handdator

Visa fullständig version : Markstation bygge



Landin81
2014-10-12, 14:08
Så där. Då har jag fått min converter och styrkort till 18" skärmen som jag skall ha i nya stationen.
Väntat i snart 2 månader på den och därför har jag inte känt mig så sugen på att bygga något i väskan.

Gamla väskan är inte speciellt skoj att flyga med då skärmen är en liten 7" skärm, byggde den mest bara för att ha något utöver mina fatsharks.

I nya väskan blir det:
18" skärm
DVR enhet
komposit till VGA konverterare
2st fläktar som styrs av en PC-fläktkontroller (Den svarta avlånga displayen)
2st 9A 12v batterier
Bmax laddare (ladda småbatterier till min 250 quad etc)

Tanken är även att jag skall strippa min lilla 10" dator ner till skelettet för att kunna köra upp windows på skärmen så att man kan köra naza assistans etc i fält, men även kunna göra allt annat småpill som behövs. Internet körs via wifi hotspot med telefonen.

Arkbird släpper snart en trackerantenn+modul till AP som jag tänkte köpa så då blir det den som kommer kopplas in i väskan.

Har beställt delar för att bygga en diversity-modul, får se när de dyker upp men då kommer självklart den att sitta i väskan oxå.

Allt kommer att täckas med 2st plexiglasskivor och på dem sen även kolfiberfilm
48163
48164

Landin81
2014-10-21, 22:59
Allt funkar hittills. Kommer se bättre ut när allt runtom skärmen är klätt med kolfiber-tejp. Funderar på att lämna in "bottenplattan" för borrning av knapphål etc.
48328

Smajly
2014-11-01, 08:54
Trevlig låda.. Hur blev slutresultatet?

Landin81
2014-11-05, 16:10
Den är under konstruktion fortfarande. Har suttit och caddat hur alla knappar etc skall sitta. Tänkte lämna in den så att det blir snyggt utskuret.
Knappar och annat kommer att sitta på mindre plattor, monterade på en stor bottenplatta, så att jag lätt kan flytta över plattorna till en annan bottenskiva i framtiden när jag köper en annan väska =)