handdator

Visa fullständig version : Walkera QR X350 PRO med Ilook+ full HD cam



m_swede
2014-09-25, 08:47
Fick hem från Scotland ett mega paket och jag har små frågor i detta
Det är et helt färdigt paket med allt klart man monterar bara ben och Gimble alla sladdar inne är klara

1. Gear Switch den skal starta inspelning, det gör inte min.
2. AUX2 den skall tilta kamera, det gör min men snurrar jag den helt åt håoger och tillbaka så startar också inspelning :-). Skall jag stoppa inspelning så tiltar jag den igen fullt höger och tillbaka så stoppar den

Frågan är har fabriken satt kablar fel i controle inne i Quad? eller skall jag pilla på setting i DEV7
Jag är gammal Helicopter ägare men har slutat och kör nu DRONE :-)

Nästa fråga är första flygnig gick mycket bra men den piper ett pip lite då och då, den har 5 blink på GPS så det är rikligt med satteliter, vad är det som säger pip och inte hela tiden

Så kommer lite fråga efter tips
1. Jag såg att man kan starta direkt i GPS mode från marken och sedan där sticka iväg mycket högt, som att lyfta i en rak pelar upp :-) någon som provat detta?

Michael
2014-09-25, 19:17
Hej!
Av den text du skriver antar jag att din quad levererades ihop med en DEVO F7-sändare. Det är då inte troligt att den kom konfigurerad så som du skriver. De sju kanaler sändaren har används normalt för flygkontroller (skev, sida, höjd, och trottel) samt IOC, flight mode och kameratilt.
För att få till lamera On/Off-funktionen offrade jag IOC som för mig är en helt onödig "finesss" Jag har i en annan tråd beskrivit hur jag gjorde fr att få till kamera on/off samt sex "flight modes". Det är lite trixigt och det gäller att tänka till så att det inte blir fel:

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/42508-Walkera-QR-X350-Pro-FPV-DEVO-F7-iLook-HD-kamera?p=355387&viewfull=1#post355387

m_swede
2014-09-25, 19:47
Hej!
Av den text du skriver antar jag att din quad levererades ihop med en DEVO F7-sändare. Det är då inte troligt att den kom konfigurerad så som du skriver. De sju kanaler sändaren har används normalt för flygkontroller (skev, sida, höjd, och trottel) samt IOC, flight mode och kameratilt.
För att få till lamera On/Off-funktionen offrade jag IOC som för mig är en helt onödig "finesss" Jag har i en annan tråd beskrivit hur jag gjorde fr att få till kamera on/off samt sex "flight modes". Det är lite trixigt och det gäller att tänka till så att det inte blir fel:

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/42508-Walkera-QR-X350-Pro-FPV-DEVO-F7-iLook-HD-kamera?p=355387&viewfull=1#post355387


Ok ok tackar den har jag läst och mycket intressant men jag är ny
finns det inget annat man kan göra så kamera startar med switch?
jag köpte också en rund 40 st creed led lampa som är en strålkastare och som man kan koppla in så den tänder men kan man styra den med en knapp eller switch typ så den bara tänder och släcker
den passar på batteris vita kontakt men man bör kunna ta ström på fler ställen inne i quadIntel controller eller?
tittar jag in i quad kan jag se många aug som inte används

Michael
2014-09-25, 20:07
Ok ok tackar den har jag läst och mycket intressant men jag är ny
finns det inget annat man kan göra så kamera startar med switch?

Inte som jag känner till eftersom radion är endast har 7 kanler tillgänglig där alla är upptagna av funtionerna jag räknade upp i mitt tidigare inlägg.


jag köpte också en rund 40 st creed led lampa som är en strålkastare och som man kan koppla in så den tänder men kan man styra den med en knapp eller switch typ så den bara tänder och släcker den passar på batteris vita kontakt men man bör kunna ta ström på fler ställen inne i quadIntel controller eller? tittar jag in i quad kan jag se många aug som inte används

Drar lampan inte för mycket ström kan du säkert ta strömmen från någon av mottagarens utgångar. Att tända eller släcka lampan med en switch på sändaren stöter på samma problem som med kamera on/off funktionen, dvs. alla kanaler är redan upptagna.

Anledningen till att det finns lediga uttag i mottagaren är inte att det finns outnyttjade kanaler utan det beror på att fem av de sju kanalerna som förs över från sändaren går via en seriell kontakt till flight controllern.

m_swede
2014-09-25, 20:16
Inte som jag känner till eftersom radion är endast har 7 kanler tillgänglig där alla är upptagna av funtionerna jag räknade upp i mitt tidigare inlägg.



Drar lampan inte för mycket ström kan du säkert ta strömmen från någon av mottagarens utgångar. Att tända eller släcka lampan med en switch på sändaren stöter på samma problem som med kamera on/off funktionen, dvs. alla kanaler är redan upptagna.

Anledningen till att det finns lediga uttag i mottagaren är inte att det finns outnyttjade kanaler utan det beror på att fem av de sju kanalerna som förs över från sändaren går via en seriell kontakt till flight controllern.

Stort tack igen för expert hjälp
det får bli en 32 Chanel senare när jag kan flyga såg på dev12 men måste komma igång att lära mig
jag tar en bild på led lösningen den är kanon när det är lite mörkt :-)