handdator

Visa fullständig version : Proppar multi mm



Stiffe
2014-11-15, 16:07
Sitter som vanligt när säsongen är lite i dvala mörkt och blåsigt ute och spånar på vad man vill förbättra på sina maskiner och byta ut eller bygga nytt osv.

På önskelistan är då lite mer flygtid mao marginaler och en fråga är då hur mycket är det att vinna på att ha det sk bästa dvs dyra kolfiberproppar typ Tigers , idag har jag APC multiprops på Y 6 an och Xoar på Quaden vilket funkar Ok men kan det bli bättre ? flygtid - vibrationer osv

Är det någon som testat hela vägen från APC - Tiger kolfiber ( så slipper jag :) )

PinDuke
2014-11-15, 16:58
Har inte testat just APC till Tiger.
Dock kan det vara stor skillnad mellan olika proppar på samma maskin, exakt vad som är bäst måste tyvärr provas fram från fall till fall.
På min lilla quad, 450, testade jag 3 olika proppar utan att märka så stor skillnad men på den större quaden, 680, har jag fått väldigt olika flygtid med 3 olika proppar.
Skulle tro att ju större och tyngre maskin desto större skillnad mellan bra/dåligt.
I mitt fall testade jag en nylonpropp och två olika kolfiberproppar på den stora maskinen. Med nylonproppen fick jag 26 min, kolfiberpropp 1 fick jag 30 min och med kolfiberpropp 2 fick jag 33 min. Mao ganska stor skillnad från 26 till 33 min på samma maskin.