handdator

Visa fullständig version : Hobbyking eller halipal?



Tarrot2014
2014-11-05, 22:28
Jag är nybörjare på multicopters men har läst massor om detta och är jätteintresserad av att köpa ett komplett paket, där man får med minsta lilla sak, så man slipper bli överraskad. Jag kan lödning osv mm. Jag har tittat hos både hobbyking samt helipal. Ni som handlar komplett paket hur mycket tull har ni fått betala? Detta är inte direkt billigt om man jag nu skall börja med detta, så skall det vara bra saker direkt. Jag har tittat på Tarot paketet från helipal.com. Har någon här köpt ett komplett paket med radio och allt från helipal.com?`Om ni har vad hamnade Tullen på samt momsen? Hur lång var leveranstiden vid val av express delivery?

McRegor
2014-11-05, 23:08
Du betalar normalt inte tull men däremot 25 % i moms på hela beloppet inkl frakt - om du inte har tur och paketet slinker igenom utan att bli "momsat". Sen tillkommer en hanteringsavgift för momsinbetalningen vilken brukar röra sig om ca: 100-lappen.
Vad menar du förresten med "komplett" ? Om man driver det till sin spets så kan det ju bli väldigt omfattande.
Roger

henke2
2014-11-06, 08:00
Jag är nybörjare på multicopters men har läst massor om detta och är jätteintresserad av att köpa ett komplett paket, där man får med minsta lilla sak, så man slipper bli överraskad. Jag kan lödning osv mm. Jag har tittat hos både hobbyking samt helipal. Ni som handlar komplett paket hur mycket tull har ni fått betala? Detta är inte direkt billigt om man jag nu skall börja med detta, så skall det vara bra saker direkt. Jag har tittat på Tarot paketet från helipal.com. Har någon här köpt ett komplett paket med radio och allt från helipal.com?`Om ni har vad hamnade Tullen på samt momsen? Hur lång var leveranstiden vid val av express delivery?