mycket sämre resultat efter att rumpen ramlat av. Du ser ju ut att vara redo för nästa säsong f3k tävling

UndCon
2014-09-10, 22:01
Så fort jag kunde slog jag på full broms och höjd för att rädda situationen så mycket som möjligt - men det var bara den gamla lagningen som inte orkade med längre.

Tror dock inte speciellt mycket på den nya heller :D

UndCon
2014-09-18, 17:57
Får väl posta en liten logg...

47796

Inte så bra väder, lite för blåsigt och ingen termik

simonarvestrand
2014-09-18, 20:04
du är ju tävlingsredo :)

UndCon
2014-09-18, 20:28
Småkrusningarna på slutet var när jag stod med kärran i handen och förklarade för nyfikna personer som passerade - sporten måste ju marknadsföras lite.

simonarvestrand
2014-09-18, 20:42
Småkrusningarna på slutet var när jag stod med kärran i handen och förklarade för nyfikna personer som passerade - sporten måste ju marknadsföras lite.

jupp helt klart.
fördelen med denna gren som det är just nu är att det är en sån ruggigt bra gemenskap , allt från världsmästare till mig som tävlar samtidigt men helt utan tjuriga tävlingsfolk som det ofta är i många andra sporter.
visst märker man en viss skillnad på nordic trophy och smtävling när det är uttagning för landslag men inte alls så illa som det kan bli i andra sporter.

jag gör allt jag kan för att få andra att tävla och visa upp detta där det inte flygs dlg , alltid lika stort intresse och imponerade folk.

UndCon
2015-06-15, 20:19
Idag dog den :(

Kroppen av och en reparerbar skada på vingen....jaja - skaffa nytt mår man bra av i själen.

Söker en Altivolus...