handdator

Visa fullständig version : DJI Inspire



Kenneth E
2014-11-14, 10:54
Vilket härligt pris på denna leksak som ser ut att snart säljas hos Toy R Us.
Undra om den lever upp till priset, sedan skall det till DJI LightBridge och monitorer, frågan är om det slutat på 45000kr eller mer behövs innan den går att använda som det är tänkt och att den levererar dessa fantastiska bilder och filmer som reklamen visar, det roliga är att de filmat reklamen med DJI 1000 om jag förstod det rätt.

http://www.der-schweighofer.at/news/1593

Berätta gärna om ni beställt en och visa oss film och bild.
Ken

PinDuke
2014-11-14, 12:54
LightBridge är redan inkluderat i sändaren men padda/skärm måste man hålla med själv.
Läcker på många vis men inte värd 3000 USD i mina ögon.

Kenneth E
2014-11-14, 13:46
LightBridge är redan inkluderat i sändaren men padda/skärm måste man hålla med själv.
Läcker på många vis men inte värd 3000 USD i mina ögon. den kostar 3300Euro i tyskland med två sändare. 2900 Euro med endast en sändare.

Idiotiskt att ta så bra betalt för den, det är dyra leksaker. Tror inte den kan konkurrera mot proffs utrustningarna som redan finns.

PinDuke
2014-11-14, 14:24
Har också lite svårt att se vilket segment dom siktar på.
För simpel kamera för att passa i proffsklassen och för dyr för att passa i GoProklassen.
(Kameran använder samma bildsensor som GoPro 4 men har en annan lins, dock på det stora hela jämförbar med GoPro 4)

USD 2900 med en sändare, USD 3300 med två sänadre.
http://www.banggood.com/DJI-Inspire-1-Transforming-Dual-Control-FPV-RC-Quadcopter-RTF-p-955357.html

Halcon
2014-11-14, 15:06
Håller med om ovan, dessutom, hur kan man designa den med en sida som funkar som ett segel så fort det börjat blåsa lite?
Helt obegripligt enligt mig. Finns mycket bättre grejor på marknaden till billigare pris.

Kenneth E
2014-11-14, 17:17
På rcgroups dissar dem den, med alla de kommentarer vi just gjort, att man inte lyssnar på folket som använder grejorna! Designad av folk som inte själv använder sig av fotoplattformer, ledning som bara bryr sig om pengar, ja- det kan bara gå bra eller vad tror ni? Vi får hoppas att de tar lärdom av dessa påpekanden och fixar detta till dagen då den släpps på marknaden.

Kenneth E
2014-11-14, 17:18
Håller med om ovan, dessutom, hur kan man designa den med en sida som funkar som ett segel så fort det börjat blåsa lite?
Helt obegripligt enligt mig. Finns mycket bättre grejor på marknaden till billigare pris.

Jag skall testa att montera en planka på högkant för att se om min quad flyger bättre då.

Kenneth E
2014-11-14, 17:19
Håller med om ovan, dessutom, hur kan man designa den med en sida som funkar som ett segel så fort det börjat blåsa lite?
Helt obegripligt enligt mig. Finns mycket bättre grejor på marknaden till billigare pris.

Jag skall testa att montera en planka på högkant för att se om min quad flyger bättre då.

Stiffe
2014-11-14, 17:34
Den har ju det mesta man vill ha för bra foto - video om den håller vad den lovar och jag är lite impad över spec på den , innovativ design med bommarna som fälls upp och du kan filma 360 grader , ny FC som ska vara väldigt stabil upp till 10 m/s , ny funktion tex vid inomhusflyg för stabilitet , 18 min flygtid ( inte många som har det ) hyfsat storlek transportera, om man börjar räkna på det lite , Lightbridge som inte är helt fel med 1,5 km räckvidd + 4 k kamera är bara det 15 -16 i Sverige , man kanske kan få loss den för runt 25 om man handlar utomlands och har tur med tull mm.

Sen visst den verkar plastig och lite leksaks aktig och har säkert några svaga punkter som kommer visa sig när folk har använt den ett tag , hade den legat i en två prisklaser över phantom kanske runt 15 -18 hade dom nog sålt en hel del , när det kommer lite film och foto från den får vi se vad den presterar

Kenneth E
2014-11-14, 17:58
Varför gör man benen så korta att den måste landa på plan mark? Bara för att det är 4 K innebär det inte att det är bra och varför bara vända sig till Apple"den kommer inte in i mitt hus, här kör vi android". Vit färg, hur fult är inte det och när de flesta strävar alla att få sina maskiner så matt svarta som det bara går.
Jag tror att det blir en annan maskin som kommer i mitten av december. Behöver man 1080" LightBridge", visst hade det varit trevligare, tror snart inom 2015 att flera tillverkare kommer erbjuda FullHD som standard till våra system?

Jorgen
2014-11-14, 18:27
Det finns nog många som gillar det här och ett företag som skall betala sina anställda för att få sakerna att fungera sparar mycket pengar på att få något färdigt. Jag förstår att de väljer Apple som platform, det bli lättare att testa alla möjliga kombinationer på det sättet och i vilket fall som helst så är alla deras kunder antagligen Apple fanboys.

Jag föredrar Android och diy men djävlar vilken tid det kan ta när det trasslar.

Jörgen

Stiffe
2014-11-14, 23:53
Var står det att det är bara Apple ? , Lightbridge supportar Adroid och Apple normalt iaf , tycker ni är överdrivet negativa utan att sett vad det presterar i verkligheten :) låt oss se först vad det kan , personligen behöver jag nog inte varken 360 pan eller lightbridge eftersom jag så gott som alltid flyger LOS

Vilken maskin väntar du på i dec Kenneth ?

cyberpete
2014-11-15, 00:02
Tycker 3000$ för en flygande 4k kamera är väldigt saftigt. Dom skryter med dom nya innomhus flyglägena men det är ju rent taget från apm folket. Då menar jag med Sonar osv.

Jag kan ha fel men men.

Ha en bra helg..

Ålänning
2014-11-15, 00:26
Målgruppen är nog inte RC-nördarna på detta forum. =)
Phantom Vision 2 flygs ju med Androids (kollega flyger med Samsung Galaxy S3).

Stiffe
2014-11-16, 14:45
Här är en test film inte mycket att klaga på filmkvalitén http://vimeo.com/groups/118734/videos/111696405

Och här direkt från kameran oredigerat https://www.youtube.com/watch?v=v9HlDWOq6Do&list=UU6IYWou_c_Xjm63Wp5IpZBA