handdator

Visa fullständig version : Kåseberga, en blåsig novemberdag.



Thomas
2014-11-23, 22:10
Hangsäsongen i full swing!


https://www.youtube.com/watch?v=KqhrQXQklCQ&feature=youtu.be

Elgstrand
2014-11-24, 09:24
Ser förbaskat trevligt ut! Avundsjuk på era trevliga hang.

MVH Fredrik.

karstena
2014-11-25, 08:03
Elgstrand: Du er da hjertelig velkommen til at blive med der ut. Gode søndager er jeg nok let at finde der ute. Har bare 15 km at køre :) :)

Elgstrand
2014-11-25, 09:11
Tackar! Vore skoj, känns lite långt att åka från Linköping bara :) men det ska finnas ett häng på Omberg som jag nog får ta och testa någongång.

/ MVH Fredrik.

simonarvestrand
2014-11-25, 10:07
Tackar! Vore skoj, känns lite långt att åka från Linköping bara :) men det ska finnas ett häng på Omberg som jag nog får ta och testa någongång.

/ MVH Fredrik.

Har letat på omberg men inte hittat nått bra , om man nu inte vill ha rakt stup ner i vättern, en no return plats vid haveri.
bor bara ett par mil ifrån omberg och kommer fortsätta leta plats.
för tillfället är jag bara några mil från ystad , här finns ju hang vart man än vänder sig, synd att man bara jobbar när man är här.

Finns det nått bra hang på kusten mellan ystad och trelleborg ? kanske inte så ofta vinden ligger så ?

Thomas
2014-11-25, 11:40
Jag har inte varit där själv, men hanget bakom Elmia i Jönköping är väl bra när nordan ligger på??
Annars är det väl bara att köra kustvägen mellan Ysta´ och Trellehåla och leta hang. En lätt kärra borde man kunna flyga med över sanddynerna.

simonarvestrand
2014-11-25, 11:45
Jodå Jönköping är nog riktigt bra men 8 mil dit så inget man åker till var dag.