handdator

Visa fullständig version : Bästa flightcontrollern



maxlengdell
2014-11-15, 21:01
Hejsan allesammans!

Jag har en hexacopter som jag ska köpa ny flightcontroller samt receiver till. (jag är nybörjare. Jag har QQ Super nu men får ej ekipaget att fungera.
Just nu har jag en (transmitter)RadioLink T7F 2.4Ghz med en sammanhängande . Vilket är det lättaste sättet att koppla in allt detta. S.BUS ska vara det lättaste har jag hört, eller kan jag ha satellit?

Detta bör inte kosta mer än 600-800kr. På ebay finns allt billigt! :)

Tack på förhand!
Nybliven multirotor-fantast.

cyberpete
2014-11-15, 21:59
För den budgeten så kan jag bara rekomendera Naze32 eller APM.

maxlengdell
2014-11-15, 22:19
kk2 board kan man få för 200kr på ebay. Är det värt eller finns det bättre?

Peter_L
2014-11-16, 11:19
kk2 board kan man få för 200kr på ebay. Är det värt eller finns det bättre?

Du kan få ett begagnat kk2 för under hundringen om du letar. Det är nog rätt många som köper dom och upptäcker efter ett tag att man nog vill ha nåt lite mer avancerat. Jag började med kk2 och gick sen över till APM. Mycket mer möjligheter med APM, men också lite mer pillande med inställningar.
Fast visst gör kk2 det dom ska, det är inte snack om annat, och dom är ju så billiga att man lika gärna kan prova med ett sånt i början, men var beredd på att du vill ha nåt värre senare.

Imprez
2014-11-16, 11:34
Välkommen till multirotorträsket maxlengdell! Det är en kul hobby där jag började med en Hubsan RTF och gick vidare till en hexa med kk2. Nu kör jag Fpv 250 quad med Naze32.

Kk2 är bra om du är nybörjare och ska lära dig grunderna. På den gör du alla inställningar med de inbyggda knapparna och displayen. Om det är möjligt se om du kan hitta en som redan är flashad med Steveis firmware för den är mycket bättre än original. Kontrollern flyger mycket bra rätt inställd och det är många som använder den.

Naze32 är mycket mer kompetent men också mer avancerad att få igång. Här behöver du koppla upp den mot dator och det är många fler inställningar som behöver göras. Det kräver att du läser på ordentligt innan du sätter igång. Jag skulle rekommendera denna när du lärt dig grunderna med kk2 och vill ha en större utmaning.