handdator

Visa fullständig version : Artikelserie om "drönare"



McRegor
2014-11-15, 10:07
Just nu publiceras en artikelserie om "drönare" på IDG/M3 - http://m3.idg.se/2.1022/1.593072/lagen-om-dronare--tillatet-flyga-for-nojes-skull-och-inom-synhall
Det återstår nåt avsnitt ännu men personligen tycker jag att denna artikelserie är bland det bästa som skrivits i allmän svensk press under senare år om modellflyg och då i detta fall mera specifikt om främst multirotor-kärror.
Författare är Kjell Eriksson som nog de flesta av er stiftat bekantskap med via mängder av radio och TV-program. Det var för mig en positiv överraskning att han verkar såpass påläst som han är inom detta område och att artikelserien skrivits med en seriös utgångspunkt vilket vi tackar för.
Roger

simonarvestrand
2014-11-15, 11:04
Det enda man undrar över är hur dom tänkte när dom valde sina 5 roligaste krasher.
Hur kul är det att ett bröllopspar får en phantom i ansiktet?
hur kul är det att en crossförare får en i bröstkorgen så han kör omkull efter ett sådant hopp?

Kenneth E
2014-11-15, 11:11
Det ksnske inte är vi som skall tycka att det är roligt, det kan vara de som är med i filmen som tycker så. Se hur lycklig piloten är eftrr att crossföraren träffats, de är säkert goda vänner och de alla har anmält sina snuttar till Funniest movies.

McRegor
2014-11-15, 15:01
Fast nu ingick ju inte krascherna i artikelserien av Kjell Eriksson utan länken fanns på "drönarsidan" hos M3.
Och det var Kjells serie jag tyckte var ovanligt välskriven för att handla om delar av vår "udda" hobby.
Roger