handdator

Visa fullständig version : Hobbyking eller halipal?



Tarrot2014
2014-11-05, 22:28
Jag är nybörjare på multicopters men har läst massor om detta och är jätteintresserad av att köpa ett komplett paket, där man får med minsta lilla sak, så man slipper bli överraskad. Jag kan lödning osv mm. Jag har tittat hos både hobbyking samt helipal. Ni som handlar komplett paket hur mycket tull har ni fått betala? Detta är inte direkt billigt om man jag nu skall börja med detta, så skall det vara bra saker direkt. Jag har tittat på Tarot paketet från helipal.com. Har någon här köpt ett komplett paket med radio och allt från helipal.com?`Om ni har vad hamnade Tullen på samt momsen? Hur lång var leveranstiden vid val av express delivery?

McRegor
2014-11-05, 23:08
Du betalar normalt inte tull men däremot 25 % i moms på hela beloppet inkl frakt - om du inte har tur och paketet slinker igenom utan att bli "momsat". Sen tillkommer en hanteringsavgift för momsinbetalningen vilken brukar röra sig om ca: 100-lappen.
Vad menar du förresten med "komplett" ? Om man driver det till sin spets så kan det ju bli väldigt omfattande.
Roger

henke2
2014-11-06, 08:00
Jag är nybörjare på multicopters men har läst massor om detta och är jätteintresserad av att köpa ett komplett paket, där man får med minsta lilla sak, så man slipper bli överraskad. Jag kan lödning osv mm. Jag har tittat hos både hobbyking samt helipal. Ni som handlar komplett paket hur mycket tull har ni fått betala? Detta är inte direkt billigt om man jag nu skall börja med detta, så skall det vara bra saker direkt. Jag har tittat på Tarot paketet från helipal.com. Har någon här köpt ett komplett paket med radio och allt från helipal.com?`Om ni har vad hamnade Tullen på samt momsen? Hur lång var leveranstiden vid val av express delivery?

Slutsumman gånger 1.3 blir ditt slutliga pris ungefär. Precis på samma sätt som när du handlar mat på Ica Maxi, kattmat i djuraffären eller ännu tydligare verktyg på järnaffären som ofta har prislappar utan moms.

McRegor
2014-11-06, 10:44
Affärer i Sverige som vänder sig till slutkonsumenter får inte ange priset exkl moms - men nu var det ju trots allt inte nån svensk affär som tråden handlar om. Så Henkes exempel anser jag vara felaktigt/ovidkommande förutom att man grovt kan räkna med ett slutligt pris på ca: 1,3 ggr fakturans pris när man handlar från länder utanför EU. Men mitt tidigare inlägg beskriver ju detta lite exaktare.
Roger